printen pdf geeft vierkantjes ipv letters

Pagina: 1
Acties:
  • 1.197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 15:39

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Ik heb een aantal PDF bestanden die, als ik deze uitprint, in plaats van letters blokjes laat zien.
Op m'n scherm ziet het er prima uit, maar zodra ik ze uit print zijn er allemaal vierkantjes te zien op de plaats van de letters. Dit is een zelfde verschijnsel wat vroeger wel n's bij het euroteken voor kwam.

Ik gebruik de laatste versie van adobe Reader (6.0.1) met Windows XP Pro en print op een HP LaserJet 4000n (tevens laatste driver zowel PCL5e als 6 geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16016

Wat gebeurt er als je hetzelfde document op een andere printer print???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Als ik het op een LaserJet 8150n afdruk heb ik exact hetzelfde probleem, echter net geprobeerd op een LJ 2300 en daar print hij wel correct(?). Het lijkt dus niet aan het pdf-je te liggen maar aan een printer instelling/driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

wellicht dat je e.e.a. kan instellen in de advanced options van de printer. Ik denk vooral aan font substitutions.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Hmm je hebt inderdaad gelijk, m'n probleem is opgelost. Ik heb de optie "TrueType als Bitmaps versturen" aangevinkt en nu print hij wel juist. Het rare is dat deze optie bij de LaserJet 2300, waar hij wel goed op print, ook gewoon uit staat.
Nouja hij doet het in ieder geval, thanx.