Toon posts:

Form selectievak meerdere selecties doorgeven

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een manier willen weten waarbij je binnen een formulier selectievak meerdere selecties kan maken en dat de ID's van de gekozen velden worden meegestuurd naar de volgende pagina.

Een enkele geselecteerde optie lukt prima alleen meerdere keuzes weet ik me even geen raad mee.

Alvast bedankt voor het meedenken ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

HTML:
<select multiple>

XHTML:
<select multiple="multiple">

[ Voor 65% gewijzigd door André op 19-10-2004 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
En hoe geef ik ze door? Hoe echo ik ze op de volgende pagina?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 15:18:
En hoe geef ik ze door? Hoe echo ik ze op de volgende pagina?
Zet ze in een formulier en post ze naar de volgende pagina (een php of asp bijvoorbeeld). Vraag daar de geposte waardes op.

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik..

mijn probleem is dat het selectievak een naam heeft provincies in dit geval. Die word op de volgende pagina aangesproken als een variabel. In een variabel kan maar 1 waarde worden vastgelegd. Hoe zorg ik ervoor dat ik alle geselecteerde waardes kan echoen?

<select name="provincies" multiple size="10">

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Hoi Skiffle, en welkom op GoT :)

Deze vraag is wel van een dermate basaal niveau dat een willekeurige tutorial op www.php.net of www.w3schools.com hem wel moet oplossen, en gaat om die reden op slot. Daarnaast wil ik je ook even wijzen op de stickies bovenaan ieder subforum (de groene mapjes), die de huisregels voor een subforum aangeven. Daarin kun je onder andere nalezen hoe je een goed topic start (P&W FAQ - De "quickstart") en wat we van je vragen wat betreft inhoud en topictitels :)

Tevens staan er in de inhoudelijke FAQ diverse tutorials genoemd die handig zijn om dit soort dingen te leren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door curry684 op 19-10-2004 15:23 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.