Ik gebruik Bullet Proof Ftp server op een win2kserver die ook toegankelijk is langs het internet.
Daarom gebruik ik dus ook passive ftp mode op de server.
De server zelf draait op poort 2121 en voor de passive ftp mode is een poort range opgegeven van 2122 tot 5000.
Op die manier heb ik in m'n router poorrt 2121 tot 5000 geforward naar het ip van de server.
Van buitenaf (langs het internet) werkt alles naar behoren.
Maar in de lan is er wat vreemd aan de hand. In IE kan ik op de server door ftp://2000server:2121 en dan even inloggen.
Hetzelfde in een ftp client (smart ftp en cute ftp pro) werkt niet.
Ik vul dan dit in:
host: 2000server (in mijn geval)
poort: 2121 (in mijn geval)
Login en pass geef ik ook op in de voorziende ruimtes
En hier krijg ik telkens de error:
Als ik de hostname van de server vervang door die url, werkt het dus wel in een ftp client. Maar het transferen gaat wel traag (gaat die eerst langs internet en dan terug naar binnen mischien)?
Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel, maar vind dit toch een vreemd probleem.
Daarom gebruik ik dus ook passive ftp mode op de server.
De server zelf draait op poort 2121 en voor de passive ftp mode is een poort range opgegeven van 2122 tot 5000.
Op die manier heb ik in m'n router poorrt 2121 tot 5000 geforward naar het ip van de server.
Van buitenaf (langs het internet) werkt alles naar behoren.
Maar in de lan is er wat vreemd aan de hand. In IE kan ik op de server door ftp://2000server:2121 en dan even inloggen.
Hetzelfde in een ftp client (smart ftp en cute ftp pro) werkt niet.
Ik vul dan dit in:
host: 2000server (in mijn geval)
poort: 2121 (in mijn geval)
Login en pass geef ik ook op in de voorziende ruimtes
En hier krijg ik telkens de error:
Overigens heb ik bij dnydns.org ook nog een url geregisteerd die vasthangt aan het dynamische WAN ip van m'n provider.530 PASV command only accepts connection from client IP address.
550 List failed. No port specified.
Als ik de hostname van de server vervang door die url, werkt het dus wel in een ftp client. Maar het transferen gaat wel traag (gaat die eerst langs internet en dan terug naar binnen mischien)?
Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel, maar vind dit toch een vreemd probleem.