Digitale schotel-apparatuur in duitsland kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
Beste medetweakers, ik zit met het volgende. Mijn ouders willen een digitale schotel aanschaffen, zodat ze Ned1/2/3,RTL4 etc etc kunnen ontvangen, en zijn op zoek naar de goedkoopst mogelijke oplossing hiervoor. Nu had mijn pa in duitsland diverse setjes (schotel+ontvanger) gezien, die veel goedkopen waren dan in nederland. De volgende dingen vragen we ons nog af:

- kunnen we gewoon een goedkope schotel en ontvanger in duitsland kopen, en daar hier in nederland de nederlandse zenders op ontvangen?
- moeten we dan een abonnement nemen op canaldigital ofzo?
- hebben we wat apparatuur betreft genoeg aan een schotel en een ontvanger, of moeten er ook nog decoders bij ofzo?
- heeft iemand van jullie ervaringen met het kopen van deze apparatuur in duitsland?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-04 14:23

psy

Kijk eens op:
http://www.roleba.demon.nl/welk_ontv.html

Volgens mij zijn de antwoorden
- Ja, mits een SECA mogelijkheid
- Niet echt maar je moet wel een kaart bij Canal+ kopen
- Schotel + LNB + Ontvanger (in de ontvanger zit ook de decoder)
- Ik niet maar het voordeel van Duitsland is natuurlijk vooral prijs, als je service wil kan je beter lokaal ergens gaan shoppen

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Ik ga hem even omhoog trappen want ik kom er nog steeds niet helemaal uit.

Moet ik nu een canal+ ontvanger hebben, of een niet-canal+ ontvanger?

Ik moet gewoon een ontvanger hebben die zo goedkoop mogelijk is, en die ned1/2/3, rtl4/5, sbs6 etc kan weergeven. Ik begrijp dus dat ik in principe elke ontvanger kan kopen die ik wil, als er maar een SECA mogelijkheid op zit? en kan ik dan in nederland een SECA kaart kopen om de nederlandse zenders te kunnen krijgen? En wat kost zo'n ding?

En heb ik naast de schotel, de ontvanger en een seca kaart nog meer nodig?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Glenfiddich schreef op 21 oktober 2004 @ 13:41:
Ik ga hem even omhoog trappen want ik kom er nog steeds niet helemaal uit.

Moet ik nu een canal+ ontvanger hebben, of een niet-canal+ ontvanger?

Ik moet gewoon een ontvanger hebben die zo goedkoop mogelijk is, en die ned1/2/3, rtl4/5, sbs6 etc kan weergeven. Ik begrijp dus dat ik in principe elke ontvanger kan kopen die ik wil, als er maar een SECA mogelijkheid op zit? en kan ik dan in nederland een SECA kaart kopen om de nederlandse zenders te kunnen krijgen? En wat kost zo'n ding?

En heb ik naast de schotel, de ontvanger en een seca kaart nog meer nodig?
Je hebt nodig:

- Een schotel met bevestiging
- een LNB = ontvangstkop, kost circa 20 euro
- COAX kabel: let op wel speciaal voor de satelliet
- 2 F connectoren (connectoren voor aan de LNB kant en aan de ontvanger kant)
- Een ontvanger.
Hier heb je een aantal mogelijkheden

1) FTA ontvangers : Free to Air. hiermee kun je alleeen de ongecodeerde kanalen ontvangen. Dit is bijvoorbeeld BVN, maar op de astra zit ook veel duitse ongecodeerde kanalen

2) Embedded ontvangers: Hier zit een decodeermodule ingebouwd, die meestal geschikt is voor 1 soort kaarten (Seca of Irdeto of Viacces of...)

3) CI ontvangers: Hier kun je een soort van PCMCIA module (CAM genaamd) insteken die 1 of meerdere coderingen aan kan (bijvoorbeeld Seca, maar er zijn ook modules die En kaarten van alle coderingen aankunnen)

Voor het nederlandse pakket heb je of een Embedded SECA ontvanger nodig, OF een CI ontvanger met een SECA CAM. Een universele CAM volstaat ook.

En dan tot slot nog je abonnement op canal plus. Je krijgt dan een kaart, die je in je embedded en/of CI ontvanger kunt steken.

EDIT:

Als je nou wat op het oog hebt, zet dan ff een linkje in je bericht, dan wil ik wel even zeggen of dit goed is of niet (zonder verdere aansprakelijkheid te aanvaarden)

[ Voor 6% gewijzigd door labtech op 21-10-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67086

Om de Nederlandse kanalen te kunnen ontvangen van Astra heb je nodig:

1. Een mediaguard/mediahighway set-top-box met SECA2 versleuteling.
2. Een CanalDigitaal SmartCard.
3. Uiteraard een schotel + LNB.

Ik wil niet lullig doen maar volgens mij heb je nog wel wat leeswerk te doen.
Ga b.v. 's naar www.sat4all.com & www.canaldigitaal.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

Je moet idd gewoon veel lezen en dan kom je er heel goed uit. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk om alle zenders van het standaard canaldigitaal met een FTA ontvanger te ontvangen door de zenders erin te programmeren. Digit All World heeft deze ontvangers nml, vaak zit hier ook nog eens een supercam ingebouwd zodat je er ook nog een kaart in kan steken. Dus een FTA die omgebouwd is tot een CI ontvanger :)

Maar het is wel verstandig om alles uit duitsland te halen, omdat het daar idd veel goedkoper is, ik heb hetzelf ook gedaan. Waarom zou je het in Nederland kopen, je ontvangt het immers van hetzelfde satelliet als de Duitsers. Apparatuur is gewoon hetzelfde.

Maar zoals hierboven al staat, lees gewoon het forum van www.sat4all.com even door, hier kun je erg veel informatie vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Xof op 21-10-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Bedankt voor de reacties tot zover :D
Xof schreef op 21 oktober 2004 @ 14:07:

Maar het is wel verstandig om alles uit duitsland te halen, omdat het daar idd veel goedkoper is, ik heb hetzelf ook gedaan. Waarom zou je het in Nederland kopen, je ontvangt het immers van hetzelfde satelliet als de Duitsers. Apparatuur is gewoon hetzelfde.
Wat heb jij zelf staan dan bijvoorbeeld?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Laatst online: 03-03 15:56

Neophyte

it's back....

@Xof Dan weet je ook dat je waarschijnlijk na maart 2005 je FTA met supercam kan weggooien, gezien ze dan overstappen op het nieuwe coderingssysteem...

@topicstarter, houdt hier wel rekening mee als je een embedded ontvanger koopt...

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Neophyte schreef op 21 oktober 2004 @ 14:12:
@Xof Dan weet je ook dat je waarschijnlijk na maart 2005 je FTA met supercam kan weggooien, gezien ze dan overstappen op het nieuwe coderingssysteem...

@topicstarter, houdt hier wel rekening mee als je een embedded ontvanger koopt...
Ja dat weet ik, maar ik heb een SECA2 supercam en deze pakt gewoon de canaldigitaal kaart die ikzelf gebruik @ pc om canalplus te ontvangen :)
Dus boeiend dat irdeto1 verdwijnt? :P

Maar het zou wel eens zo kunnen zijn dat het een einde is voor het illigaal kijken ja.
Mijn ouders hebben een Digit All Word SFT-2000 staan, waarbij ik de zenders erin geprogged heb, dit is natuurlijk allemaal irdeto1. Maar als irdeto1 stopt kan het zijn dat er een legaal kaartje moet komen, maar ach zo erg is dat nou ook alweer niet.
Dus Neophyte weggooien is een beetje zonde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk om alle zenders van het standaard canaldigitaal met een FTA ontvanger te ontvangen door de zenders erin te programmeren
Onzin. FTA= Free to Air. De nederlandse zenders zijn, muw BVN, gecodeerd en kunnen dus niet met een FTA ontvanger ontvangen worden. De ontvanger waar jij het over hebt is een ontvanger met een ingebouwde EMU, en die kan je voor nederlandse kanalen inderdaad weggooien als Irdeto1 er mee stopt.

aan de TS; Wees wijs, neem een CI ontvanger...
wat heb jij staat
Ik heb een skyplus 1200 ci ontvanger (koste inkoop iets vn 80 euro) met een MAtrix Reloaded CAM (60 euro), een 1 meter schotel van 30 euro en een LNB van 20 euro.
Abonnement op Canal Plus is het duurst..

Ik heb ook nog een PCI Skystar2 kaart voor in mn PC, das pas leuk speelgoed...Google maar eens op Yankse...

En inderdaad, lees wat op www.sat4all.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it's back....

labtech schreef op 21 oktober 2004 @ 14:31:
...Ik heb ook nog een PCI Skystar2 kaart voor in mn PC, das pas leuk speelgoed...Google maar eens op Yankse...

Zal die niet hetzelfde lot ondergaan als de FTA's met emu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
Neophyte schreef op 21 oktober 2004 @ 14:36:
[...]

Zal die niet hetzelfde lot ondergaan als de FTA's met emu's?
Ja helaas wel. Daarom heb ik ook nog een normale ontvanger met abonnement. Maar er blijft nog genoeg te kijken over als ze Irdeto op zwart zetten.

Bovendien is er een vrij actieve communitie die 'educatief' met DVB kaarten bezig zijn. Je moet maar afwachten of, indien Seca2 gekraakt wordt, er tegen die tijd nog firmware voor zo'n "supercam" ontwikkeld wordt..

Als je verzekerd wil zijn van beeld, nu en in de toekomst, moet je gewoon een CI ontvanger + universele CAM kopen en een abonnement nemen.

[ Voor 37% gewijzigd door labtech op 21-10-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

labtech schreef op 21 oktober 2004 @ 14:31:
[...]

Onzin. FTA= Free to Air. De nederlandse zenders zijn, muw BVN, gecodeerd en kunnen dus niet met een FTA ontvanger ontvangen worden. De ontvanger waar jij het over hebt is een ontvanger met een ingebouwde EMU, en die kan je voor nederlandse kanalen inderdaad weggooien als Irdeto1 er mee stopt.

aan de TS; Wees wijs, neem een CI ontvanger...

[...]

Ik heb een skyplus 1200 ci ontvanger (koste inkoop iets vn 80 euro) met een MAtrix Reloaded CAM (60 euro), een 1 meter schotel van 30 euro en een LNB van 20 euro.
Abonnement op Canal Plus is het duurst..

Ik heb ook nog een PCI Skystar2 kaart voor in mn PC, das pas leuk speelgoed...Google maar eens op Yankse...

Ja de FTA ontvanger is omgebouwd met een supercam.. dus in principe idd geen FTA meer. Mijn ouders kijken gewoon door middel van een EMU naar alle zenders, maar zoals ik lees atm is hier een einde aan gekomen @ 1 maart 2005 en dus zullen ook mijn ouders een kaartje van 75 euro moeten kopen, en die past hier gewoon in omdat de Supercam dus SECA2 kaartjes kan lezen. Zouden ze later weer een nieuwe codering gaan gebruiken kopen we gewoon een nieuwe cam en proppen we die in de receiver, dat is nml ook nog mogelijk :)
Seca - Seca2 - Irdeto - Irdeto2 - Nagra - Viacces - Viacces2 - Conax - Cryptoworks. + Emulator software!!!!
Bovenstaande staat ongeveer overal waar ze de Digit All World SFT-2000 verkopen (SFT-4000 is er ook)

En je weet dat je straks niks meer kan met je Skystar2 zonder CI module? [spuit 11]

Ik heb een Skystar1 en ik wilde graag C+ ontvangen, maar dat heeft me nogal wat gekost. Een CI module + Cam + CanaalDigitaal kaart + adminstratie kosten van canaldigitaal.
Dat was zeker niet goedkoop, maar ben nu wel blij dat ik het gedaan heb want ik kan nu gewoon CanalDigitaal blijven ontvangen na maart 2005. Of je moet geluk hebben dat er mbv S2emu of yankse seca2 gekraakt wordt en je alsnog zo kan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Xof op 21-10-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
En je weet dat je straks niks meer kan met je Skystar2 zonder CI module? [spuit 11]

Ik heb een Skystar1 en ik wilde graag C+ ontvangen, maar dat heeft me nogal wat gekost. Een CI module + Cam + CanaalDigitaal kaart + adminstratie kosten van canaldigitaal.
Dat was zeker niet goedkoop, maar ben nu wel blij dat ik het gedaan heb want ik kan nu gewoon CanalDigitaal blijven ontvangen na maart 2005. Of je moet geluk hebben dat er mbv S2emu of yankse seca2 gekraakt wordt en je alsnog zo kan kijken.
Nou, niks meer...ok geen nederlandse kanalen meer. Maar daar is ie bij mij ook niet voor bedoeld. Meer voor de andere satellietjes waar best nog wel leuke paketten te zien zijn, en om te zien hoe zon codering nou werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ja ok tis maar net waarvoor je het gebruikt ja :)
Af en toe kun je nog weer Taquilla ontvangen.

Ik vraag me af hoe lang Seca2 @ canaaldigitaal het nu vol gaat houden. Mogen ze daarna weer op een andere coderingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wij hebben in de woonkamer een Echostar DSB-2000 met canal digitaal stickertje, zit geen CI of nix in. Als ik het goed begrijp kan je in Maart 2005 niets meer met dit ding :?

Ik ben nu voor ééntje op mijn slaapkamer aan het kijken, nu zag ik bij wintelco deze aanbieding staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.wintelco.nl/images/schotelset.jpg

Complete satellietset:

Ontvanger Skyplus 1200 ci
Matrix ci module
Schotel 60 cm met klaparm
Universal LNB
20 meter coax kabel
GRATIS Smartkaart Canal Digitaal
t.w.v. € 89,-
GRATIS Satellietgids
t.w.v. € 8,95
Volgens mij is dat wel een mooie set, enigste probleem is: We willen een schotel met dubbele kop voor de twee receivers en nu hebben we een TRIAX 60cm en die is te klein daarvoor. Dus schotel en kop moet ik los kopen. Nu is het zo dat ik vlak bij de grens woon (Doetinchem/Arnhem) weet iemand een Duitse sataliet shop in de buurt daarvan?
Waar ik een Skyplus 1200ci kan krijgen met een Matrix ci module, de rest kan ik namelijk wel bij de lokale satalitie boer krijgen voor niet al te veel geld.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Speedfight schreef op 21 oktober 2004 @ 16:45:
Wij hebben in de woonkamer een Echostar DSB-2000 met canal digitaal stickertje, zit geen CI of nix in. Als ik het goed begrijp kan je in Maart 2005 niets meer met dit ding :?

Ik ben nu voor ééntje op mijn slaapkamer aan het kijken, nu zag ik bij wintelco deze aanbieding staan:

[...]

Volgens mij is dat wel een mooie set, enigste probleem is: We willen een schotel met dubbele kop voor de twee receivers en nu hebben we een TRIAX 60cm en die is te klein daarvoor. Dus schotel en kop moet ik los kopen. Nu is het zo dat ik vlak bij de grens woon (Doetinchem/Arnhem) weet iemand een Duitse sataliet shop in de buurt daarvan?
Waar ik een Skyplus 1200ci kan krijgen met een Matrix ci module, de rest kan ik namelijk wel bij de lokale satalitie boer krijgen voor niet al te veel geld.
Wat bedoel je met dubbele kop? Als je met 2 ontvangers wilt ontvangen heb je alleen een twin lnb nodig. Wil je ook hotbird ontvangen dan heb je een twin monoblock nodig. Nieuwe schotel is echt niet nodig hoor :)

Maar je hebt wel een canaldigitaal sticker erop zitten maar geen CI.. dat is wel vreemd. Dan vraag ik me af wie die sticker erop gedaan heeft, en hoe kijk je nu dan? Gewoon zonder kaart? Dan mag die sticker er nml niet opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
Speedfight schreef op 21 oktober 2004 @ 16:45:

[...]

Deze ontvanger heb ik ook. Ok, het is geen dreambox, maar om mee te beginnen zeker geen verkeerde ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it's back....

labtech schreef op 22 oktober 2004 @ 10:27:
[...]

Deze ontvanger heb ik ook. Ok, het is geen dreambox, maar om mee te beginnen zeker geen verkeerde ontvanger.
Een dreambox 5620 koop je ook voor 200 euro, vraag is alleen hoeveel toegevoegde waarde hij nog heeft in 2005...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Neophyte schreef op 22 oktober 2004 @ 11:33:
[...]

Een dreambox 5620 koop je ook voor 200 euro, vraag is alleen hoeveel toegevoegde waarde hij nog heeft in 2005...
Die dreambox heeft 2 CI sloten dus dan moet je er ook nog een cam bij kopen zodat je er een canaldigitaal kaart erin kwijt kunt, dus moet je er 60-80 euro bij rekenen. Wordt het al minder interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Xof schreef op 22 oktober 2004 @ 12:05:
[...]

Die dreambox heeft 2 CI sloten dus dan moet je er ook nog een cam bij kopen zodat je er een canaldigitaal kaart erin kwijt kunt, dus moet je er 60-80 euro bij rekenen. Wordt het al minder interessant :)
Die andere is ook 300 euro en heeft een schotel van 60cm die je toch niet wilt,
er zit trouwens ook een smartcardreader in, alleen geen idee of je daar na 2005 nog iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Xof schreef op 21 oktober 2004 @ 23:43:
[...]

Wat bedoel je met dubbele kop? Als je met 2 ontvangers wilt ontvangen heb je alleen een twin lnb nodig. Wil je ook hotbird ontvangen dan heb je een twin monoblock nodig. Nieuwe schotel is echt niet nodig hoor :)

Maar je hebt wel een canaldigitaal sticker erop zitten maar geen CI.. dat is wel vreemd. Dan vraag ik me af wie die sticker erop gedaan heeft, en hoe kijk je nu dan? Gewoon zonder kaart? Dan mag die sticker er nml niet opzitten.
Ik bedoelde inderdaad Twin LNB....

En die in onze woonkamer heeft inderdaad wel een CI met een pasje van canal digitaal erin maar er kunnen geen CAM modules in om dus andere coderingen te bekijken. En wat ik me dus af vroeg is of we met deze reciver na Maart 2005 nog steeds de Nederlandse zenders kunnen bekijken, want als ik het goed begrijp komt er dan een andere codering.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Speedfight schreef op 22 oktober 2004 @ 13:08:
[...]

Ik bedoelde inderdaad Twin LNB....

En die in onze woonkamer heeft inderdaad wel een CI met een pasje van canal digitaal erin maar er kunnen geen CAM modules in om dus andere coderingen te bekijken. En wat ik me dus af vroeg is of we met deze reciver na Maart 2005 nog steeds de Nederlandse zenders kunnen bekijken, want als ik het goed begrijp komt er dan een andere codering.
Ik denk dat er helaas een nieuwe moet gaan komen, het kastje van jou komt uit 1998 en toen was er nog geen sprake van seca2. Dus als er geen cam in kan dan zal je een nieuwe moeten gaan kopen.

Edit: die Echostar DBS-2000 is btw een FTA ontvanger, die zal dus wel omgebouwd zijn tot een irdeto1 ontvanger. (en dus geen 2)

[ Voor 9% gewijzigd door Xof op 22-10-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123454

Xof schreef op 22 oktober 2004 @ 12:05:
[...]

De Dreambox kan met de juiste EMU diverse kaarten lezen (waaronder Canal+) zonder dat je een CAM hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anoniem: 123454 schreef op 22 oktober 2004 @ 16:25:
[...]

De Dreambox kan met de juiste EMU diverse kaarten lezen (waaronder Canal+) zonder dat je een CAM hoeft te kopen.
Ook Seca2? want volgens mij is daar geen EMU voor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xof schreef op 22 oktober 2004 @ 16:50:
[...]

Ook Seca2? want volgens mij is daar geen EMU voor toch?
Ja hoor, voor originele seca-2 kaarten. Ik dacht de Radegast EMU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Als ik erop google zie ik dat er idd een Radegast EMU inzit, dan zijn die dingen toch best interessant :)

Ik weet wel als hier nog weer een kastje bijkomt word het wel een dreambox en dan de 7000 of een van de opvolgers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt ook een Dreambox 500 kopen die zijn stukken goedkoper, kost ca. 175 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

De dreambox wordt al minder interessant trouwens, binnenkort is de mogelijkheid van cardsharing op meerdere receivers te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xof schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:51:
De dreambox wordt al minder interessant trouwens, binnenkort is de mogelijkheid van cardsharing op meerdere receivers te vinden :)
Mwaah, dat is ook niet het enige leuke van de Dreambox. En ik vraag me af of je cs net zo makkelijk kan configureren als op de DB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115152

(bericht verwijdert)

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 115152 op 21-11-2004 23:00 ]

Pagina: 1