casema software kan geen netwerkkaart vinden

Pagina: 1
Acties:

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:13

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Een vriend van me heeft het volgende probleem
(ik post het omdat ik wat meer verstand ervan heb :))

Wanadoo software instaleren gaat goed. (wordt gedaan onder admin account)
Echter als ik dan verbinding probeer te maken zegt hij dat hij geen netwerkkaarten met tcp/ip stack kan vinden. Ook kan ik bij eigenschappen geen netwerkkaart vinden.
Het vreemde is echter dat er een perfect werkende (onboard) netwerkkaart in zit.
Zelfs als ik een tweede netwerkkaart erin zet (werkt ook goed) geeft hij precies dezelfde fout. Dit alles onder winxp. Ik heb gereboot, software opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft dezelfde fout geven.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Staat je netwerkkaart (TCP/IP) op DHCP?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-02 09:13
Welk modem heeft je vriend? Een zwart COM21 of een Motorola. Voor beide typen modems hoef je tegenwoordig helemaal geen extra software meer te installeren voor winxp. Met de Com21 kies je bij nieuwe netwerkverbindingen voor een pppoe verbinding en de motorola werkt met dhcp (voorheen l2tp) en daar heb je ook geen software meer nodig.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Heb vorige week Casema bij mijn ouders geinstalleerd....Motorolla modem

Daar was die SW van Casema nodig om de lijn/modem whatever te "activeren"

[ Voor 10% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 19-10-2004 15:41 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

JeroenG33 schreef op 19 oktober 2004 @ 15:39:
Welk modem heeft je vriend? Een zwart COM21 of een Motorola. Voor beide typen modems hoef je tegenwoordig helemaal geen extra software meer te installeren voor winxp. Met de Com21 kies je bij nieuwe netwerkverbindingen voor een pppoe verbinding en de motorola werkt met dhcp (voorheen l2tp) en daar heb je ook geen software meer nodig.
Idd dit klopt. Veel mensen die tegen dit probleem opbotsten.
Als het goed is moet je gewoon DHCP een adres kunnen krijgen nu. Ik heb dit al bij meerdere mensen thuis gezien.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
jah, je moet niet zomaar de utilities altijd installeren... probeer eerst via apperaatbeheer de drivers handmatig te installeren.. bespaart een hoop loze troep meestal

*tenzij er makkelijk dingen bij zitten zoals bij Wifi, maar normale NICs zijn meestal zo gedaan :

you had me at EHLO

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:13

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
ja stom, dat ik daar niet aan gedacht heb.
een pppoe verbinding maken lostte het eenvoudig op :)
Pagina: 1