FTP werkt niet goed binnen lan

Pagina: 1
Acties:

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 06:08
Ik gebruik Bullet Proof Ftp server op een win2kserver die ook toegankelijk is langs het internet.

Daarom gebruik ik dus ook passive ftp mode op de server.

De server zelf draait op poort 2121 en voor de passive ftp mode is een poort range opgegeven van 2122 tot 5000.

Op die manier heb ik in m'n router poorrt 2121 tot 5000 geforward naar het ip van de server.

Van buitenaf (langs het internet) werkt alles naar behoren.

Maar in de lan is er wat vreemd aan de hand. In IE kan ik op de server door ftp://2000server:2121 en dan even inloggen.

Hetzelfde in een ftp client (smart ftp en cute ftp pro) werkt niet.

Ik vul dan dit in:

host: 2000server (in mijn geval)
poort: 2121 (in mijn geval)
Login en pass geef ik ook op in de voorziende ruimtes

En hier krijg ik telkens de error:
530 PASV command only accepts connection from client IP address.
550 List failed. No port specified.
Overigens heb ik bij dnydns.org ook nog een url geregisteerd die vasthangt aan het dynamische WAN ip van m'n provider.

Als ik de hostname van de server vervang door die url, werkt het dus wel in een ftp client. Maar het transferen gaat wel traag (gaat die eerst langs internet en dan terug naar binnen mischien)?

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel, maar vind dit toch een vreemd probleem.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Misschien nogal voor de hand liggend, maar heb je al wat gedaan met de PASV settings in je FTP client ?

Mother, will they like this song?

• Tom_G
In smart ftp wordt passive ftp blijkbaar automatisch aangezet, zowel bij het proberen te connecteren op hostname als op url.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Probeer het eens met LeechFTP, die gebruik ik zelf en kan ook op mijn eigen BulletProofFTP inloggen. Die kiest niet automatisch voor PASV mode.

[ Voor 18% gewijzigd door TheLunatic op 19-10-2004 13:06 ]

Mother, will they like this song?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Probeer je interne nou op een FQ DNS naam in te loggen, of met een netbios naam :?
Probeer het eens met een keihard local IP adres ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• leuk_he
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

-Internet explorer staat standaard niet op passive. Maar dat kun je bekijken/veranderen in Advanced settings
-Heeft internet explorere een proxy aanstaan voor ftp? dan gaat hij (half) buitenom?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tom_G
Koffie schreef op 19 oktober 2004 @ 13:19:
Probeer je interne nou op een FQ DNS naam in te loggen, of met een netbios naam :?
Probeer het eens met een keihard local IP adres ?
Op die gemaakte dns host (bij dyndns.org) lukte het dus wel, op hostname niet, op ip heb ik nog niet geprobeerd. Zal voor vanavond zijn wanneer ik thuis ben.

Wat betreft IE: ik weet dat je passive kunt aan en uitzetten. Maar ik gok dat hij nog op passive staat.

Er wordt overigens geen enkele proxy server gebruikt.

Vanavond laat ik meer weten.

• Tom_G
Het heeft wat langer geduurd, maar hier enkele resultaten:

@ TheLunatic,

Met leech ftp werkt het dus inderdaad wèl vanaf lan zijde op hostname of ip.

@ Koffie,

Wanneer ik probeer met Cute FTP Pro en Smart ftp werkte het telkens hop url (dyndns) of WAN ip (ip van m'n internet verbinding). Echter lokaal ip van de server in het netwerk noch hostname werken.

Ik heb zo een klein vermoeden wat het probleem is: binnen de lan mag er geen passive mode gebruikt worden. Dat verklaard dan ook waarom het in IE werkt (passive mode staat standaard uit) en in Leech ftp waar het ook standaard uit staat.

Als ik dan het omgekeerde probeer, dus connecten op WAN ip of dyndns url met leech ftp of IE lukt het niet.

Mag ik dan samenvatten dat:

Binnen lan --> geen passive ftp gebruiken
Buiten lan --> wèl passive ftp gebruiken

Nu zoek ik eingelijk een mogelijkheid die het programma automatisch laat omswitchten van passive mode naar gewoon.

Iemand een idee?

Verwijderd

Ik heb zo een klein vermoeden wat het probleem is: binnen de lan mag er geen passive mode gebruikt worden. Dat verklaard dan ook waarom het in IE werkt (passive mode staat standaard uit) en in Leech ftp waar het ook standaard uit staat.
...
Iemand een idee?
Ja, gebruik een andere FTP server. Ik ben gewitched naar Gene6 FTP Server, werkt perfect. Zie ook: Passive FTP op LAN met BulletProof lukt niet/ :+

• leuk_he
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tom_G schreef op 23 oktober 2004 @ 10:30:
Nu zoek ik eingelijk een mogelijkheid die het programma automatisch laat omswitchten van passive mode naar gewoon.
Bij veel ftp -client programma's kun je per host instellen of passive wordt gebruikt of niet. b.v. core ftp light (wat ik effe senl voor mijn neus had). Soms heet het firewall mode ofzo. Volgens mij kun je het nooit op de server regelen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tom_G
leuk_he schreef op 23 oktober 2004 @ 11:39:
[...]

Bij veel ftp -client programma's kun je per host instellen of passive wordt gebruikt of niet. b.v. core ftp light (wat ik effe senl voor mijn neus had). Soms heet het firewall mode ofzo. Volgens mij kun je het nooit op de server regelen.
Als ik een "site bookmark" aanmaak voor een ftp site kan ik indd ook voor passife of port mode te kiezen.

Zal het dan maar zo oplossen. :)

thx
Pagina: 1