[G5]Powermac loopt vast met originele muis

Pagina: 1
Acties:

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 12:03
Ik heb sinds deze week een beetje een vreemd probleem met mijn Powermac G5 dual 2.0 Ghz. Als ik de originele enkel knops muis eraan hang, loopt deze na enkele minuten helemaal vast.

Het vreemde is echter dat deze muis op een andere mac/pc hier geen enkel probleem geeft. Ook als ik een andere muis aan de G5 hang is er niets aan de hand.

Eerst dacht ik dat het aan het toetsenbord lag (waar de muis in word geprikt), maar na deze te hebben geruild bij de dealer, blijft het probleem nog steeds bestaan. :(
Het maakt ook niet uit welke usb aansluiting van de G5 wordt gebruikt.

Iemand een soortgelijke ervaring of oplossing?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Lijkt op mijn probleem wat ik tijdje geleden heb gepost, maar nog niet echt een oplossing voor gevonden. Ik denk namelijk dat ik het met de muis ook wel voor elkaar krijg, maar als ik iets USB-erigs er in prik dan heb ik grote kans dat ie meteen compleet freezed. Niet altijd, maar bv vanochtend met mijn memstickie.. prik.. vast.. uitgerost, ding weer aan, prik.. niet vast.

Irritant probleem en ben benieuwd of jij nog achter een oplossing komt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

enkelknops? Heb je niet drivers oid draaien die een tweede knop nodig hebben?
ik weet niet precies hoe dat er op een mac aan toe gaat, maar ik kan me voorstellen dat er misschien wat software is die daardoor over de zeik gaat?

offtopic:
*Wokkels zwaait naar themaxter, hoe ist nou? :)

Permanent wintericon!

• themaxter
Het is de originele muis Wokkels, daar heb je geen drivers voor nodig en de muis heeft ook maar echt 1 knop ;)

@OzBoz bij mij freezed hij zelfs zonder andere usb apparatuur, dus gewoon met alleen toetsenbord en muis.

offtopic:
*themaxter zwaait terug, uitstekend, lekker aan het afstuderen en jij?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

themaxter schreef op 19 oktober 2004 @ 12:16:
@OzBoz bij mij freezed hij zelfs zonder andere usb apparatuur, dus gewoon met alleen toetsenbord en muis.
Die zitten er bij mij altijd in. Maar ik zal zo es een paar keer de muis erin en uit frotten. Dan gaat het bij mijn G5 namelijk mis. Echt vaag probleem.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• themaxter
Bij mij gaat het ook niet direct mis, maar pas na een paar minuten. Dus ook als ik de muis er al in heb zitten en hem aan doe. Na 5 minuten ofzo doet ie niks meer. Met een andere muis heb ik dit helemaal niet

Verwijderd

Dit probleem ben ik een keer tegen gekomen op mijn stage.

Een klant die zijn Mac binnenbracht had oa. het probleem dat zijn computer onder OS9 steeds vastliep. Dat bleek uiteindelijk door de muis te komen, terwijl die muis het op dat moment wel goed deed op andere Macs.

Klant is naar huis gegaan met een nieuwe muis, en wij hebben de oude van hem nog een tijdje gebruikt, totdat 'ie ervoor ging zorgen dat ook onze Macs vastliepen. Het zou kunnen dat jouw muis dezelfde kwaal heeft, al snap ik nog steeds niet waarom 'ie op de ene Mac het eerst wel deed en de andere niet.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

klinkt een beetje als toch een beschadigde USB plug, bij Ozboz is het waarschijnlijk de port zelf.
Maar in het eerste geval klinkt het gewoon als een hele lichte beschadiging in de usb-plug van de mouse,
Mogelijk zijn de keyboard-ports toch wel extra gevoelig, ofwel voor stof, ofwel voor andere beschdaigingen, aangezien ze toch een beetje uitstekend zijn en je makkelijk er tegenaan stoot ... (alhoewel ikzelf verder niet die problemen ken)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• osx
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-02-2025

osx

Iemand een soortgelijke ervaring of oplossing?
Hmm, ik ben heel erg benieuwd of een nieuwe muis je G5 niet laat vastlopen.

Het probleem van de doorzichtige en witte usb apple muizen is dat het snoer beschadigd op het punt waar hij uit de behuizing komt. Vroeg of laat slijt de bekabeling inwendig door en krijg je daar sluiting als je de muis beweegt. Het hangt er dan dus van af hoe je de muis houdt, en je computer bevriest. Nu kan het heel goed zijn dat wanneer je hem inplugt in een andere machine, de orientatie van het nsoertje ten opzichte van de body anders is en de kortsluiting vooralsnog niet optreedt.

Ik meen me te herinneren dat er aanvankelijk uitvoeringen van de muis waren waarbij het eerste stukje door een doorvoertule liep. Misschien is dat wegbezuinigd o.i.d. Volgens mij is deze info ook ergens op een website te vinden waar het eens gesignaleerd is.

Dus: nog even testen met een andere muis, want volgens mij zit daar het probleem. Eventueel de muis eens rechtstreeks aansluiten op je mac om andere hardware uit te sluiten.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb het ook gehad met een muis die kortsluiting maakte.. dat doet vage dingen met je computer. Had hem op een gegeven moment helemaal uit elkaar liggen omdat hij niet meer opstartte. Alles er uit gehaald, maar natuurlijk niet aan de muis gedacht :( Kan me voorstellen dat macs daar niet anders in zijn dan PC's :)
Pagina: 1