na ruim uur te googelen, en hier aardig wat topics te hebben doorgenomen ben ik er nog niet echt uit. is het uberhaubt mogelijk is om 2 variabelen mee te geven mbv een select box (formulier)
wat ik heb is een pagina met elke keer 5 artikelen van een gebruiker, en vervolgens met een offset van 5 records kan men browsen naar de overige artikelen.
selectbox maken met erin :
gelukt -- meest recente artikelen
gelukt -- die weer gelinkt worden naar de gebruiker (gebruiker)
gelukt -- met een offset (toon de juiste pagina waar artikel zich bevind)
-- met uiteindelijk een anchor link (#artikelid)
krijg nu : weblog.php?category=1&offset=15
graag had ik : weblog.php?category=1&offset=15#2921
het geheel werkt trouwens prima op dit moment, alleen het zou natuurlijk veel mooier zijn als het gelinkt kon worden naar de anchor, in dit geval dus #2921
wat ik heb is een pagina met elke keer 5 artikelen van een gebruiker, en vervolgens met een offset van 5 records kan men browsen naar de overige artikelen.
selectbox maken met erin :
gelukt -- meest recente artikelen
gelukt -- die weer gelinkt worden naar de gebruiker (gebruiker)
gelukt -- met een offset (toon de juiste pagina waar artikel zich bevind)
-- met uiteindelijk een anchor link (#artikelid)
PHP:
(paar entertjes gegeven zonet, om layout van forum niet te verneuken)1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| function build_selectbox($categorie,$sql_offset,$sql_aantal) { echo "<span style=\"width: 100%; \"><FORM style=\" margin:0px\" name=jumpbox method=\"get\" action=\"weblog.php\" onSubmit=\"if(document.jumpbox.offset.value == -1){return false;}\"> <input type=hidden name=category value=$categorie>"; echo "<SELECT name=offset onChange=\"if(this.options[this.selectedIndex].value != -1) { forms['jumpbox'].submit() }\" style=\"width:170px; font-family:trebuchet ms; font-size:9pt; color:#404040; border:1px solid black\">"; echo "<option value=\"-1\">Meer van "; get_user($categorie); echo "</option>"; $query = "SELECT newsid, newsheadline, newscat, newsdate FROM weblog_News WHERE "; if (!$categorie) { $query .= " newscat != 99 "; } else { $query .= " newscat = $categorie "; } $query .= " ORDER BY newsdate DESC, newsid DESC limit $sql_offset,$sql_aantal;"; $tellertje=0; $offset = 0; $result = mysql_query($query); if (!$result) { $error = mysql_error(); echo $error; } while (list ($dataNr1, $dataNr2, $dataNr3, $dataNr4) = mysql_fetch_row ($result)) { $tellertje++; if ($tellertje > 5) { $offset=$offset+5; $tellertje=1;} $maandsplit = explode("-", $dataNr4); $jaarsplit = explode("00",$maandsplit[0]); $rest = substr($dataNr2,0,39); echo "<OPTION VALUE=\"$offset\">( target:$dataNr1 | $maandsplit[2]- $maandsplit[1] ) $rest</option>"; } echo "</SELECT></FORM></p></span>"; return; } |
krijg nu : weblog.php?category=1&offset=15
graag had ik : weblog.php?category=1&offset=15#2921
het geheel werkt trouwens prima op dit moment, alleen het zou natuurlijk veel mooier zijn als het gelinkt kon worden naar de anchor, in dit geval dus #2921