[W2K03] - Welke webserver?

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Huidige configuratie:
Windows 2003 Server (Standaard Editie)

Werkzaamheden:
Ontwikkelen van websites - de server wordt gebruikt als test-omgeving.

Webservers (co-located):
Ondersteuning voor Frontpage-extensies
Ondersteuning voor MySQL en PHP

Vraagstelling:
In het functioneel ontwerp van de toekomstige sites wordt gebruik gemaakt van databases. Deze databases zullen in principe niet aan elkaar gekoppeld worden, dus elke database zal per web-site standalone zijn. De databases worden gebruikt voor het opslaan van een primaire en secundaire sleutel, alsmede vier overige velden die moeten worden weergegeven. Zoeken kan op primair met als optioneel secundair.

Het coderen van de pagina's is merk-onafhankelijk; de programmeurs kunnen zowel uit de voeten met Notepad als met Frontpage/Dreamweaver/overig.

Initieel zal elke database ongeveer 100 records bevatten en de grootte van elk record is ongeveer 3Kb => 300Kb aan data initieel. Verwacht wordt dat er een stabiele situatie ontstaat (gezien invoer en verval van records) bij ongeveer 5000 records => 15Mb aan data per database.

De vraag is dus: welke web-services kunnen we het beste installeren op de Windows 2003 Server; voor programmeerbaarheid en support komt PHP/MySQL het beste uit de bus. Voor compatibiliteit denken we aan een IIS-omgeving met de Frontpage-extensies.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-08 16:17

McMiGHtY

- burp -

ik denk dat je aan de goeie opties denkt.
IIS is sneller als Apache.W32 en PHP en MySQL draaien goed op het Windows 2k3 platform

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
McMiGHtY schreef op 19 oktober 2004 @ 19:47:
ik denk dat je aan de goeie opties denkt.
IIS is sneller als Apache.W32 en PHP en MySQL draaien goed op het Windows 2k3 platform
Maar, ik heb op dit moment weinig kunnen vinden over de (eenvoudige/problematische) manier of/hoe PHP/MySQL wel of niet met IIS kunnen kwebbelen en samenwerken. Ik weet dus niet of ik alleen Microsoft-produkten kan gebruiken of alleen andere produkten of dat ze ook samen willen werken.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:25

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen probleem zou ik zeggen. IIS kan met PHP en MySQL overweg, aangezien ik dat hier ook tijdelijk draait en alles werkt prima. (IIS6, PHP5, MySQL 4.1)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

php en mysql werken prima met iis samen.

is dit trouwens niet een beetje een huiswerkvraag? O-) niet vervelend bedoeld natuurlijk, maar de vraagstelling heeft veel van huiswerk weg :P

Permanent wintericon!

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Wokkels schreef op 19 oktober 2004 @ 20:32:
php en mysql werken prima met iis samen.

is dit trouwens niet een beetje een huiswerkvraag? O-) niet vervelend bedoeld natuurlijk, maar de vraagstelling heeft veel van huiswerk weg :P
Ook voor Trinsec: thanks, dan ga ik hier maar eens mee stoeien!

Maaruh, dit is geen huiswerk-vraagje, maar meer de vraag van iemand die is overgestapt van 2000-server (en redelijk wat gezeur met PHP/IIS) naar 2003-server en hierop een stabiel platform wil neerzetten in onze test-omgeving.

Pagina: 1