[psybnc + oidentd] verkeerde identd (die van psybnc)

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:42
Ik ben al een paar dagen aan het knoeien met psybnc en oidentd, om deze combinatie goed te laten werken. Op mijn oude systeem werkte dit perfect, maar nu wilt het met geen mogelijkheid werken lijkt wel.

Even voor de goede orde, ik heb gezocht op Google en ben de volgende website's tegen gekomen:
1 http://psybnc.cynapses.org/?lang=en&show=oidentd
2 http://www.psybnc.info/faq.html
3 http://www.irc-guide.de/index.php?page=11

Ik heb ze allemaal doorgelezen en gebruikt, maar het lijkt niet te helpen. Ik ben bij de eerste ook nog eens nagevraagd bij hun irc channel, maar daar konden ze me ook niet verder helpen... :(

Maar goed tot dus ver.

Ik maak gebruik van de laatste psybnc versie met de laatste oidentd. Ik heb de oidentd via RPM en tarbal geprobeerd.
Me tarball heeft nu: als configure het volgende:
code:
1
./configure --prefix=/usr --sysconfdir=/etc --disable-masq --disable-nat --disable-ipv6

In mijn /etc/oidentd.conf heb ik het volgende staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
# Configuration for oidentd
# see oidentd.conf(5)
#
default {
default {
allow spoof
allow spoof_all
allow spoof_privport
allow random
allow random_numeric
allow numeric
allow hide
}
}

Wanneer ik mijn oidentd start doet ik dat gewoon met oidentd -u nobody -g nobody maar ik dus verschillende opties geprobeerd ook met de -m flag, ook gewoon als root heb ik het geprobeerd maar wilt ook niet werken.. :(

Ik heb mijn psybnc geinstalleerd met oidentd support. dus dat zou ook moeten werken.. psybnc als root opstarten kan ik doen, maar tuurlijk gevaarlijk. En wanneer ik dan naar bijvoorbeeld irc.quakenet.org ga, kan ik er niet in. Die identd mag niet.. Dus dan werkt me oidentd combinatie al niet goed lijkt me.. :(

Als ik me psybnc als nobody of o4c opstart met sudo. Dan heb ik als ident nobody of sudo en niet admin of scarab... wat wel zou moeten werken...

Wie kan mij hierbij helpen/hints geven want het lijkt wel of het niet meer wilt werken.

Trouwens ik maak gebruik van fedora core 2 met 2.6.8 als core. Ik heb een firewall aan staan.. maar enkel 113 (ident) en me bnc poort staan open. Ik weet niet of ik nog meer moet openen ervoor, maar ik kan er niets overvinden...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een probleem met een bouncer lijkt me niet OS-specifiek :)
NOS > SA

• Ankh
Ach het lijkt juist wel iets OS specifieks. Tis toch een bouncer die draait op een linux systeem en afhankelijk is van oidentd (ook alleen linux)? of zie ik dat nou weer fout ...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

netstat -n -a -p draaien als root, staat in het lijstje daarvan inderdaad 0.0.0.0:113 - <pid>/oidentd vermeld? Of komt hij niet voor, of op een andere poort, of een ander ip, of misshcien gewoon dat er een regulier identd process al op 113 draait (in dat geval effe uitschakelen in /etc/inetd.conf of /etc/xinetd.conf uit mijn hoofd)

• Ankh
code:
1
2
[root@www root]# netstat -n -a -p | grep 113
tcp        0      0 0.0.0.0:113             0.0.0.0:*               LISTEN      11793/oidentd

ik heb wel meerdere ip's is dat misschien het probleem, denk het niet maar goed

• Ankh
okay ik heb het probleem opgelost!

oidentd en psybnc draaien nu als root
heb alle files als root gechowned en de oidentd.conf ook ff 755 gechmod..

/root/.oidentd.conf aangemaakt (touch) en heb natuurlijk deze ook voor root neergezet..

toen werkte het ineens in me /var/log/messages stond er namelijk bij dat hij het niet kan lezen :)
Pagina: 1