Ha,
Ik heb sinds kort een servertje waar films/muziek/etc. opstaan, en die bekijk/beluister ik over m'n netwerk (100 Mb/s) Zodra ik dan een film ga bekijken zie ik via WinBar dat er netwerkactiviteit is (duhh
), van eerst even enkele MB/s, en daarna een constante snelheid van 300~500KB/s. Nu is het probleem dus, dat m'n speakers (Logitech Z3e) een zwaar irritante pieptoon geven zodra er veel netwerkverkeer is. Als het bij <300KB/s blijft hoor ik niks (de volumeknop staat halverwege, normaal hoor je dan alleen wat ruis), zodra ik een groot bestand verstuur/een film bekijk krijg je gelijk die irritante toon. De toon "loopt" ook echt mee met het internetverkeer. Hij wordt harder/zachter naarmate er meer/minder internetverkeer is
Maar goed, dat is dus heel erg onprettig als je een film zit te bekijken. Dan hoor je constant die pieptoon tussen de stemmen door. Ik merk het nu pas omdat eerst m'n filmsschijf was aangesloten op m'n "bekijkpc"
Natuurlijk is er dan geen netwerkverkeer als je een film kijkt.
Samenvattend: Hoe zorg ik ervoor dat die irritante toon weggaat? Ik heb al geprobeerd de instellingen van m'n onboard sound te veranderen, maar dat wil niet helpen. Ik heb een MSI 875P Neo FIS2R met AC'97 Onboard geluid.
Waarschijnlijk maakt het niks uit, maar de groene speaker aansluiting zit recht onder de netwerkaansluiting (afstand 0,5~1cm). Zou dat iets ermee te maken kunnen hebben? Zo ja, dan wordt het dus een soundcard kopen
Specs:
MSI 875P Neo FIS2R
Intel Pentium 4 2.6 @ 3.12 Ghz
2x 256MB Corsair Twinx DDR500
2x 36GB WD Raptor in RAID 0
nVidia GeForce FX 5900XT (XFX bios)
X-Alien 500W PSU
Pinnacle PCTV Pro
Dit alles draait vrolijk onder Windows XP Home
Ik neem aan dat dat wel genoeg specs zijn
gegoogled en gegotsearchedt maar ik kon niks vinden
Ik heb sinds kort een servertje waar films/muziek/etc. opstaan, en die bekijk/beluister ik over m'n netwerk (100 Mb/s) Zodra ik dan een film ga bekijken zie ik via WinBar dat er netwerkactiviteit is (duhh
Samenvattend: Hoe zorg ik ervoor dat die irritante toon weggaat? Ik heb al geprobeerd de instellingen van m'n onboard sound te veranderen, maar dat wil niet helpen. Ik heb een MSI 875P Neo FIS2R met AC'97 Onboard geluid.
Waarschijnlijk maakt het niks uit, maar de groene speaker aansluiting zit recht onder de netwerkaansluiting (afstand 0,5~1cm). Zou dat iets ermee te maken kunnen hebben? Zo ja, dan wordt het dus een soundcard kopen
Specs:
MSI 875P Neo FIS2R
Intel Pentium 4 2.6 @ 3.12 Ghz
2x 256MB Corsair Twinx DDR500
2x 36GB WD Raptor in RAID 0
nVidia GeForce FX 5900XT (XFX bios)
X-Alien 500W PSU
Pinnacle PCTV Pro
Dit alles draait vrolijk onder Windows XP Home
Ik neem aan dat dat wel genoeg specs zijn
gegoogled en gegotsearchedt maar ik kon niks vinden
[ Voor 5% gewijzigd door oli4100 op 19-10-2004 17:09 ]