[Exchange 5.5 / W2K server+clients / Policy?]

Pagina: 1
Acties:

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 22:44

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Topicstarter
Medetweakers,

Excuus voor het wellicht wat warrige topic titel. De situatie is als volgt:

-Binnenkort ga ik een Exchange server overzetten naar een andere server, d.m.v. een export en import van de directory van de Exchange Directory en vervolgens de dan nog lege mailboxen vullen d.m.v. Exmerge.

Deze handelingen zijn getest en reeds jaren beproefd. Maar waar ik nu mijn hoofd over breek is hoe ik op de clients (W2K Professional) het post profiel in het configuratiescherm wijzig. Wat ik eigenlijk wil, is dat dit profiel wordt verwijderd en op het moment dat de gebruiker inlogt (op de nieuwe server) dit wordt geconfigureerd met zijn/haar mailbox(en).

Ik heb hier al wat dagen naar gezocht, concullega's geraadpleegd, etc. maar dit heeft nog niet opgeleverd wat ik zoek. Hebben jullie een idee hoe dit aan te pakken, group policy misschien? Een utility?

Het kan goed zijn, dat ik nog niet genoeg info heb verstrekt, dus mis je iets; vraag en ik antwoord.

Thnx in advance

640KB should be enough for everyone

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat wil je precies op de client regelen :? De config van Outlook richting de mailserver ? Dat is allemaal registry werk, en valt makkelijk te scripten.

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• A_De2

A_De2

Topicstarter
@Koffie: Dat is inderdaad wat ik probeer te bereiken. Ik heb hier zelf geen ervaring mee (scripten) en weet in de gauwigheid ook niet waar te beginnen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pak een werkende client waar OU geconfigureerd is , en doorzoek de registry op Exchange servername, Exchange username PST files e.d.
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn :?

• A_De2

A_De2

Topicstarter
@Koffie: Nee, dat is niet zo moeilijk. Maar dat is het bestaande post profiel wijzigen. Wat ik wil, is dit profiel verwijderen en voor iedere gebruiker een nieuw profiel maken. Dit omdat ik tijdens de test problemen heb ondervonden met een bestaand profiel aanpassen. (Werd soort van erg traag naar de server toe; profiel opnieuw aanmaken en het was over.)

Vervolgens in dat profiel (automatisch) de juiste postbussen, persoonlijk archieven en evt. extra postbussen toe te voegen.

Is het zo wat duidelijker?

Verwijderd

kan je niet een tweede server in de site installeren en dan de mailboxen moven? Dan wordt de client automatisch naar de nieuwe server doorverwezen.
anders iets van profgen?
http://www.winnetmag.com/.../ArticleID/4853/4853.html

• A_De2

A_De2

Topicstarter
@ws: Dat is in dit geval geen optie. We willen per se een nieuwe server opbouwen omdat in de huidige site te veel oude rechten van het nt domein zijn verweven. Deze krijgen we er niet uit (Microsoft Redmond en Canada zijn er al mee bezig geweest) en derhalve is een nieuwe server opouwen de beste oplossing.

Bedankt voor de link naar profgen. Ik ken de tool niet maar verdiep me er nu even in.

Verwijderd

als je toch een case bij MS openhebt vraag dan ook of ze nog interne tools hebben die het profiel kunnen aanpassen, misschien vanuit een login script of zo. Je weet maar nooit....

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

A_De2 schreef op 19 oktober 2004 @ 13:31:
@Koffie: Nee, dat is niet zo moeilijk. Maar dat is het bestaande post profiel wijzigen. Wat ik wil, is dit profiel verwijderen en voor iedere gebruiker een nieuw profiel maken. Dit omdat ik tijdens de test problemen heb ondervonden met een bestaand profiel aanpassen. (Werd soort van erg traag naar de server toe; profiel opnieuw aanmaken en het was over.)

Vervolgens in dat profiel (automatisch) de juiste postbussen, persoonlijk archieven en evt. extra postbussen toe te voegen.

Is het zo wat duidelijker?
Dan nog is het niet moeilijk.
Heb je uberhaupt wel al eens gezocht met google :?
Wij gebruiken intern ook eigen gescreheven scripts die het OU2000 profile wegmikken, en een compleet nieuwe aanmaken, extra PST e.d. toevoegen moet dan ook niet zo moeilijk zijn.

Pagina: 1