Toon posts:

[Frontpage]Layout verschuift op website

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met frontpage xp en ik weet dat dit programma a la zuigje is maar ik kan weinig anders :)

In elk geval verschuift de gehele layout (text, plaatjes etc.)van de internetpagina als je de grote van het venster aanpast, of als je een andere resolutie hebt dan waarin hij gemaakt is etc. :?
Ook verschuift de background van de pagina niet als je naar beneden scrollt: alle plaatjes, text e.d. verschuiven wel maar de achtergrond niet.

Dit laatste vind ik niet zo erg, het is het eerste probleem waar ik mee zit, want 't is niet meer te lezen als alles verschuift...

Weet iemand hoe je de pagina in frontpage 'vast' kunt zetten? Of een andere manier om dit op te lossen?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

Zoefff

❤ 

Dit is wel héél erg basic HTML hoor. Misschien is het verstandig om eens een boekje te lezen, of wat tutorials te bekijken. Kijk bijvoobeeld eens op http://www.handleidinghtml.nl :)

Anyway, even over je probleempjes.

Als je niet wilt dat de boel veranderd als je de venstergrootte veranderd, dan moet je de hele inhoud in iets met een vaste breedte in pixels zetten. Dat iets kan bijvoorbeeld een <div> zijn, of een tabel. De meest eenvoudige oplossing met FrontPage lijkt me een tabel, waarbij je dan een breedte in pixels moet opgeven.

De meeschuivende achtergrond kan je uitzetten bij de eigenschappen van de achtergrond, die moet niet fixed zijn.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dan ook hééél erg basic in html he ;)

In elk geval heeeel erg bedankt voor je reactie: het 'verschuif' probleem is nu met behulp van een tabelletje opgelost!!

De achtergrond houd ik nog eventjes zo denk ik, vind het eigenlijk wel mooi ;)

Nogmaals thanx m8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

crisp

Devver

Pixelated

/leer HTML

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.