Toon posts:

Abit fx 5200 wil niet met directx 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat om zeer mysterieuze redenen mijn geforce 4 ti 4400 er na 2 jaar trouwe dienst mee ophield, was ik genoodzaakt om een hele goedkope videokaart te kopen, de fx 5200.

Mijn probleem is nu iig, onder directx 9 doet hij de raarste dingen, en zelfs spellen als tony hawk 3 draaien niet meer (goed). Het lijkt haast alsof hij niet compatible is met direct x 9, maar ik weet zeker dat dat wel zo is. Ik heb em getest onder direct x 8, geen probleem. Heeft er iemand hetzelfde probleem, of weet er iemand een oplossing?

Specs:
Athlon XP 2200+ (@ 2 ghz)
Gigabyte 7 VAXP-A ultra
512 MB Kingston DDR (pc2700)
Abit Siluro FX 5200
Een of andere no name je-moeder 400W voeding
Maxtor diamondmax 9 80 gb / 8mb
...
Verder niet veel boeiends..

Graag geen antwoorden in de trend van: "het ligt aan je voeding, of zet je drivers er nog eens op"
Ik ben een slimme jongen 8) daar had ik al aan gedacht, graag alleen nuttige tips...

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:47:
Graag geen antwoorden in de trend van: "het ligt aan je voeding, of zet je drivers er nog eens op"
Ik ben een slimme jongen 8) daar had ik al aan gedacht, graag alleen nuttige tips...
Als je er alleen maar aan gedacht te hebben is het natuurlijk geen oplossing. Met welke voeding heb je getest en welke met welke drivers heb je getest? Misschien is deze voeding niet stabiel en heeft tie je andere kaart daar mee naar zijn gootjes geholpen(maar dat kan je niet achterhalen nu hij dood is :+ ).

Dus post is wat je al wel hebt gedaan met je drivers en andere voedingen.

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Nou die andere videokaart was niet zo mysterieus overleden ;)
Ik had hem getransporteerd ....en dat was niet helemaal goed gegaan , als je begrijpt wat ik bedoel.. Ik heb hier helaas geen beschikking over een andere voeding, maar de voeding deed het prima met mijn GF 4. Ik kan me haast niet voorstellen dat deze budgetkaart meer stroom trekt.

De drivers dat weet ik zo niet uit mijn hoofd, ik heb geloof ik de abit 56.56 gebruikt, en paar verschillende van nvidia zelf, allemaal hetzelfde effect.

De voeding die er nu inzit, zat standaard bij een superflower kast, voor een pc die ik voor een vriend bouwde. Ik moet toegeven daar deed de voeding heel moeilijk en toen heb ik hem met pijn in mijn hart mijn 360W chieftec voeding gegeven. Wat ik wil zeggen bij mij heeft die 400W nog nooit eerder problemen gegeven, vraag me niet naar de naam. Maar de kwaliteit zal in de richting van Q-tec ofzo liggen })

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 14:19 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Mijn probleem is nu iig, onder directx 9 doet hij de raarste dingen, en zelfs spellen als tony hawk 3 draaien niet meer (goed). Het lijkt haast alsof hij niet compatible is met direct x 9, maar ik weet zeker dat dat wel zo is.
Issie eigenlijk ook niet.
Die kaart is veel te sloom om er wat mee te kunnen :+

Maar probeer de nieuwste drivers eens, 6x.xx :P

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:16:
De voeding die er nu inzit, zat standaard bij een superflower kast, voor een pc die ik voor een vriend bouwde. Ik moet toegeven daar deed de voeding heel moeilijk en toen heb ik hem met pijn in mijn hart mijn 360W chieftec voeding gegeven. Wat ik wil zeggen bij mij heeft die 400W nog nooit eerder problemen gegeven, vraag me niet naar de naam. Maar de kwaliteit zal in de richting van Q-tec ofzo liggen })
Je zegt zelf dat tie al problemen gaf bij een vriend. Als je nog garantie hebt stuur em dan of ga naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Maar zoiezo B-merk voedingen zijn niet altijd stabiel. Kijk is of je die voeding van die vriend nog ff kan lenen? Want als jij zegt dat de kaart directx 9 compatibel is dan moet hij het gewoon doen. BTW van welk merk kaart heb je en welke versie van de 5200 heb je?

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Abit, wat ik al gezegd maar goed.
128 MB, en naar het schijnt 64- bit :(
De doos zegt 128 bits, aida iets anders :'(
Pagina: 1