[win2k] Herkent schijf niet meer na installatie SP4

Pagina: 1
Acties:

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
specs: (pII 400, 128MB SD-RAM, 440BX-chipset)

probleem: Win2k Pro geïnstalleerd, een extra harde schijf (Maxtor 30 GB, 1 partitie ntfs, geformatteerd onder win XP) eraan gehangen om daarvan wat extra programma's ed te kunnen installeren.

Service Pack 4 van op die schijf geïnstalleerd, geen enkel probleem. De noodzakelijke reboot onmiddellijk uitgevoerd.

Als ik daarna die schijf probeerde aan te spreken kreeg ik de melding dat de disk niet geformatteerd is, en of ik hem nu zou willen formatteren. (letterlijk: The disk in drive d: is not formatted. Do you want to format it now?) Wat ik dus absoluut niet wil ;)

Wat heb ik sindsdien geprobeerd om het euvel te verhelpen?
-schijf verhuist van primary slave naar secundary master -> geen resultaat
-schijf in Win XP machine gehangen -> schijf volledig ok
-diskcheck gedaan onder win xP -> geen fouten
-andere controller in die pc gestoken (ST LABS dual channel ATA100), de schijf daarop aangesloten, zelfde resultaat als met onboard controller.
-de faq nog maar eens doorbladerd ;)
-gezocht maa niks echt relevant gevonden,buiten de raad inf-updates voor de chipset te installeern, wat volgens intel niet nodg is vor de BX440 onder Win2k :)

Iemand een idee wat ik nog kan proberen om alsnog die schijf aan de praat te krijgen?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
Bekende bug in w2k sp2->sp4 en xp->w2k

maak een file script.txt:
DEGRADE=1
NTFS_VER=3

daarna
diskpart /s script.txt

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
DukeBox schreef op 19 oktober 2004 @ 12:39:
Bekende bug in w2k sp2->sp4 en xp->w2k

maak een file script.txt:
DEGRADE=1
NTFS_VER=3

daarna
diskpart /s script.txt
hmmz dus het ligt aa een incompatibele ntfs versie?
Ik moet dit dus op de XP macjhine uitvoeren veronderstel ik? Heeft dit dan geen (ongewenste) invloed op dat systeem?

edit: ik heb bovenstaande exact uitgevoerd op het xp systeem (met de betreffende disk eraan natuurlijk) en de disk is nog niet leesbaar in 2k. Ik had trouwens niet de indruk dat er veel gebeurde: na diskpart /s script.txt kwam er een lijstje met mogelijke commando's voor het scriptbestand. Wat doe ik fout :?

[ Voor 29% gewijzigd door the_stickie op 19-10-2004 14:01 ]