Cistron wordt onderdeel van XS4ALL

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 05:00

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
XS4ALL wil klanten CistroN overnemen

Diemen / Alphen aan de Rijn
19 oktober 2004

De internet aanbieders XS4ALL en CistroN hebben een letter of intent getekend voor de overname door XS4ALL van het volledige klantenbestand van CistroN.

CistroN heeft ruim 5.000 klanten, vooral snelle ADSL-abonnementen, maar ook zakelijke hostingklanten en een kleine groep klanten die inbelt. XS4ALL, sinds 1998 100% dochter van KPN, heeft na de overname ruim 165.000 klanten met een ADSL-verbinding. Daarnaast heeft XS4ALL ruim 20.000 zakelijke hostingklanten.

Klanten van CistroN kunnen hun CistroN e-mail adressen blijven gebruiken zolang ze klant zijn van XS4ALL. Daarnaast ontvangen ze meteen toegang tot allerlei experimentele XS4ALL diensten zoals Newszilla, weblogging, webcasting en beveiligd e-mailen. Ook aan de ADSL-verbindingen verandert niets ten nadele van de CistroN-klanten. CistroN levert verbindingen via BBned en via BabyXL/Tiscali wholesale. XS4ALL deed al eerder zaken met BBned voor extra snelle ADSL-lijnen. Ze wil die dienstverlening graag hervatten voor de bestaande CistroN-klanten en mogelijk uitbreiden voor haar eigen klanten. De ADSL-verbindingen via BabyXL/Tiscali worden tot minstens 1 november 2005 ongewijzigd aangeboden aan de bestaande CistroN-klanten. Daarna wil XS4ALL deze klanten een nieuw, gelijkwaardig aanbod doen.

CistroN is een no-nonsense provider met een trouwe groep klanten, die veel waarde hechten aan kwaliteit en snelheid. CistroN Internet Services werd opgericht in 1995 door Danny ter Haar. In 2000 liep het bedrijf zware averij op, net als veel andere bedrijven in de telecomsector. In september 2001 keerde Ter Haar terug in het management en heeft hij CistroN opnieuw opgebouwd en tot een rendabel bedrijf gemaakt. Begin dit jaar constateerde hij dat de huidige omvang van CistroN het moeilijk maakt om grote investeringen te doen in personeel en apparatuur. Ook zijn er allerlei nieuwe technische mogelijkheden waarvan het bedrijf qua schaalgrootte niet kon profiteren. Daarom is Ter Haar actief op zoek gegaan naar een koper die de dienstverlening op hoog niveau kon continueren en uitbreiden, met respect voor het bijzondere 'heavy user' karakter van veel klanten.

Over de verkoop aan XS4ALL zegt Ter Haar: "Er zijn/waren ooit maar een aantal goede providers. XS4ALL is nog steeds 1 van de beste. Als je toch kiest voor afscheid, dan maar voor overdracht aan de beste die je kunt vinden."

XS4ALL is zeer verheugd over de aankoop en ziet in de CistroN-klanten een welkome versterking voor haar eigen groep kritische professionele klanten. Bijvoorbeeld om nieuwe mogelijkheden te kunnen testen en bespreken voordat ze voor een groot publiek worden geintroduceerd. Daarnaast heeft XS4ALL grote bewondering voor de slimme technische innovaties van CistroN. Voor XS4ALL zijn de kleine omvang van de organisatie en de platte organisatie-structuur een belangrijke inspiratiebron bij het organiseren van eigen producten en diensten.

Meer informatie over de verkoop
http://www.cistron.nl/xs4all
http://www.xs4all.nl/cistron
Ik geloof dat er wel meer tweakers zijn met een cistron abo dus daarom dit topic.

Het lijkt mij niet nadelig voor cistron klanten, XS4ALL heb ik altijd als een van de beste isp's gezien maar zijn wel wat duurder als de concurentie (iig in de tijd dat ik mijn abo heb afgesloten)

Zolang de prijs het zelfde blijft heb ik niks te klagen. Extra diensten van XS4ALL zijn leuk maar meer ook niet denk ik.

Het lijkt me wel leuk om met IPV6 wat te gaan klooien (als dat tenminste ook kan als cistron klant) en eens kijken of die newsserver van hun nou echt zo goed is als overal wordt geroepen.

Morgen of overmorgen krijgen cistron klanten de inlog gegevens voor XS4ALL diensten al dus dat is wel mooi snel.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt er alleen maar beter van worden :)
Je gaat van 1 van de beste providers naar de beste provider van nederland :P

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 16:01

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

BigB schreef op 19 oktober 2004 @ 12:12:
Je kunt er alleen maar beter van worden :)
Je gaat van 1 van de beste providers naar de beste provider van nederland :P
als je't zo bekijkt is er niks aan de hand :P
maarr ze nemen 'de klanten' over, niet het netwerk.
dus je bbned lijntje gaat naar kpn .. hehe
gaat vast een chaos worden.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CT schreef op 19 oktober 2004 @ 12:18:
[...]
als je't zo bekijkt is er niks aan de hand :P
maarr ze nemen 'de klanten' over, niet het netwerk.
dus je bbned lijntje gaat naar kpn .. hehe
gaat vast een chaos worden.
Lees nog maar eens goed, XS4ALL gaat rustig weer zaken doen met BBNed. Verder blijven minimaal tot november 2005 (iets meer dan een jaar) dan BabyXL/Tiscali-lijnen gehandhaafd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Net een officieel mailtje over dit nieuws binnengekregen (12:39, dus vers van de pers :))
Beste klant,

Cistron wordt onderdeel van XS4ALL. We wilden je dit nieuws graag
onmiddellijk zelf per e-mail vertellen. Morgen of uiterlijk overmorgen
ontvang je een wat formelere brief met een uitgebreide toelichting.

Het belangrijkste is dat er niets in je nadeel verandert. In tegendeel. Je
krijgt 2 diensten voor de prijs van 1. Via de brief krijgt je onmiddellijk
een nieuw XS4ALL-account, waarmee je toegang krijgt tot allerlei XS4ALL
diensten, zoals spam- en virusfiltering, Newszilla, weblogging, webcasting
en beveiligd e-mailen.

XS4ALL garandeert dat je je Cistron e-mail adressen kunt blijven gebruiken
zolang je wilt (zolang je klant blijft van XS4ALL). Ook aan je
ADSL-verbinding verandert niets nadeligs. Of je nu een verbinding hebt via
BabyXL/Tiscali of via BBned: XS4ALL zet deze dienst tenminste 1 jaar voort,
zonder prijsverhoging of enige achteruitgang in functionaliteit. Ook na het
verstrijken van deze periode blijft XS4ALL snelle ADSL-diensten bieden voor
een scherpe prijs.

De belangrijkste reden voor de verkoop is dat de huidige omvang van Cistron
het moeilijk maakt om grote investeringen te doen in techniek en personeel,
en dat er allerlei nieuwe mogelijkheden zijn waarvan het
huidige Cistron qua schaalgrootte niet kan profiteren.

We willen je graag bedanken voor het vertrouwen dat je in Cistron hebt
gesteld. We hopen van harte dat je -net als wij- in XS4ALL een waardige
opvolger ziet, met veel aandacht voor kwaliteit en snelheid, en met respect
voor privacy.

Kijk voor meer gedetailleerde vragen alsjeblieft op de website van Cistron:
http://www.cistron.nl/xs4all/

Met vriendelijke groet,
namens alle medewerkers van Cistron,

Danny ter Haar.
Ik ben niet bang voor verslechtering hoor. Kan alleen maar voordelen bieden denkik.

Permanent wintericon!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
zou je nu ook gelijk de max van 150 gig limiet hebben ;) ipv die 100 bij een cistron maxx abbo

[ Voor 17% gewijzigd door petervandamned op 19-10-2004 12:47 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 08:26

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

petervandamned schreef op 19 oktober 2004 @ 12:47:
zou je nu ook gelijk de max van 150 gig limiet hebben ;) ipv die 100 bij een cistron maxx abbo
Ik heb nu 2 maanden >200GB in de maand bij XS4ALL. Normaal zit tussen de 150 en 180 GB per maand. Nog nooit iets van gehoord.

Top provider dat XS4ALL

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

petervandamned schreef op 19 oktober 2004 @ 12:47:
Dat valt waarschijnlijk onder het kopje "Te mooi om waar te zijn".

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Mr. Liu schreef op 19 oktober 2004 @ 12:51:
[...]

Dat valt waarschijnlijk onder het kopje "Te mooi om waar te zijn".
volgens http://www.xs4all.nl/cistron/faq.html#3f :
Verandert er iets aan de data limiet?

In principe verandert er niets ten nadele, mogelijk alleen ten voordele. XS4ALL hanteert bij sommige abonnementen fair use, bij Power ADSL bijvoorbeeld een datalimiet. De komende maanden bekijkt XS4ALL of eventuele verschillen met de CistroN datalimieten gelijk getrokken kunnen worden, ten gunste van de CistroN-klanten.
Ik hoop dat ze dit dus doorvoeren en gewoon de 150 Gb gaan handhaven, maar dat is dus nog even afwachten.

Permanent wintericon!

• petervandamned
  • Laatst online: 14-02 15:19
Ik hoop wel op dezelfde stabielheid van het cistron netwerk. Kan me eigenlijk niet herinneren wanneer er een downtijd was! Een ISP is pas goed als je er niet aan hoef te denken :) en dat was tot heden bij Cistron super.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ook lekker die datalimiet? :o ben je volgens mij beter uit met fair use (@ basic adsl soms rond de 250 gig per maand).

Trouwens, gaan er nog voordelen voor de bestaande xs4all klanten komen nu? (toegang tot dvd-groepen op de nieuwsservers ofzo? :P)

enne, om stabiliteit hoef je bij XS4All ECHT geen zorgen over te maken hoor ;)

[ Voor 15% gewijzigd door LuNaTiC op 19-10-2004 13:08 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Magic666
  • Laatst online: 20:49

Magic666

No one's neighbour!

* Magic666 meldt zich als "nieuw" xs4all lid :)

Ben benieuwd wat het allemaal gaat brengen.

Verwijderd

Hier spreekt dus ook een Cistron gebruiker... :(

En ik en met mij vele anderen ( getuige het irc-kanaal wat vol stroomt ) ben
helemaal niet blij ( om me mild uit te drukken ) met deze overname.

Ik heb toendertijd gekozen voor Cistron vanwege de uitstekkende service _/-\o_

1) De verbinding is super bijna altijd wel 800+
2) Als je belt 9/10 keer binnen 1 minuut iemand aan de lijn
3) De mensen die je aan de lijn hebt, weten waarover ze praten, niet van die
domme typmutsen.
4) Nooit gezeik over als je eens teveel downloade.. 300+ gb >:)
5) Eigen irc kanaal waar de mensen van Cistron ook zijn, die zelfs om 23.00 in
hun EIGEN VRIJE tijd nog de moeite nemen om je te helpen met je probleem.

Dit soort dingen zal denk ik nu wel verdwijnen,.. Xs4All is/wordt te groot, waardoor
het ook drukker / onpersoonlijker wordt en wat ten nadele gaat van de service.

Nee,.. Fromport (aka Ter Haar) je hebt gewoon je ziel verkocht aan de Duivel })

Jammer

Utrinque Paratus signing off ;(

• jochemd
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:44:

Overdrijven is ook een kunst: er zijn zo'n 10 mensen in een IRC kanaal die aangeven dat ze er niet blij mee zijn.

Verwijderd

jochemd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:53:
[...]

Overdrijven is ook een kunst: er zijn zo'n 10 mensen in een IRC kanaal die aangeven dat ze er niet blij mee zijn.
als iemand zegt dat Cistron een goeie provider was dan overdrijft ie niet. Aan de ene kant ben ik blij dat Danny een manier heeft gevonden om z'n leden een goed onderkomen te geven, maar andere kant is het vreselijk triest om zo'n goeie provider te verliezen.

weet iemand al wat er met de (excellente) helpdesk gaat gebeuren, gaan ze naar Xs4all, of is het over en uit voor hun?

Groetjes,
peschi (lid sinds 96, en vandaag toch een beetje in rouw)

• Floor-is
  • Laatst online: 20-02 00:21

Floor-is

5.2

Wat ik me trouwens afvraag is wat er met de medewerkers gaat gebeuren, want er werken toch echt mensen bij Cistron en ik zie nergens dat XS4all die nou ook gaat overnemen. Ik heb zelf misschien voor mijn werkgever wel interesse :X

Was dat mailtje overigens eerder dan het bericht op webwereld?

Bericht hierboven

• Magic666
  • Laatst online: 20:49

Magic666

No one's neighbour!

de helpdesk, van CistroN, was/is erg goed maar om eerlijk te zijn: ik heb ze nog nooit nodig gehad! :D

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:07:
[...]

als iemand zegt dat Cistron een goeie provider was dan overdrijft ie niet. Aan de ene kant ben ik blij dat Danny een manier heeft gevonden om z'n leden een goed onderkomen te geven, maar andere kant is het vreselijk triest om zo'n goeie provider te verliezen.

weet iemand al wat er met de (excellente) helpdesk gaat gebeuren, gaan ze naar Xs4all, of is het over en uit voor hun?

Groetjes,
peschi (lid sinds 96, en vandaag toch een beetje in rouw)
Cistron is ook een goeie provider, maar ik denk echt niet dat de overstap naar XS4all problemen gaat opleveren. Overigens heeft XS4all ook een uitstekende helpdesk, maar tot op heden heb ik die van Cistron ook nog nooit nodig gehad, ik zou niet weten waarom dat nu zou veranderen :)

offtopic:
je hoeft niet te groeten onder je posts hoor, tweakers doen elkaar constant de groeten ;) zie ook de FAQ
Magic666 schreef op 19 oktober 2004 @ 14:14:
de helpdesk, van CistroN, was/is erg goed maar om eerlijk te zijn: ik heb ze nog nooit nodig gehad! :D
Dat zeg ik :D

[ Voor 11% gewijzigd door Wokkels op 19-10-2004 14:17 ]

Permanent wintericon!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

domme typmutsen.

Dit soort dingen zal denk ik nu wel verdwijnen,.. Xs4All is/wordt te groot, waardoor

Jammer

Beetje rare manier van argumenteren. Je noemt een lijst met voordelen van Cistron zonder nadelen te noemen. Dan noem je geen enkel voor- of nadeel van XS4ALL maar suggereer je stiekem dat er van een achteruitgang sprake zou zijn. Je vermoed alleen maar iets zonder dat dat op maar één manier aannemelijk wordt gemaakt.

Van de vijf voordelen die je noemt zie ik er vier waar XS4ALL minstens net zo goed scoort, zo niet beter. Alleen punt vijf niet. Daar staat tegenover dat je nu ineens kunt experimenteren met allerlei cutting-edge diensten die je bij Cistron niet had.

Kortom, je maakt een hoop herrie voordat er ook maar iets duidelijk of te verwachten is over een achteruitgang.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

jochemd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:53:
[...]

We leven in het digitale tijdperk he... men communiceert niet alleen
via een irc-kanaaltje. ( trillian / msn / mail / sms etc. ) :O

• jochemd
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:07:

Het is doodzonde. Er zijn maar een paar providers die al jarenlang constante kwaliteit leveren. Dat één daarvan aan de ander wordt verkocht is niet goed voor de markt. De markt verwordt langzaam tot een eenheidsworst waar alleen op prijs geconcurreerd wordt en mensen met branchevreemde extra's gelokt worden.

Alleen te zeggen dat vele mensen er niet blij mee zijn getuige een volstromend IRC kanaal is wel overdreven.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Floris schreef op 19 oktober 2004 @ 14:14:
Was dat mailtje overigens eerder dan het bericht op webwereld?
Nou ik kreeg het mailtje 2 minuten voordat ik het postte binnen. Dus ik denk dat het bericht er ietsje eerder was dan he :P

Permanent wintericon!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

domme typmutsen.

Jammer

Imho slaat dit werkelijk nergens op.

Alle punten die je aanbrengt zijn op zijn minst door niets onderbouwd.
XS4All heeft een zeer goede naam als ISP, sterker nog, het komt meestal als beste Provider uit de bus.

XS4All heeft in 1998 bij de overname door KPN bedongen dat men hun eigen identiteit mag behouden, zoals je overal kan lezen is dit dus ook echt zo.
(Zie rechtzaak Scientology vs Karin Spaink en dergelijke zaken)
XS4All heeft meer principes dan Cistron ooit gehad heeft mbt privacy en klantbescherming.
Als je even op GoT zoekt zie je dat niemand ooit problemen met ze heeft gehad nav dataverkeer.

Hun helpdesk is kundig en neemt snel op, ze hebben een normaal netnummer en geen dure 0900-nummers etc. etc.

Kan het niet anders dan een volledige 100% met je oneens zijn en zie dit juist als een grote verbetering voor alle Cistron klanten.

En dan heb ik het nog niet eens over de extra services van XS4All, bijvoorbeeld:
- Shell toegang
- IPv6
- Je kan je eigen domeinnaam koppelen aan IP voor reversed DNS
en ga zo maar door...

[ Voor 5% gewijzigd door DSmarty op 19-10-2004 14:35 ]

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
En dan heb ik het nog niet eens over de extra services van XS4All, bijvoorbeeld:
- Shell toegang
- IPv6
en ga zo maar door...
Shell toegang heeft cistron ook al jaren. (bron)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
DSmarty schreef op 19 oktober 2004 @ 14:34:
[...]
.....
Kan het niet anders dan een volledige 100% met je oneens zijn en zie dit juist als een grote verbetering voor alle Cistron klanten.

- Shell toegang
- IPv6
en ga zo maar door...
Ik ben benieuwd hoe XS4All dit technisch gaat realiseren.

XS4All leverde z'n powerdsl abbo via BBNed. itt tot Cistron gebruikte hun als enige afaik weet PPoA.

Cistron gebruikt RFC1483 bridget. Daarnaast was/is Cistron een van de weinige ISP's die zelf de ATM->IP omzetting in eigen beheer deed, en zodoende een stuk minder afhankelijk was van BBNed.

Hoe het Tiscali wholesale verhaal verder gaat weet ik niet, XS4All (deed) daar vooralsnog geen zaken mee voor zover ik weet.

Kwa aanvullende diensten is het idd nice, newszilla is toch iets beter / verder uitgebouwd dan newsbin.

Shell toegang had Cistron al, picard.cistron.nl was die doos (dacht ik)

IPv6 bood Cistron niet dacht ik, xs4all alleen experimenteel en liep daarop idd voor.

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 19-10-2004 15:06 ]

• jochemd
DSmarty schreef op 19 oktober 2004 @ 14:34:

XS4All heeft een zeer goede naam als ISP, sterker nog, het komt meestal als beste Provider uit de bus.
Klopt. Alleen, meestal wordt Cistron niet meegemeten in tests omdat ze te klein zijn. Als Cistron wel meegemeten wordt komt Cistron meestal hoger uit dan XS4ALL.
Maar ja, is het verschil tussen een 9.1 en een 9.2 nou echt zo relevant?
(Zie rechtzaak Scientology vs Karin Spaink en dergelijke zaken)
XS4All heeft meer principes dan Cistron ooit gehad heeft mbt privacy en klantbescherming.
Als je die zaak kent dan weet je dat Cistron ook gedaagd was.
Als je even op GoT zoekt zie je dat niemand ooit problemen met ze heeft gehad nav dataverkeer.
Dat is een beleidskeuze van beide. Cistron heeft hier anders gekozen dan XS4ALL (niet dat er iemand ooit problemen heeft gehad als hij binnen 200% van de limiet bleef) en afhankelijk van hoe de migratie technisch gaat verlopen (gaan de Cisco 6400's mee over) kan dit een voordeel worden voor de nieuwe situatie.
Hun helpdesk is kundig en neemt snel op, ze hebben een normaal netnummer en geen dure 0900-nummers etc. etc.
Heeft CistroN dat dan niet?
- Shell toegang
- IPv6
en ga zo maar door...
Beide ISPs leveren uiteindelijk ongeveer het zelfde product, alleen hebben ze wat andere experimentele diensten.

Het voordeel voor Cistron klanten is continuiteit bij een fatsoenlijke provider. De prijzenslag van september vorig jaar heeft heel veel lucht uit de ADSL markt gehaald en veel kleine ISPs zijn niet meer rendabel. Bij de volgende prijzenslag kan dat ook met Cistron gebeuren, en dan kan het zo zijn dat er geen keuze meer is als er financiele problemen komen en dat Cistron aan een BV-handelaar wordt verkocht. Door nu uit de markt te stappen is er een hele nette regeling gekomen voor bestaande klanten die alles wat ze hadden nog minstens een jaar kunnen behouden.

Als ik Cistron klant was zou ik het jammer vinden, maar er wel vrede mee hebben. Als buitenstaander zeg ik gewoon dat het voor beide partijen een goede deal is.

• jochemd
DJSmiley schreef op 19 oktober 2004 @ 15:05:
[...]

Ik ben benieuwd hoe XS4All dit technisch gaat realiseren.

XS4All leverde z'n powerdsl abbo via BBNed. itt tot Cistron gebruikte hun als enige afaik weet PPoA.

Cistron gebruikt RFC1483 bridget. Daarnaast was/is Cistron een van de weinige ISP's die zelf de ATM->IP omzetting in eigen beheer deed, en zodoende een stuk minder afhankelijk was van BBNed.
De technische opzet van het XS4ALL/BBned is gelijk aan die van Cistron/BBned. Beide doen hun eigen ATM terminatie.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:50
Ik hoop dat we er niks van merken.
Die datalimiet op de MAXX verbinding van 100Gigabyte zal dan haast wel worden omgezet in 150Gigabyte. Het snelste XS4all abbo kost wel iets meer dan de 79,95 van Cistron.

Maar daar zal dan wel niks aan veranderen.

Als de verbinding maar net zo stabiel en snel blijft, is er niks aan de hand.

Niet dat ik die limiet echt omhoog wil zien, liever niet echt.
Op deze manier blijft het netwerk wel goed stabiel lijkt me.
En de 100Gigabyte haal ik toch niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Hoyden op 19-10-2004 15:20 ]

• mhr-zip
  • Laatst online: 21-02 15:14
Vooral die mensen, die nu gelijk een 150 gb limiet willen.

1 Cistron had dat limiet niet voor niks.
2 Als me ping/snelheid maar goed blijft.

Hier staat veel:

http://www.xs4all.nl/cistron/

En voor mensen die nu gelijk weg willen rennen.

Inprincipe veranderd er niks tot 1 nov 2005.

Ik verwacht dat dan alles anders ligt, ipv met adsl2 ed. Dus dan zie ik wel weer.

[ Voor 47% gewijzigd door mhr-zip op 19-10-2004 15:24 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ook zijn er allerlei nieuwe technische mogelijkheden waarvan het bedrijf qua schaalgrootte niet kon profiteren.
Op welke mogelijkheden doelen ze hier?

• jochemd
OlafvdSpek schreef op 19 oktober 2004 @ 16:09:

Op welke mogelijkheden doelen ze hier?
Als ik mag gokken:
- triple play diensten
- WiFi aanbieden
- UMTS aanbieden
- FttH aanbieden
etc.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op http://www.xs4all.nl/cistron/ staat:
CistroN heeft ruim 5.000 klanten, vooral snelle ADSL-abonnementen, maar ook zakelijke hostingklanten en een kleine groep klanten die inbelt.
Is 5000 niet erg weinig?

• jochemd
Waarom denk je dat Cistron verkocht is?

Het grappige is dat ik tijdens de Cistron BBQ nog met een aanwezige techneut van een concullega heb gesproken en dat we toen tot de conclusie zijn gekomen dat Cistron de kleinste ISP met overlevingskansen was. Alles wat nog minder lijnen heeft en zich op de consumentenmarkt richt (Eweka, TeleByte, SpeedXS etc.) gaat volgens mij in de volgende saneringsronde voor de bijl. Ze zijn niet alleen kleiner, ze hebben ook nog eens klanten die gemiddeld genomen een lichter abonnement afnemen en dus gewoon veel minder (te weinig) inkomsten.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Xs4all heeft in zijn bedrijfs presentatie 2003 180.000 klanten. 117.000 adsl.

Maar laat ik het anders stellen:

Jij hebt maar 1 abonnement, is dat niet weinig 8) maar iedereen telt mee

[ Voor 1% gewijzigd door leuk_he op 19-10-2004 17:40 . Reden: Nulletje vergetne gelukkig niet de punt ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
leuk_he schreef op 19 oktober 2004 @ 17:13:
Xs4all heeft in zijn bedrijfs presentatie 2003 180.00 klanten. 117.00 adsl.

Maar laat ik het anders stellen:

Jij hebt maar 1 abonnement, is dat niet weinig 8) maar iedereen telt mee
Dat is .1000 en niet .100 neem ik aan?
En ik heb slechts 1/10 abo. :)
Maar bij Cistron mocht je als studentenhuis gewoon een abo nemen volgens mij. Bij XS4All mag dat niet. Dat is (theoretisch) wel jammer.

Verwijderd

Wat ik er jammer vind is dat BabyXL niet verkrijgbaar is bij ons anders had nu lekker op Cistron gegaan op de 8/1 Mbit voor 79,- het BabyXL netwerk heeft de beste ping en lekker de diensten van XS4ALL dr bij betere combinatie kan ik me niet bedenken.

Tis als je nu een 8/1 Mbit verbinding van XS4ALL wil hebben handig om deze af te sluiten bij Cistron, later word het toch allemaal XS4ALL en zit je 5 € per maand goedkoper.

Hoop eigenlijk omdat Cistron zaken doet met BabyXL dat XS4ALL ook het zelfde gaat doen dan heb je beste ADSL netwerk (in mijn ogen) samen met de beste Provider.

Verwijderd

Ben klant bij Cistron maar vind het jammer.
Cistron is/was een van de betere isp in Nederlands. Dat ze klein waren was alleen een voordeel imho. Communicatie was super altijd. Alles werd geannouncent in cistron announce groep. in de cisron nieuwsgroepen kreeg je netjes antwoord van mensen van de helpdesk en zelf van Danny zelf en natuurlijk een irc helpdesk waar je zelfs in het weekend en midden in de nacht werd geholpen door cistron medewerkers. Dat zie ik bij Xs4all niet gebeuren.

We komen iig niet verkeerd terecht we hadden erger terecht kunnen komen. xs4all is ook een van betere isp in Nederland dus. xs4all heeft ook zijn voordelen zijn zijn experimentele diensten zoals ipv6 en dergelijke. We zullen zien hoe het loopt maar iig tot november 2005 blijft het hetzelfde tot die tijd blijf nog lekker zitten en kijk wel tegen die tijd hoe de situatie is. Er kan veel veranderen in een jaar

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 17:46 ]

• Sidekick
  • Laatst online: 15-02 22:41
Als Cistron klant moet ik bekennen dat het mailtje van vandaag teleurstellend was. Ik ben altijd 100% tevreden geweest, en de no nonsense instelling van Cistron beviel mij erg goed.

Nu worden wij opgeslokt door XS4ALL, en tbh als ik XS4ALL had willen hebben, had ik daar toch een abo afgesloten?? Aan de andere kant.. als je je dan toch gedwongen wordt om naar een ander te gaan, dan liever XS4ALL.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Smarron

The bend

Sidekick schreef op 19 oktober 2004 @ 21:20:
Als Cistron klant moet ik bekennen dat het mailtje van vandaag teleurstellend was. Ik ben altijd 100% tevreden geweest, en de no nonsense instelling van Cistron beviel mij erg goed.

Nu worden wij opgeslokt door XS4ALL, en tbh als ik XS4ALL had willen hebben, had ik daar toch een abo afgesloten?? Aan de andere kant.. als je je dan toch gedwongen wordt om naar een ander te gaan, dan liever XS4ALL.
XS4All had geen 8mbit-aansluitingen en ze zijn zowieso duurder. Daarom had ik in de eerste plaats voor Cistron gekozen. Bij het laatste onderzoek in de PCM kwamen deze beide providers op plek 1 en 2 van de 14 geteste. Ik denk dat we niet mogen klagen. En we houden in principe dezelfde voorwaarden als welke we bij Cistron hadden. We krijgen alleen maar meer voor hetzelfde. Lijkt me prima eigenlijk.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-11-2025
Voor zover ik weet heeft XS4all ATM's voor BBNEd ook in eigen beheer.

Ik heb hier zelf ook PowerDSL over BBNED en heb niks te klagen, ping tijdens gamen (20:00-23:00) zijn tot nu toe altijd laag en heel stabiel :).

Heb geen ervaring met Helpdesk aangezien ik ze nog nooit nodig heb gehad omdat alles perfect werkt.

De 150GB datalimiet is trouwens alleen voor Downstream. Upstream telt niet mee en volgens mij kijken ze er niet echt naar. Maar ik kom toch niet boven de 150GB downstream (max. 100GB ofzo). Zit wel rond de 180GB Upstream per maand.

Hoop niet dat al die klanten met die snelle cistron abo's de stabiliteit XS4all verpesten als ze allemaal gaan leechen :p.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:26

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Xs4all heeft zo'n capaciteit dat je die paar klantjes erbij echt niet merkt hoor.

Tenslotte gaan denk ik de meeste Power ADSL abo's (zoals wij) waarschijnlijk ook niet zo zuinig met hun lijntje om... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bvk op 19-10-2004 22:15 ]

Specs

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:34

[NUT]

Heppiedepeppie

stiekum ben ik treurig ;(

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 11:06
idd ook ik ben stiekem een klein beetje treurig .
En jah wat kan ik zeggen .
Service was gewoon top bij cistron .
Ze hebben zelfs abbo kosten van maanden vergoed omdat meneer de knp-ert het weer eens goed verziekte in ons nieuwe huis .
Ben zeker geen voorstander van kpn al was het alleen maar uit principe .
Gelukkig hebben ze ook het bbned verhaal waar ik dan weer wat hoop in ziet .
Zelf zit ik dat jaar uit natuurlijk , wachtende op wat komen gaat .
Ze zullen zekers met die prijzen van ong de abo's van cistron gelijk moeten komen .
Anders zou ik eventueel toch volgend jaar naar speedxs overstappen .
Mjah dat zijn persoonlijke bewegingen

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-02 11:08
Wel jammer voor de Cistron gebruikers dat ze overgaan naar Xs4all.
Het is gelukkig niet de slechtste (grote) provider, dat scheelt dan weer.

Als je toch naar een kleine en goede provider wilt zou je ook naar TweakDSL kunnen gaan. Bevalt mij goed.

Het gevoel dat KPN achter Xs4all zit bevalt me nog steeds niet, ook al heeft xs4all nog een eigen indentiteit, maar ja ... hoe lang nog?

• mhr-zip
HoppyF schreef op 20 oktober 2004 @ 00:07:
Wel jammer voor de Cistron gebruikers dat ze overgaan naar Xs4all.
Het is gelukkig niet de slechtste (grote) provider, dat scheelt dan weer.

Als je toch naar een kleine en goede provider wilt zou je ook naar TweakDSL kunnen gaan. Bevalt mij goed.

Het gevoel dat KPN achter Xs4all zit bevalt me nog steeds niet, ook al heeft xs4all nog een eigen indentiteit, maar ja ... hoe lang nog?
Mja het is maar net wat je wilt. Ping problemen, of uit principe niet naar xs4all.

Verwijderd

Erg jammer dat Cistron er mee stopt, ik vond hun diensten errug goed. Ik kwam van @home toendertijd waar het toen echt bagger was. Ik kan me niet heugen dat ik ook maar 1x (!) downtijd heb gehad. De helpdesk was ook erg goed en vooral technisch, het is gewoon eerste tweede en derdelijns in 1 lijn! :)

Jammer dat ze het niet overleven, maar ik vind het prima dat we naar xs4all worden overgezet, goed gedaan cistron!
Ik zag cistron altijd als de beste provider en als ik over zou moeten dan is xs4all een goed alternatief me dunkt. Enfin, ik wacht de brief van vandaag af

Verwijderd

Ik ben klant vanaf het eerste uur.. Erg matig dit :( Ik heb zelfs nog telefoondiensten van Cistron gehad :D

Anyway, als ik dan toch ergens anders m'n heil moet zoeken, dan liever wel XS4ALL. Dat het KPN is neem ik er dan maar bij.. (ja ik heb een gezonde anti KPN houding net als alle andere Citron klanten ;) ).

Toen alle lijntjes van Citron uit eigen beheer gingen en overgingen op bbned was ik ook helemaal niet blij, maar zo achteraf is bbned toch aardig top. Ik verwacht hetzelfde met XS4ALL :)
Zolang er geen KPN/mxStream lijn aankomt vind ik alles best.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik kan inloggen op XS4ALL met gewoon de zelfde inlog gegevens als bij cistron (ik heb verder nog geen brief ontvangen).

Nu heb ik de experimentele diensten aangezet in het service center maar er komt alleen 1 dienst extra beschikbaar (genaamd blog).
Hoe zit dat nu met IPv6, zou dat ook in dat overzicht zichtbaar moeten zijn of staat het nu aan en moet ik wat anders doen ?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Onder de Expirementele diensten hoort idd ook gewoon IPv6 te staan. Bij mij ( Xs4all klant ) staat dat gewoon boven blog. Ook kan ik hier mij domein gegevens wijzigen enzo. Mischien is het IPv6 nog niet direct beschikbaar voor Cistron klanten omdat er mischien nog extra aanpassingen aan het netwerk gemaakt moeten worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• jochemd
cosmoOo schreef op 20 oktober 2004 @ 13:16:
Ik kan inloggen op XS4ALL met gewoon de zelfde inlog gegevens als bij cistron (ik heb verder nog geen brief ontvangen).
Als je username nog niet in gebruik was bij XS4ALL en je username maximaal 8 tekens lang is kan dat inderdaad. Je kan bijvoorbeeld ook al op Newszilla.
Nu heb ik de experimentele diensten aangezet in het service center maar er komt alleen 1 dienst extra beschikbaar (genaamd blog).
Hoe zit dat nu met IPv6, zou dat ook in dat overzicht zichtbaar moeten zijn of staat het nu aan en moet ik wat anders doen ?
Ik denk dat IPv6 pas beschikbaar komt als de migratie van het netwerk voltooid is. Je verbinding termineert nu nog op apparatuur van Cistron in Amsterdam en die apparatuur moet eerst naar DC2 om met de IPv6 core van XS4ALL verbonden te worden. (Als ze het op die manier gaan doen tenminste, dat is een beetje koffiedikkijken.)

Additionele diensten zullen de komende tijd vanzelf wel beschikbaar komen.

Verwijderd

cosmoOo schreef op 20 oktober 2004 @ 13:16:

Heb het ff gevraagd in nieuwsgroepen viel me vanmorgen ook al op.
Er leest vast wel iemand van xs4all mee in deze groep die het
misschien kan (laten) fixen ...

Mike
Daarna reactie daarop van Cor Bosman van xs4all
De IPv6 tunnels hebben een IP nummer nodig om te kunnen werken.
Erik belt je wel even om te kijken of we wat kunnen hacken :)
Word dus aan gewerkt

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 09:06
Ik ben ook Cistron gebruiker en vind het heel jammer dat Danny CistroN heeft verkocht. :'(
Maar inprincipe had hij geen keus. Je kan moeijlijk tonnen gaan investeren voor 5000 abbonnees.
Aan de andere kant vind ik het ook weer positief omdat we van een van de beste ISP's, naar de beste ISP van Nederland zijn gegaan.

't Had erger gekunt :X

Hij had ons ook kunnen opzadelen bij Tiscali.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:04

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sunturion schreef op 20 oktober 2004 @ 20:51:
Ik ben ook Cistron gebruiker en vind het heel jammer dat Danny CistroN heeft verkocht. :'(
Maar inprincipe had hij geen keus. Je kan moeijlijk tonnen gaan investeren voor 5000 abbonnees.
Aan de andere kant vind ik het ook weer positief omdat we van een van de beste ISP's, naar de beste ISP van Nederland zijn gegaan.

't Had erger gekunt :X

Hij had ons ook kunnen opzadelen bij Tiscali.
Nou van 5000 klanten zit je met ruim 180000 klanten. neej das een voorruit gang.

Ik zit/zat zelf ook bij cistron en wil echt niet naar xs4all.

Ik ga dan ook tweakdsl maar es proberen :D

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• -whodini-
  • Laatst online: 28-07-2024
Als Cistron gebruiker vind ik het ook jammer.
Jaren lang altijd verbinding gehad nooit problemen.
Maar ik wist niet dat ze zo weinig (5000) gebruikers hadden. Wel weinig ik had veel meer verwacht.
Ik kan niet inloggen met mijn gegevens en ook niet op newszilla. Moet alles nog verwerkt worden?

iRacing Profiel

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 07:59
-whodini- schreef op 20 oktober 2004 @ 21:15:
Maar ik wist niet dat ze zo weinig (5000) gebruikers hadden. Wel weinig ik had veel meer verwacht.
Ik kan niet inloggen met mijn gegevens en ook niet op newszilla. Moet alles nog verwerkt worden?
Alleen wat voor @xs4all.nl staat invullen en je wachtwoord natuurlijk.
Dus als het whodini@xs4all.nl is alleen whodini invullen.

• Hoyden
-whodini- schreef op 20 oktober 2004 @ 21:15:
Het hoeft niet hetzelfde te zijn.

Ik heb hier ook een andere 1e gedeelte, dus wat voor @xs4all staat is anders dan bij @cistron...
Dat weet je dus pas na het lezen van de brief :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 20-10-2004 21:49 ]

• -whodini-
  • Laatst online: 28-07-2024
SandeR schreef op 20 oktober 2004 @ 21:48:
[...]

Het hoeft niet hetzelfde te zijn.

Ik heb hier ook een andere 1e gedeelte, dus wat voor @xs4all staat is anders dan bij @cistron...
Dat weet je dus pas na het lezen van de brief :)
je heb gelijk vandaag brief gehad en loginnaam is anders dan bij Cistron :'(
Ik neem aan dat je het mag veranderen! of niet?

iRacing Profiel

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
je loginnaam staat waarschijnlijk vast, voordeel bij xs4all is dat dat niet gelijk is aan je systeemnaam. Die kan je nml zelf instellen en zo vaak wijzigen als je wilt.

Wel is je loginnaam het hoofdaccount van 1 van je pop boxen (je krijgt er bij xs4all 5 en dan niet van die lullige blaat@systeemnaam.cistron.nl maar gewoon blaat@xs4all.nl).
Tevens krijg je per popbox de mogelijkheid tot 10 aliasen aan te maken.

Dus je loginnaam doet er eigenlijk niet zoveel toe :)

Slash Care
Mementô

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

deff schreef op 21 oktober 2004 @ 21:12:
Tenzij ik iets gemist hebt wordt je webadres www.xs4all.nl/~blaat Dus daar doet het er wel toe. (maar een eigen domein is niet zo duur?)

[ Voor 2% gewijzigd door leuk_he op 22-10-2004 11:08 . Reden: 2 spelfauten in 2 regels 8( ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

-whodini- schreef op 21 oktober 2004 @ 20:53:
[...]

je heb gelijk vandaag brief gehad en loginnaam is anders dan bij Cistron :'(
Ik neem aan dat je het mag veranderen! of niet?
Nu nog niet iig.
"We moeten even wachten tot dat alle Cistron klanten over zijn naar XS4ALL voordat we iets kunnen wijzigen aan de loginnamen. Anders zie we zo meteen door de bomen het bos niet meer "

Letterlijke quote van iemand van xs4all helpdesk :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
je loginnaam staat waarschijnlijk vast, voordeel bij xs4all is dat dat niet gelijk is aan je systeemnaam. Die kan je nml zelf instellen en zo vaak wijzigen als je wilt.

Wel is je loginnaam het hoofdaccount van 1 van je pop boxen (je krijgt er bij xs4all 5 en dan niet van die lullige blaat@systeemnaam.cistron.nl maar gewoon blaat@xs4all.nl).

Je kan trouwens ook e-mail adressen krijgen in de vorm van *@systeemnaam.xs4all.nl

Dat kan als je Batched smtp inschakeld. Je zult dan wel zelf een mailserver moeten hebben maar dan heb je ieder geval we eenl ongelimiteerd aantal pop boxen. Het e-mail adres zelf is dan helaas wel wat minder mooi, maar als je ook nog een domein naam hebt bij xs4all kan je het ook voor je domein laten doen en dan is het wel handig.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hoyden

Cistron heeft ook gewoon m??????@cistron.nl mail boxen.
Je kunt ze dus alleen niet zelf kiezen, maar worden voor je opeenvolgend aangemaakt.

• Smarron

Smarron

The bend

*Kickje*

Als Cistron nu al overgenomen is door XS4all (of nog niet). Hoe zit dat met de algemene voorwaarden precies (Ik dacht wel dat Cistron meldde dat er in principe niks wijzigt) ? Krijgen we daar nog bericht over vanuit XS4all ?

En hoe zit dat met bijv. de datalimiet? Bij Cistron is het voor mijn abo 100gb, terwijl dit bij XS4all 150gb is.

• mhr-zip
Smarron schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:41:
*Kickje*

Als Cistron nu al overgenomen is door XS4all (of nog niet). Hoe zit dat met de algemene voorwaarden precies (Ik dacht wel dat Cistron meldde dat er in principe niks wijzigt) ? Krijgen we daar nog bericht over vanuit XS4all ?

En hoe zit dat met bijv. de datalimiet? Bij Cistron is het voor mijn abo 100gb, terwijl dit bij XS4all 150gb is.
En allebei die limieten zijn ingesteld om de kwaliteit van het netwerk te bewaren.

Nu ligt het gemiddelde van Cistron waarschijnlijk wat hoger dan dat van Xs4all. Dus of het verstandig is om die limieten te verhogen.........

Of je moet demon toestanden willen.

• Smarron

Smarron

The bend

mhr-zip schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:16:
En allebei die limieten zijn ingesteld om de kwaliteit van het netwerk te bewaren.

Nu ligt het gemiddelde van Cistron waarschijnlijk wat hoger dan dat van Xs4all. Dus of het verstandig is om die limieten te verhogen.........

Of je moet demon toestanden willen.
Het gaat me er niet om wat verstandig is of niet. Cistron hanteerde 100gb, XS4all 150gb. Dat zou dus juist een speling zijn van een extra 50gb. Als de Cistron-klanten inderdaad nu al onder XS4all vallen, hebben we een verhoging gekregen van 50% ;).

offtopic:
Een vriend van mij zit maandelijks op 200gb bij XS4all, en nog nooit een melding gekregen van abuse ofzo.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bij Xs4all is het toch een download limiet terwijl het bij Cistron een transfer limiet was?
Bovendien is een datalimiet een slechte manier om netwerk kwaliteit te garanderen.
Als ik tussen 19:00 en 21:00 mijn 100 gb gebruik is dat 'slechter' dan wanneer ik het tussen 00:00 en 06:00.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 10:09
Ik geloof toch dat er duidelijk in het bericht stond dat alles pas vanaf 1 januari 2005 was?

Daarnaast houdt een liemiet het niet tegen dat er wellicht meerdere mensen tegelijkertijd downloaden waardoor het netwerk overbelast raakt. Een limiet is echter meer om het massale downloaden een beetje af te moedigen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Pagina: 1