Toon posts:

2800+ sempron word aangegeven als 2400+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:) hallo iedereen, ik post hier relatief weinig, dus ik hoop dat ik hier goed zit, ik heb namenlijk al meerdere malen ze search functie gebruikt maar tot mijn spijt heb ik verder niks kunnen vinden over het gebruik van een 2800+ sempron i.s.m een MSI kt400 ultra moederbord.. hier volgt mijn probleem:

Afgelopen week is door mijn eigen duffe schuld mijn 2000+ athlon overleden, ik heb toen bij de plaatselijke computerboer een boxed 2800+ sempron gehaald,, bij het installeren van deze cpu kreeg ik echter (na wat instellingen in mijn bios te hebben veranderd (fsb 166 en multiplyer op automatic) een processorsnelheid van 2400+.

met cpu-Z heb ik verder nog even gekeken wat de specs waren en daar kwam dit uit..

core speed----- 2022.2
multiplyer------- 12x
fsb ----------------186.5
bus speed-------337.0

mijn geheugen informatie..

2x512 2700 (166mhz) geheugen corsair

De biosversie van mijn MSI kt400 ultra is 1.3 en multiplyer handmatig veranderen (ik kan 12x en 15 x kiezen) maar dat loopt uit op een vastloper (als ik uit mijn bios gaat, automatisch gevolg door een reboot blijft mijn scherm uit)

Wie weet er een oplossing voor dit probleem? of is mijn moederbord te oud? of het geheugen? ik ben een verschrikkelijke n00b in dit... dus be gentle..! :'(

alvast bedankt

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je de nieuwste bios er wel op staan? Het kan natuurlijk zijn dat je bios die cpu nog niet goed herkent (is immers een vrij nieuwe cpu) en daardoor een verkeerde snelheid aangeeft. En mocht er geen nieuwere bios zijn dan kun je nog kijken met benchmarkprogjes (sisoft sandra oid) of ie wel goed presteert in verg. met gelijkwaardige cpu's. Grote kans dat dat allemaal wel goed zit.

Het is volgens mij zelfs zo dat AMD wat met die ratings heeft veranderd en dat een sempron langzamer is dan een athlon XP op dezelfde kloksnelheid. Dus misschien klopt het wel dat je sempron 2800 net zo snel is als een XP 2400.

[ Voor 57% gewijzigd door Palomar op 19-10-2004 15:13 ]

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hij klopt wel. Een 2800+ sempron hoort op 12 * 166 te lopen en dat doet hij. Alleen geeft hij die 186 verkeerd aan.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 19 oktober 2004 @ 15:07:
Heb je de nieuwste bios er wel op staan? Het kan natuurlijk zijn dat je bios die cpu nog niet goed herkent (is immers een vrij nieuwe cpu) en daardoor een verkeerde snelheid aangeeft.
de nieuwste bios is 1.4 maar die stamt ook van waayyyyyyyy back.... ook worden mijn hard disks niet herkent als ik een bootdisk gebruik ("incorrect station ofzo" dan krijg ik automatisch microsoft ram disk) dus bios flashen gaat niet.... (of ik doe iets fout) :|

• Palomar
  • Niet online
Als je hier kijkt: http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k7.html zie je dat een sempron 2800 op 2Ghz draait en een athlon XP 2400 ook. Omdat je bios geen semprons ondersteunt denkt ie dat het een athlon XP is (is het eigenlijk ook...) en geeft daarom 2400+ als snelheid aan. Dit is gewoon maar een naam die je er aan geeft en verder niet nadelig voor de prestaties.

Zoek anders maar es wat meer info over de Sempron, dan lees je wel dat het gewoon een athlon XP is (althans de socket A versie) welke ze bij dezelfde kloksnelheid ook nog es een snellere rating hebben gegeven (terwijl ie niet sneller is dus).

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 19-10-2004 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kon niet worden deeplinked*

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 19 oktober 2004 @ 15:23:
Als je hier kijkt: http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k7.html zie je dat een sempron 2800 op 2Ghz draait en een athlon XP 2400 ook. Omdat je bios geen semprons ondersteunt denkt ie dat het een athlon XP is (is het eigenlijk ook...) en geeft daarom 2400+ als snelheid aan. Dit is gewoon maar een naam die je er aan geeft en verder niet nadelig voor de prestaties.

Zoek anders maar es wat meer info over de Sempron, dan lees je wel dat het gewoon een athlon XP is (althans de socket A versie) welke ze bij dezelfde kloksnelheid ook nog es een snellere rating hebben gegeven (terwijl ie niet sneller is dus).
hmm ik heb het inderdaad gezien, dus het klopt blijkbaar wel... nothing to worry about... thnx voor het opzoeken en de moeite (Y)

• Palomar
  • Niet online
cpuZ leest gewoon de bios uit als het ware, en als daar onjuiste info staat staat dat ook in cpuZ....

en volgens mijn bron loopt de sempron 2400 op 1.6GHz en niet op 2.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Het is toch eigenlijk schandalig dat ze die 400 rating punten er zo bij bedenken :|

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:01
Mja, schandalig?

met 166MHz FSB is ie net iets sneller dan met 133MHz FSB, maar een verschil van 400MHz in rating is overdreven.

Mijn Cyrix 6x86MX-PR200 deed 2x75 als een PR200+, 2,5x60 deed ie als een PR166+. Zelfde snelheid, lagere FSB en dus lagere performance (dankzij die 75MHz FSB kon dat ding met een Intel P200MMX meelopen, FSB was nml het enige middel waarmee snelheid in die beesten te krijgen was)

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Bene schreef op 20 oktober 2004 @ 10:26:
Het is toch eigenlijk schandalig dat ze die 400 rating punten er zo bij bedenken :|
Is het niet zo dat de sempron weer een betere proc. is met nieuwe technieken + een verhoogde FSB? Daardoor denk ik dat 400 extra rating punten helemaal zo gek niet zijn.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Van de MSI K4M bordjes weet ik dat als je er een sempron 2500+ of hoger in zet je de jumper setting op je moederbord moet wijzigen!
Deze kan je waarschijnlijk ergens bij de batterij vinden.
Als je dit niet wijzigd ziet hij hem als een 2400+

Suc6

• zakjapanner
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 20:14
die 400 punten extra, 2800+ dan moet deze processor positioneren tov de Celeron Prescott 2,8 GHz, kijk maar bij sites met benchmarks daarover en zie dat het inderdaad zo is, daarom doen ze deze verandering van rating, en het is ook een idd een wat opgelapte processor, extra cache en FSB-verhoging vnl :)

de oude rating, 2400+ in dit geval, was bedoeld om aan te geven hoeveel sneller het was dan de Thunderbird die liep tot 1400 MHz, en strijd te leveren met de Pentium 4 2,4 GHz met FSB 400/533/800, niet meer met de Pentium 4 Prescott 2,4 GHz (aangegeven met Pentium 4 D) dacht ik, die is ook overprijst voor zijn prestaties, tenzij je het wil overklokken :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm overclocken inderdaad.. Ik heb al diverse topics doorgespit maar er is niks te vinden over multiplyer unlocken bij een sempron.. werkt dat hetzelfde als bij een burton of thourboured? (ofzo :P) en kan ik alleen de fsb verhogen als mijn multiplyer unlocked is? zal zo even kijken naar die jumpers.

Verwijderd

Topicstarter
flipmans schreef op 20 oktober 2004 @ 17:08:
Van de MSI K4M bordjes weet ik dat als je er een sempron 2500+ of hoger in zet je de jumper setting op je moederbord moet wijzigen!
Deze kan je waarschijnlijk ergens bij de batterij vinden.
Als je dit niet wijzigd ziet hij hem als een 2400+

Suc6
staat dit ook in de handleiding? of op de msi site?
Pagina: 1