[ASP.NET] Permission denied wegschrijven naar Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

• _Rob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 08:49
Ik probeer om de Exchange 2003 server middels ASP.NET aan te spreken en een contactpersoon te bewaren. Dit heeft een maal gewerkt en zonder script wijzigingen krijg ik ineens de foutmelding.

code:
1
Exception Details: System.Runtime.InteropServices.COMException: Permission denied.

Ik heb informatie opgezocht op MSDN: http://msdn.microsoft.com...ting_a_contact_webdav.asp helaas kreeg ik geen antwoord op de Permission denied foutmelding.

Dit is de (ingekorte) code die ik gebruik om de contactpersoon op te slaan naar de Exchange 2003 server:

ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Function CreateContacts(ByVal Aanhef As String, _
                            ByVal ANaam As String)

Dim CDOPerson As New CDO.Person()

' URL om contact op te saven met gebruik van Exchange OLE DB Provider
        Dim Contacts As String = "http://server/public/contacts/"

With CDOPerson
            .NamePrefix = Aanhef
            .LastName = ANaam
            .Fields("objectClass").Value = "contact"
            .Fields.Update()

' Save contactpersoon
            .DataSource.SaveTo(Contacts & "RB" & Session("ConPersId") & _
                        ".eml", Nothing, ADODB.ConnectModeEnum.adModeWrite, & _
                        ADODB.RecordCreateOptionsEnum.adCreateOverwrite)
        End With
    End Function

Ik heb overigens in Exchange 2003 eigenaars rechten over de contacts.

Alvast bedankt voor de eventuele hulp!

Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je via een ASP.Net pagina ergens verbinding mee maakt worden niet standaard jouw rechten toegepast maar de rechten die de ASPNET user heeft. Google eens op "impersonation"

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• _Rob
Ik had <identity impersonate="true"/> al ingesteld.

In principe wordt er eerst ingelogd met het netwerk gebruikersnaam en wachtwoord.

Het aparte is dat het heeft gewerkt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:43

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En heb je al gekeken of hij die impersonating goed heeft gepakt?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:16
Wellicht in de tussentijd een security update of service pack geïnstalleerd? Er zijn de afgelopen maanden namelijk een aantal geweest die een flinke impact hebben op hoe CDO aan te spreken is.

In een aantal gevallen (van lui geschreven scripts en applicaties) had ik ook problemen met impersonation waar dat tóch niet helemaal lekker ging en CDO alsnog onder een lagere 'privliged user context' werd aangesproken. Gevolg: 'Permission Denied'.

Test dus of de impersonation wel goed werkt en schrijf daarvoor eend ebug scriptje ofzo.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• _Rob
De UserIdentity wordt gewoon opgevolgd in de applicatie.

Het eigenaardige is dat wanneer ik de map over het netwerk opvraag ( \\server\public\contacts\ ) de ene keer er vlekkeloos in kom en de andere keer een permission foutmelding krijg. Klik ik de foutmelding weg en sluit het venster en vraag nogmaals dezelfde map aan dan zit ik er ineens in... :X

"\\server\public\contacts\ is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions. The network path was not found."

De security over deze map wordt ingesteld middels Microsoft Outlook en is dus niet via de map properties te veranderen.

Ik loop vast...

• _Rob
Plesant schopje!

• _Rob
Wederom een schopje, heb dit project weer opgepakt en heb direct op de exchange server de applicatie gedraaid. Dan werkt alles naar wens.

De server waar uiteindelijk de applicatie zou moeten draaien geeft fouten. Ik ben er achter gekomen dat standaard CDO geleverd wordt maar deze niet correspondeerd met de Exchange server. De Exchange SDK heb ik op deze server los geinstalleerd (deze bevat CDOEX). Helaas blijft de permission denied foutmelding (gebeurd ook op mijn lokale machine...)

De identity heb ik nogmaals getraced en die staat op mijn netwerk identity. Ik sta dus niet op de standaard IUSR o.i.d.

Pagina: 1