Toon posts:

Probleempje bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc wil opstarten loopt deze al vast na 2 seconden. Het beeldscherm wordt ook niet ingeschakeld en hij doet gewoon verder helemaal niks. Het gebeurde vlak nadat ik het pause/break knopje op mijn toetsenbord had ingedrukt bij het opstarten. Ik weet niet of dit verder wat uitmaakt maar ik hoop dat iemand mij snel uit de problemen kan helpen.

Mvg

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Al eens geprobeert zonder enige hardware erin, op Processor, Mobo, geheugen, videokaart en monitor na? Met het pause/break knopje kan je de POST pauzeren, doe je dit erg snel, dan KAN het daar aan liggen (heel vaag mobo, maargoed, laten we niks uitsluiten). Misschien bij t aanzetten en zodra je het gevoel hebt dattie hangt eens op pause/break drukken. Anders ook eens je CMOS resetten (batterijtje eruit) of andere dingen proberen die de FAQ aandragen :)

Enneh... wat heb je nog meer geprobeert?

edit:
Probeer hier zuinig te zijn met de DB ja? :p

[ Voor 83% gewijzigd door RSpliet op 19-10-2004 15:54 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Meer specificaties graag? --> Ik ben mijn glazen bol kwijt... :)

Edit:
En ik zie verder dat je niet veel al gedaan hebt:
- Bios ressetten?
- Hardware eruit halen?

- Recent instellingen in bios gewijzigd?

Meer info dus en wat meer inzet van jouw kant en we komen er hopelijk wel uit.

offtopic:
7of9: je zit ook je post te editten :P

[ Voor 74% gewijzigd door Motrax op 19-10-2004 15:33 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Zou je iets meer info kunnen geven over: je systeem, wat je zelf al geprobeerd hebt, evt. foutmeldingen etc.. anders denk ik dat er hier maar weinig zijn die je kunnen helpen!!

Let's get lost! I know the way

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verder nog niks geprobeerd, ik kan niet in de bios komen omdat mijn scherm gewoon niet wordt ingeschakeld. Hij loopt gewoon al gelijk vast. Ik heb het een keer gezien terwijl mijn scherm wel was ingeschakeld en toen deed hij gelijk al helemaal niks meer. Gelijk nadat k hem aanzet doet ie al niks meer.

Ik heb recentelijk niks in de bios gewijzigd dus daar kan het niet aan liggen.

Het is als volgt ontstaan:

Ik drukte gelijk aan het begin bij het opstarten op het pause/break knopje.
Toen bleef mn pc hangen en sindsdien heb ik hem neit meer kunnen opstarten..

Ik heb al geprobeerd het pause/break knopje in te drukken op het moment dat ie blijft hangen maar dat werkte niet.