[PHP] Authentication / Autorisatie. Een goede tutorial?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo!

Voor de verandering wil ik bij het bouwen van een nieuw autorisatie-systeem in PHP eens eerst nadenken en dan bouwen. Nu zou ik graag wat meer lezen over autorisatie-systemen in het algemeen.

Dus niet zozeer hoe nou precies de code eruit moet zien, maar meer over het algemene systeem van Gebruikers/Groepen/Rechten/Rollen. Ik heb al even wat gezocht in de verschillende (oude) topics, maar kwam niet heel veel algmene info tegen.

Iemand die toevallig een goeie tutorial ergens weet te vinden?

Alvast veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 17:00
Wat voor project is het, wat wil je maken? Ik kan me voorstellen dat je bij een intranet een andere autorisatie wilt dan bij een webpagina op het internet...

Om een goed systeem te bouwen kan je beter eerst uitzoeken wat voor doel de autorisatie moet bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
@JHS:
Oh, geweldig, dank je.

Je hebt overigens gelijk ... mijn zoek-capaciteiten binnen GoT schieten flink tekort. Na een berg topics over HTTP-authentication (gezocht op: authentication) doorgespit te hebben was ik een beetje ontgoocheld ... waarschijnlijk had ik gewoon op 'beveiliging' moeten zoeken.

@FlowinG:
Het gaat om de beveiliging van - hoe kan het ook anders - mijn CMS systeem. Ik wil daarbij een degelijk systeem opzetten met Gebruikers-groepen, heel specifieke rechten en - gebaseerd daarop - een work-flow implementatie.

Dat is alweer zo abstract, dat ik me daarom eerst 'ns even wil inlezen ... om te kijken hoe die verschillende onderdelen zich allemaal tot elkaar verhouden. Na wat leesvoer ben ik - hopelijk - beter in staat om mijn verlanglijstje wat concreter op te stellen.

[ Voor 46% gewijzigd door gvanh op 19-10-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Inmiddels heb ik de aangegeven topics gelezen en ik moet zeggen: vooral het topic over beveiliging: zeer nuttig. Veel onderdelen waren wel al bekekend, maar het is goed alles eens op een rijtje te krijgen.

Wat ik nu alleen nog mis ... en dat was ook hetgeen ik in eerste instantie zocht, is hoe ik een database-systeem opzet van gebruikersrechten, gebruikersgroepen en rollen. Een beetje hetgeen dat PEAR's LiveUSER library kan ... maar dan wil ik een persoonlijk implementatie maken ...

Iemand die daar toevallig een goede tutorial over weet te vinden?

Dank!