[ASP.NET/Webservices] DB om de x minuten controleren

Pagina: 1
Acties:

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:51
Ik ben een website aan het ontwikkelen in asp.net i.s.m. sqlserver2000. Nu is het zo dat wanneer met iets besteld, je nog een uur hebt voordat de bestelling 'officieel' is... (tijdens dat uur kan je nog annuleren).
Nu zou ik 'iets' moeten hebben die om de zoveel minuten controleert als er geen nieuwe bestellingen afgelopen zijn (=langer dan 1 uur bestelt)... indien hij er vind zou hij een e-mail moeten versturen.
Nu had ik gedacht aan webservices, maar bestaat er daar een functie om om de zoveel tijd een DB te controleren?

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Taak planner / Task scheduler?

Je kan ook de Timer class 'misbruiken', deze kan na een uur een event er uit gooien :)

[ Voor 60% gewijzigd door gorgi_19 op 19-10-2004 16:29 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
een Job aanmaken op de SQL Server?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

P_de_B schreef op 19 oktober 2004 @ 16:36:
een Job aanmaken op de SQL Server?
Dat kan een rechtenprobleem opleveren; bij mij hoster is dit bijvoorbeeld niet mogelijk.

http://weblogs.asp.net/ashben/archive/2003/10/11/31579.aspx (methodiek beschreven van de Timer class) werkt bijvoorbeeld wel.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 19 oktober 2004 @ 16:39:
[...]

Dat kan een rechtenprobleem opleveren; bij mij hoster is dit bijvoorbeeld niet mogelijk.

http://weblogs.asp.net/ashben/archive/2003/10/11/31579.aspx (methodiek beschreven van de Timer class) werkt bijvoorbeeld wel.
Ja, in een shared hosting omgeving zou dit lastig kunnen zijn, ik wil daar nog wel eens overheen kijken :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl