Toon posts:

isoleren kast mbv vloerisolatiemateriaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk er over om mijn computerkast te isoleren met behulp van het isolatiemateriaal dat onder onze laminaatvloer ligt. Het is folie aan de ene kant en 4mm isolatiemateriaal aan de andere kant.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Ik zou gewoon noppenschuim koppen, dat is daarvoor bedoelt. Het spul dat jij beschrijft is geen geluidsisolatie maar vochtisolatiemateriaal.

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook zeker wel voor geluidsisolatie. Vooral voor hakken enzo... We hebben het juist voor geluidsisolatie gekocht

Verwijderd

Is dat insolatie materiaal gedeelte gewoon schuim of wol?
Zou je niet een foto kunnen posten hoe dat spul eruit ziet.

Verwijderd

Ik zou wel even checken of je kast niet veel te warm word! Dit isolatiemateriaal is ook bedoeld om de warmte binnen het huis te houden... Ik zou ook de weerspiegelende kant naar de kant van je case doen en niet naar de kant van je hardware... :)

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 13:02
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 15:47:
Ik zou wel even checken of je kast niet veel te warm word! Dit isolatiemateriaal is ook bedoeld om de warmte binnen het huis te houden... Ik zou ook de weerspiegelende kant naar de kant van je case doen en niet naar de kant van je hardware... :)
Inderdaad, dit is een erg belangrijke opmerking! Door de folie kan de warmte nergens heen.

Verwijderd

Als je maar zorgt dat er genoeg ruimte voor airflow overblijft voor de in en uitgang moet alles goed gaan. Ik heb er zelf ook 2 pc's mee bewerkt. Het helpt voornamelijk tegen de harde geluiden. Maar geziend de airflow is het soms beter om er gewon een stillere fan(s) in te zetten. Tenzij het van je HD komt natuurlijk.

Verwijderd

Mischien is dit een optie?

Fanless 0 dB

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:29

sapphire

Die-hard pruts0r

Dit vroeg ik me dus ook af. Aangezien ze bij de Gamma/Karwei matten hebben voor vloer issolatie, en volgens de omschrijving in het krantje kan dit spul tot 21 dba geluid isoleren. Het schijnt eigenlijk bedoelt te zijn voor in apartementen maar als het echt zoveel geluid tegenhoud is het ook leuk voor in je pc.

Gabriël AM5

Verwijderd

zou een stukkie peipschuim ook voldoende zijn? kheb nog wat liggen en d8 zal ook es kijken :)

moet je dan echt van top tot teen je pc helemaal beplakken etc of zijn de zijkanten genoeg....

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mijns inziens zijn vloertegels nog altijd het beste; Bitumen aan de onderkant voor trillingen en zwaar geluid, tapijt aan de bovenkant voor hogere geluiden.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:59
Wil je het goed doen moet je akoestische isolatie kopen glaswol/toughgard (zijn verschillende soorten van) en dat bekleden met lood. Gebruiken ze ook in werktuigbouwkundige installaties en dan voornamelijk bij muzieklokalen/studio's.

Verwijderd

hmm wat ik heb is een zalman reserator en 2 psu's met een fan die je echt niet hoort het enige wat nu nog storend is zijn mijn hardeschijven...
Pagina: 1