Toon posts:

Zalman CNPS7000A Koeler en Socket A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil de koeler Zalman CNPS7000B aanschaffen maar op de Zalman webside staat dat deze Koeler alleen geschikt is voor AMD socket 462, 754, 939 en 940. Wat ik heb is een Gigabyte GA-7VRX (2.0) socket A (Athlon XP) moederbord. Ook staat er op hun webside een "CNPS7000A/B compatible Socket 462 Motherboard list"

http://www.zalman.co.kr/e...w.asp?idx=141&code=005009

hierop staat ook mijn moederbord met als aantekening

"Clip must be cut off to avoid interference".

Als ik het goed begrijp past deze koeler op mijn socket A moederbord alleen moet er wel wat worden aangepast. Ik hoor graag van iemand die weet of deze koeler daadwerkelijk op mijn moederbord past (Socket A) en of de aanpassing een beetje makkelijk te doen is.

Bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 15:20 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45

makje

Professioneel prutser

Heb je het installatiefilmpje al bekeken?? Je hebt 4 gaten rondom je socket nodig om hem op een socket a mobo te kunnen installeren...

edit:
hmmm, filmpje wil niet afspelen in een nieuwe window, je kunt hem aanklikken op de zalman site: http://www.zalman.co.kr/e...w.asp?idx=141&code=005009
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product/CNPS7000B-Cu_i.gif

[ Voor 71% gewijzigd door makje op 19-10-2004 15:28 ]

9800x3d

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Socket A is hetzelfde als socket 462 dus je kan die cooler gewoon aansluiten op jouw moederbord. Aangezien jouw moederbord ook in de compatibility list staat zou ik me dus geen zorgen maken als ik jou was.

Als je het echt 100% zeker wilt weten kan je altijd nog naar Zalman mailen.

Frogstar#2151

• Ajunne
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Hij past vast wel als hij in de lijst staat. Ik heb dezelfde (ok, de B-versie maar dat is zo goed als dezelfde) en een AthlonXP. Al zul je op jouw moederbord blijkbaar wel iets af moeten snijden. Wat een "clip" ook mag zijn.

Verwijderd

Als je naar het installatie filmpje kijkt zie je een clip zitten waar 4 gaten in zitten. In de 2 binnenste komen de schroeven voor socket A (heb em zelf ook op socket A). Kortom de buitenste 2 gaten worden niet gebruikt. Daar zul je dus hoogstwaarschijnlijk een stukje af moeten zagen omdat deze anders tegen een condensatortje ofzo aankomt.

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt voor jullie snelle reacties :)

"The green peril "zit die koeler dan nog goed tegen de processor aan met alleen maar twee schroeven.

Is deze koeler echt zo stil als ze zeggen!!!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 16:16 ]

Verwijderd

Absoluutjes, de buitenste 2 gaten zijn alleen voor andere sockets, hebben dus totaal geen functie voor socket A. ALs je de koeler vol open zet maakt ie wel wat geluid maar je kan de rpm zelf regelen. Op de laagste staand hoor ik em echt niet en houdt ie mijn athlon 3000+ op 40 C idle.

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een vraag mijn moederbord zit verticaal in een tower (logisch). Als je de beugels maar met een schroef kan vastmaken is de kans dan niet groot dat de koeler door zijn gewicht van de processor afglijdt (Moederbord staat verticaal !!!!).

Bedankt

Verwijderd

Dat inkorten van die clip houd in dat je een stuk van dat bevestiging clipje af moet zagen (heb het zelf ook moeten doen namelijk) waarschijnlijk zit aan de bovenkant van je socket een paar van die condensatoren(of heten ze anders) en (wat in mij geval ook was) kan het zijn dat het bevestigingsbeugeltje (lekker woord :p) er tegen gaat drukken, je kan gewoon een stukje daarvan afzagen met een klein ijzerzaagje aangezien er 2 gaten in zitten en je er maar 1 nodig hebt, dus het kan zijn dat je wat moet aanpassen maar is makkelijk realiseerbaar.

Succes!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:54:
Toch nog een vraag mijn moederbord zit verticaal in een tower (logisch). Als je de beugels maar met een schroef kan vastmaken is de kans dan niet groot dat de koeler door zijn gewicht van de processor afglijdt (Moederbord staat verticaal !!!!).

Bedankt
Als je kast stilstaat is het geen enkel probleem. Pas echter wel op bij vervoeren. Doe dit niet door je kast vertikaal te vervoeren maar horizontaal.
Dus zagen en monteren die hap :)
Suc6.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 22:36
Ajunne schreef op 19 oktober 2004 @ 15:50:
Hij past vast wel als hij in de lijst staat. Ik heb dezelfde (ok, de B-versie maar dat is zo goed als dezelfde) en een AthlonXP. Al zul je op jouw moederbord blijkbaar wel iets af moeten snijden. Wat een "clip" ook mag zijn.
ehm ... ik zou niet gaan zagen in je mobo ;)

Ik heb het zelf ook moeten doen voor een epox 8rda+. Je schroeft een constructie op je mobo, en daar schroef je de koeler op. Zit juist hardstikke stevig, steviger dan een socket clip. maar goed, de beugels die je op die constructie schroeft, hebben twee gaten. Het binnenste gaatje gebruik je voor socket A. Het deel vanaf het binnenste gaatje moet je eraf zagen, waarschijnlijk omdat ie anders tegen condesators zou zitten. Tis niet zo moeilijk als je een bankschroef en een ijzerzaagje hebt. De koeler kan er met geen mogelijkeid afglijden. Welke wilde je kopen? De volledig koperen of de Aluminium/Koperen? De volledig koperen is zo zwaar dat dan, bij vervoeren, een kleine beweging in je koeler je core zou kunnen crushen. Voor eraf vallen hoef je je ECHT geen zorgen te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Raziel op 22-10-2004 17:00 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb ook ff een vraag over deze cooler, ik wil op mijn MSI K7T266 pro2a RU ook deze cooler, ik d8 dat dit kon ivm de 4 mounting holes rondom de socket, maar ik zie in dat lijstje bij de U versie dat het unaviable is? En er zijn tog echt meerder uitvoeringen van dit board :+ , dus mijn vraag gaat dat passen?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eerst wilde kopen was de koperen maar volgens de reviews is er tussen de koperen en de Aluminium/Koperen niet zo veel verschil. Omdat de Aluminium/Koperen lichter is en het moederboard verticaal staat denk ik dat ik beter deze kan nemen.

Bedankt allemaal.

• makje
  • Laatst online: 09:45

makje

Professioneel prutser

Meneer aard schreef op 22 oktober 2004 @ 17:03:
Ik heb ook ff een vraag over deze cooler, ik wil op mijn MSI K7T266 pro2a RU ook deze cooler, ik d8 dat dit kon ivm de 4 mounting holes rondom de socket, maar ik zie in dat lijstje bij de U versie dat het unaviable is? En er zijn tog echt meerder uitvoeringen van dit board :+ , dus mijn vraag gaat dat passen?
Het verschil tussen jouw RU versie en de U versie is dat jij Raid hebt. Het is niet onmogelijk dat de socket indeling verschillend is tussen beide versies, maar ik vermoed dat MSI de socket layout niet heeft hoeven veranderen om de Raid connectoren op je mobo te kunnen plaatsen.

Ga er dus maar vanuit dat als de U versie deze koeler niet kwijt kan, jouw RU versie dat ook niet kan...

9800x3d

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:49:
Dat inkorten van die clip houd in dat je een stuk van dat bevestiging clipje af moet zagen (heb het zelf ook moeten doen namelijk) waarschijnlijk zit aan de bovenkant van je socket een paar van die condensatoren(of heten ze anders) en (wat in mij geval ook was) kan het zijn dat het bevestigingsbeugeltje (lekker woord :p) er tegen gaat drukken, je kan gewoon een stukje daarvan afzagen met een klein ijzerzaagje aangezien er 2 gaten in zitten en je er maar 1 nodig hebt, dus het kan zijn dat je wat moet aanpassen maar is makkelijk realiseerbaar.

Succes!
Beetje offtopic, beetje ontopic... ik zag dat jij de Zalman op je MSI K7N2 hebt gemonteerd, wat heb je precies veranderd om hem daar passend te krijgen?

• simonmdejong
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:11

simonmdejong

Blaat

wel een beetje raar dat zalman zelf zegt dat deze koeler niet op een Abit NF7-S past. ik heb hem er namelijk zelf op zitten (wel met een afgezaagd clipje) dus ik zou eerst eens gaan zoeken op internet als zalman zegt dat hij niet past.

3x Homewizard PIB, 25 zonnepanelen 8050W piek power

Pagina: 1