Overlay geeft altijd zwart beeld op monitor

Pagina: 1
Acties:

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Topicstarter
Even een korte schets van het probleem:

Alle soorten video die ik afspeel leveren zwart beeld op in eender welke player. Dit gaat niet enkel om 1 codec. Of het nu XviD is of wmv of m'n tv-tuner, niks werkt.

Wat heb ik geprobeerd:

- eerst eens een nieuw codec pack geïnstalleerd. Resultaat: nog altijd alleen maar geluid en geen beeld
- drivers video kaart opnieuw geïnstalleerd. Dit gaf ook geen resultaat.
- instellingen video kaart nagegaan. Ik gebruik m'n tv-out niet, dus van theater mode enzo is geen sprake
- drivers tv-tuner opnieuw geïnstalleerd, maar daar geraak ik zelfs niet door de intel wizard omdat de overlat niet werkt.

Ik ben er zeker van dat het aan de overlay ligt, want als ik een 2de filmpje open gelijk met een eerste (bijvoorbeeld filmpje 1 in winamp en filmpje 2 in media player) dan kan ik het 2de filmpje gewoon zien. Duidelijk overlay dus.

Het rare is dat het vorige week nog gewoon werkte. Weet wel neit meer wat ik in die week veranderd heb |:(

Mijn systeem:

- Windows XP SP2
- Radeon 9700 pro (laatste catalyst drivers)
- Pinnacle PCTV Rave tv-kaart

Heeft iemand dit al meegemaakt, of weet iemand een mogelijke oplossing :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Ik heb het ook wel eens gehad, maar dan met m'n dual monitor setup. Ook overlay-gerelateerde problemen.

Herinstalleren van DirectX loste het toen op.

Kijk eens met "dxdiag" hoe het met de acceleratie zit. Bij mij waren die niet aanwezig op het moment dat het probleem zich voordeed.

lalalalalala >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 23:33 . Reden: O-) - en zp3lvaut omgebracht ]