Toon posts:

ik kan mijn novell 4.2 niet de-installeren,wil win 2000 erop

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn novell server 4.2 deinstalleren en win 2000 installeren. Formateren met een windows 2000 lukt niet en fdisk via dos ook niet om schijfruimte te verkrijgen, wie oh wie heeft suggestie. om mijn hardeschijf te formateren.

Wat heb ik al gedaan:

1 Ik heb al geprobeerd om 1 schijf een magneet erover te halen maar dat werkte ook niet

2 Fdisk onder dos

3 Win2000 installatie cd

extra info: met orginele 4.2 novell cd's zijn beschadigd. dus via die cd kan het ook niet

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Kun je niet GDisk ergens downloaden en daarmee een bootfloppy maken? Met GDisk moet het zeker lukken!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 16:15:
1 Ik heb al geprobeerd om 1 schijf een magneet erover te halen maar dat werkte ook niet
Dat is wel 't laatste wat je moet proberen! :D Je kunt je harde schijf permanent beschadigen als je dat doet.

Ik zou zeggen: download een Knoppix-cd en verwijder dan met cfdisk de partities.

Verwijderd

Met fdisk alle partities weghalen en opnieuw beginnen. Fdisk kan geen partities verkleinen/vergroten nee.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Inderdaad, gewoon met FDisk de DOS en het Novell volume verwijderen. Daarna van de Windows CD-Rom booten en nieuwe partitie(s) aanmaken. Simpeler kan niet

[ Voor 7% gewijzigd door Bart© op 19-10-2004 16:51 ]

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-02 09:42

Flapmo

and back is gigi!

ik wil mijn novell server 4.2 deinstalleren en win 2000 installeren. Formateren met een windows 2000 lukt niet en fdisk via dos ook niet om schijfruimte te verkrijgen, wie oh wie heeft suggestie. om mijn hardeschijf te formateren.

Wat heb ik al gedaan:

2 Fdisk onder dos

3 Win2000 installatie cd

extra info: met orginele 4.2 novell cd's zijn beschadigd. dus via die cd kan het ook niet
O dat was die snelle manier om je hdd leeg te halen, zocht hem al op inet 8)7.

Gooi hem is uit het raam window, misschien waaien de bestanden er dan af :+.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 16:01

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Wat heb ik al gedaan:

2 Fdisk onder dos

3 Win2000 installatie cd

Oke, met die eerste zit je ons te fokken? Toch? Hoop ik??? :X 8)7

Maak met die win2k CD op een andere machine gewoon even die 4 win2k bootfloppen aan, daarme kan je gewoon de setup mee starten. In de setup kna je aangeven welke partitie verwijderd moet worden, en waar de nieuwe (NTFS dus) moet komen. eventuele andere partities kan je later verwijderen met diskmanagement in win2k. Succes :)

HENG HENG

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik hoop voor je dat je niet serieus met een magneet aan de gang bent gegaan, voor de rest ontbreekt er concrete informatie behalve "het werkt niet", zoals foutmeldingen en dergelijke, daarnaast lijkt me dit niet het juiste subforum voor installatieproblemen met windows 2000.
Ohja, "novell" is geen besturingssysteem, "novell 4.2" bestaat dan ook niet, ik denk dat je een produkt van dat bedrijf bedoelt, waarschijnlijk netware.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.