Toon posts:

Exchange 2k public folder contacts export naar GAL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SBS 2000 SP4
Er zijn al een aantal public folder met daarin contacts. deze is door iedereen op kantoor te benaderen en door enkelen te wijzigen. Door de optie "show as Outlook adresbook" kan een contact makkelijk aan een mail toegevoeg worden in Outlook 2000.

Nu is het probleem dat in OWA de public folders wel zichtbaar zijn, maar dat bij het toevoegen van contact personen aan een mail de namen niet opgezocht kunnen worden. Ze moeten dus handmatig ingevuld worden. Ik wil weten of het mogelijk is om de public folders onder OWA ook toe te voegen aan het adresboek (net zoals in OL2000). Maar volgens mij gaat dit niet (kon iig niets vinden op microsoft.com/google/msxexchange.org)

Volgens mij is de oplossing om alle contacten toe te voegen aan de GAL. Dus de vraag: Hoe kan ik alle contacten uit de public folders exporteren en importeren in de GAL?

Ik heb al handmatig wat contacten aan gemaakt om te testen. Wanneer ik een filter (op locatie: Davisburg) heb aangemaakt onder het adresboek in SysMan en klik op "find now" vind ik de contact persoon die ik heb aangemaakt.

Nu start ik Outlook opnieuw op een werkstation en zoek naar de contact persoon. Nu zie ik wel het adresboek: "All Adress Lists -> All Users -> Mijn adresboek" Maar ik zie niet de contactpersoon die daarin hoort. Dus terug naar de SysMan -> Mijn adresboek Klik op preview en krijg de melding "No items match the current search" Ik heb ook al de recipient update service gedraait (deze staat op always run), maar het mocht niet baten.

Wat doe ik fout? Of moet ik wat meer geduld hebben tot Exchange klaar is met de update (ben al 3 uur bezig met die ene contact)?

Verwijderd

Topicstarter
Okay na wat aanklooien en wachten op de recipient update laat Exchange nu de aangemaakte contacts zien. Ik heb nu alleen de default folder "All Contacts" een beetje stuk gemaakt. Hij laat dus niet meer standaard alle contacts zien. Hoe krijg je alle Contacts binnen de AD naar voren (zowel exchange recipients als non-exchange recipients)??

Het zou ook makkelijk zijn als de contacts in de public folders ook te filteren zijn zodat ze in de adress books te zien zijn, misschien moeten ze gewoon in de GAL geïmporteerd worden, maar hoe? Wie kan me helpen?

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik heb hetzelfde probleem, we hebben hier nog een erfenisje uit een oude backoffice versie die we als public folder hebben ingelezen en dus niet zichtbaar is in OWA.

Ik heb een tijd terug naar een oplossing lopen zoeken en een beetje aan lopen klooien, maar helaas niets gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Joca,

Wellicht dat hetvolgende ons kan helpen:
http://support.microsoft.com/kb/327620/nl

Csvde is een command line util waarmee je contactpersonen en useraccounts kan aanmaken in de AD. Ga het morgen ff proberen.

Succes!