[printer] HP 2550ln wat kost een printje?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
ik heb in een boekje hier op de gemeente een mooi kleuren printer gezien maar nu kwam de vraag aan mij wat nou een printje kost op een laser printer

nu is de situatie zo dat ze zw laserjets hebben en logo papier laten drukken, dat kost een x bedrag (weet nie precies hoeveel). maar we willen overwegen om die logo brieven die soms maar gebruikt worden om die dan zelf mee te printen op die printer?

weet iemand een idicatie van wat een printje kost van een kleuren printer? en hoeveel ongeveer scheelt met zw printje ( ook laser)

ik had deze gevonden

http://h10010.www1.hp.com...0729-4842449-8314301.html

als iemand een andere printer weet waarmee efficienter gewerkt kan worden dan mag je me dat ook laten weten.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op die site staat zelfs aangegeven hoeveel prints je met een cartridge kunt doen en op hoeveel % dekking dat gebaseerd is. Het lijkt me dan niet zo'n uitdaging om zelf even te kijken hoeveel dekking het logo is en hoeveel een printcartridge kost om jouw kosten uit te rekenen.

Signatures zijn voor boomers.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ik heb deze gevonden:
http://h20000.www2.hp.com...ent.jsp?objectID=bpl02416

Voor een 2550L kan je ongeveer het zelfde rekenen als voor de CLJ2500

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Maasluip schreef op 19 oktober 2004 @ 13:36:
Op die site staat zelfs aangegeven hoeveel prints je met een cartridge kunt doen en op hoeveel % dekking dat gebaseerd is. Het lijkt me dan niet zo'n uitdaging om zelf even te kijken hoeveel dekking het logo is en hoeveel een printcartridge kost om jouw kosten uit te rekenen.
Of je het nu bij 5% dekking berekend, of bij 100% dekking, de verhouding tussen de printers blijft gelijk.

Reken je ook niet kapot op de dekking/pagina aantallen.

Ik heb zelf een Panasonic (=Xerox). Per toner print je daar 10.000 pagina's mee. (175 per toner, en 1 zwart a 75 eur).

Daar komt echter bij dat je per 30.000 pagina's een nieuwe fuser moet kopen (=200 eur) en bij 60.000 (dacht ik) een nieuwe imaging unit (a 300 eur).

Drums, fusers, imaging units enz, je vervangt ze niet telkens, maar ze tikken wel mee in je kostprijs...

edit: op die hp site rekenen ze dus de extra dingen niet mee, niet echt representatief dus voor een eerlijke vergelijking. tonerprijs/paginas is niet t belangrijkste

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 19-10-2004 14:28 ]