Op dit moment heb ik een mooi overgeclockt systeempje:
Asus P4S800D-E Deluxe met AGP/PCI lock (http://nl.asus.com/produc.../p4s800d-e-d/overview.htm)
Celeron D330 (2,66GHZ @ 3,6GHZ met FSB van 180MHZ)
512MB PC3200 Kingston ValueRam
Tagan 480 Watt (ik heb nog iets speelruimte over
)
Radeon 9000PRO (275/275 @ 300/300)
Maxtor 80GB 8MB cache 7200 ATA 133
Samsung 120GB 8MB cache 7200 SATA
Het systeem werkt goed maar ik wil toch nog een nieuwe videokaart (
deze kent zo ongeveer het milleniumprobleem plus voorsleep daarvan) en een nieuwe processor.
Natuurlijk wil ik deze processor overclocken. Nu zit ik met een paar vragen:
1. Ik heb overal gelezen dat de Prescott-core warmer wordt dan de Northwood-core. Dit merk ik zelf ook aan mijn Celli (hiervoor had ik een Celeron met Northwood-core en die was beduidend koeler). Als ik een P4 3,06GHZ (533FSB) ga overclocken (FSB van +- 175 wil ik eigenlijk bereiken), is deze dan nog steeds koeler dan een Prescot die op een vergelijkbare snelheid draait?
2. Natuurlijk kan ik het beste voor een processor gaan met de hoogste FSB. Dit heb ik overal gelezen (heb in dit forum zelfs de tip gehad om de multiplier van mijn celli omlaag te gooien en dan de FSB omhoog
). Maar dan komt direct het probleem. Mijn geheugen kan niet harder dan 220MHZ (geprobeerd met huidig systeem). Zodoende kan ik een Processor van 3GHZ met een FSB van 200 slechts op 3,3Ghz krijgen, terwijl ik met die andere veel hoger kan komen. Is deze redenatie juist?
3. Ik draai nu op een Celeron die zoals gezegd op een snelheid draait van 3,6 GHZ. Als het me lukt om die P4 3,06 op een FSB van 175 te krijgen, zou dat betekenen dat ik dan op een snelheid draai van 4GHz. Is het verschil tussen deze twee te merken? Natuurlijk heb ik veel benchmarks gezien, maar het gaat mijn erom of Windows dan nog echt sneller opstart e.d.
Asus P4S800D-E Deluxe met AGP/PCI lock (http://nl.asus.com/produc.../p4s800d-e-d/overview.htm)
Celeron D330 (2,66GHZ @ 3,6GHZ met FSB van 180MHZ)
512MB PC3200 Kingston ValueRam
Tagan 480 Watt (ik heb nog iets speelruimte over
Radeon 9000PRO (275/275 @ 300/300)
Maxtor 80GB 8MB cache 7200 ATA 133
Samsung 120GB 8MB cache 7200 SATA
Het systeem werkt goed maar ik wil toch nog een nieuwe videokaart (
Natuurlijk wil ik deze processor overclocken. Nu zit ik met een paar vragen:
1. Ik heb overal gelezen dat de Prescott-core warmer wordt dan de Northwood-core. Dit merk ik zelf ook aan mijn Celli (hiervoor had ik een Celeron met Northwood-core en die was beduidend koeler). Als ik een P4 3,06GHZ (533FSB) ga overclocken (FSB van +- 175 wil ik eigenlijk bereiken), is deze dan nog steeds koeler dan een Prescot die op een vergelijkbare snelheid draait?
2. Natuurlijk kan ik het beste voor een processor gaan met de hoogste FSB. Dit heb ik overal gelezen (heb in dit forum zelfs de tip gehad om de multiplier van mijn celli omlaag te gooien en dan de FSB omhoog
3. Ik draai nu op een Celeron die zoals gezegd op een snelheid draait van 3,6 GHZ. Als het me lukt om die P4 3,06 op een FSB van 175 te krijgen, zou dat betekenen dat ik dan op een snelheid draai van 4GHz. Is het verschil tussen deze twee te merken? Natuurlijk heb ik veel benchmarks gezien, maar het gaat mijn erom of Windows dan nog echt sneller opstart e.d.
remember your end, someone owns us