[WORD]"format is not supported", vervolgens lege file

Pagina: 1
Acties:

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:51
Ik kon er weinig over vinden in MS knowledgebase en ook hier leverde een search weinig op.

De situatie is als volgt:
De computer waarop ik werk (niet mijn thuispc) draait winXP SP2 met office 2000. Nu is het zo dat als ik sommige (niet alle) word files open ik een message krijg die zegt: "format is not supported, this feature is not installed". Alles wat je kan doen is ok klikken en dan opent ie alsnog de file, maar helemaal leeg. Op zich niet zo erg, maar als je de boel wilt sluiten vraagt ie of je de wijzigingen wilt opslaan, dus ik zeg nee, natuurlijk niet. Maar als ik dan naar de file kijk: 0kb oftewel, de naam is er nog, maar de inhoud is compleet weg.

De eerste keer dat dit gebeurde was met een file die origineel in offcice 2003 gemaakt was, en ik d8 dat het daaraan lag misschien. Maar zojuist gebeurde hetzelfde met een file die ik gisteren, op DEZELFDE PC met DEZELFDE office gemaakt heb :? (maw, word kan niet begrijpen wat het gisteren zelf heeft opgeslagen). Gister gemaakt en vandaag wil ie hem niet meer openen en nu is die file dus ook leeg :( (heb wel een backup, maar toch). Ik heb de office CD erin gehad om de "feature"(whatever it may be) te installeren maar dat helpt niet.

Heeft iemand dit al eens gezien en zo ja, is er een oplossing voor?

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Re-install van Office zou ik eerst eens proberen; vanaf de Microsoftsite de meest recente servicepack van Office 2000 downloaden en installeren.

Houdoe

• Bolhuis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10-2006
Dit kan ook aan een corrupte normal.dot liggen. Deze zou ergens in "C:\Documents and Settings\[USER]\Application Data\Microsoft\Sjablonen" moeten staan (althans normaal gesproken, was laatst wel even bezig voordat ik wist waar het stond). Hernoem dat bestand en start vervolgens Word weer op. Het is goed mogelijk dat het nu wel goed werkt. Indien je macro's in normal.dot hebt moet je die eerst exporteren en daarna in de nieuwe normal.dot inlezen.

Succes

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:51
Bolhuis' optie lijkt te werken :) tnx.
Dat zijn van die dingen die je maar net weer moete weten :P en als het over MS office gaat, wil ik er zo weinig mogelijk van weten ook :P.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?