Toon posts:

[compuserve/outlook express] Probleem met account instelling

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem,
gebruik outlook express onder Windows xp en nu heb ik een nieuw adsl abonnement bij Compuserve.

Ik krijg de account instellingen echter niet voor elkaar en naar het schijnt bieden ze daar van CS geen ondersteuning op..

Is er een andere methode om dit toch aan de gang te krijgen?

Verwijderd

welke foutmelding krijg je?

Verwijderd

Zoiets?:

DNS server (primary)
149.174.211.5

DNS server (secondary)
149.174.213.5

SMTP server (simple mail tranfer protocol server) voor het versturen van post
smtp.compuserve.com

POP3 server (ophalen van post)
pop.compuserve.com

NNTP server (nieuwsgroep server), hiervoor is geen aanmelding vereist.
news.compuserve.com

Verwijderd

Topicstarter
Is misschien wel handig om te melden ja! haha

[Kan de host pop.cs.com niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'pop.compuserve.com', Server: 'pop.cs.com', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D]

Ik weet dat er ook verschillende instellingen zouden moeten zijn afhankelijk van het soort abonnement (als ik me niet vergis).

Bij mij eindigt de mail op cs.com en niet op compuserve.com
Misschien dat dat nog relevant is?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 11:47 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Outlook Express zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga dit topic dan ook even verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die dit probleem herkent en een oplossing weet?
het is behoorlijk vervelend daar ik nu mijn providermail niet kan gebruiken...

Verwijderd

In Nederland bied CompuServe 4 soorten abonnementen aan:
inbel CompuServe Classic (E-mailadres: @compuserve.com) (sinds 1993)
inbel CompuServe 2000 (E-mailadres: @cs.com) (sinds 1999)

ADSL via babyxl netwerk (Tiscali)
ADSL via KPN netwerk (KPN)

Outlook (Express) instellingen CompuServe Classic (@compuserve.com):
server: POP3
inkomende E-mail: pop.compuserve.com
uitgaande E-mail: smtp.cs.com
gebruikersnaam:
wachtwoord: (speciaal pop3 wachtwoord)

Outlook (Express) instellingen CompuServe 2000 (@cs.com):
server: IMAP
inkomende E-mail: imap.cs.com
uitgaande E-mail : smtp.cs.com
gebruikersnaam:
wachtwoord:

Het is met een CompuServe ADSL breedband abonnement niet mogelijk om E-mails te versturen van een andere E-mailadres, omdat poort 25 geblokkeerd is.

Verwijderd

Topicstarter
"Outlook (Express) instellingen CompuServe 2000 (@cs.com):
server: IMAP
inkomende E-mail: imap.cs.com
uitgaande E-mail : smtp.cs.com
gebruikersnaam:
wachtwoord:"

Deze instellingen zijn bij mij van toepassing, heb geprobeerd deze in te voeren maar ik kan alleen POP3 server als server kiezen.
Terwijl dat dus IMAP moet zijn... Hoe pak ik dat aan>?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Loop die wizard nog eens goed door en ram niet gelijk op [next] maar verander eerst het type mailserver voor je dat doet.

Als je perse IMAP wil gebruiken zou ik liever Outlook nemen aangezien Outlook Express een zeer brakke implementatie heeft ( ontiegelijk veel sessies opzetten met de server terwijl dat totaal niet nodig is).

[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 24-10-2004 01:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-12 19:14
Ik kan wel e-mail ontvangen in Mozilla Thunderbird, maar e-mail versturen lukt me nog niet :'(
Heb smtp.cs.com ingesteld, moet ik nog iets doen bij "Use secure connection" ?

EDIT:
Ik bemerk nu dat ie wel verstuurt, maar hij krijgt de e-mail niet in de "Sent" folder, dat blijft ie gewoon eeuwig proberen. Zegt iemand dat wat?

[ Voor 39% gewijzigd door Shadow_Zero op 01-11-2004 21:36 ]

Verwijderd

Met CompuServe ADSL is het alleen mogelijk om E-mails te versturen met het CompuServe E-mailadres.

Deze informatie staat op de CompuServe site:

In principe is het niet toegestaan om, bijvoorbeeld via Outlook, e-mail te versturen vanuit een e-mailadres met een ander domein dan @cs.com. Dit is om te voorkomen dat CompuServe e-mailadressen onrechtmatig gebruikt worden als afzenders van e-mail door derden. Het is wél mogelijk om een alternatief ontvangstadres in te vullen in het 'Reply To' veld, dan komen reacties in de mailbox naar keuze terecht. Dit kan problemen opleveren bij leden die CompuServe alleen gebruiken als ‘ADSL-leverancier’, met name bedrijven.

Dit soort leden kunnen wél vanuit hun eigen e-mailadres gebruik maken van een ander mailprogramma, zoals Outlook, als zij bij hun domeinnaamprovider het verzoek neerleggen om gebruik te maken van de uitgaande mailserver van de domeinnaamprovider. Het enige wat ze hiervoor nodig hebben, zijn de toestemming en mailserver instellingen van de domeinnaamprovider. Het kan voorkomen dat de domeinnaamprovider hiervoor kosten in rekening brengt, maar dit is vele malen goedkoper dan het voortijdig opzeggen van het ADSL-abonnement.

Dat geldt dus ook als je ipv Microsoft Outlook (express) een andere mailclient gebruikt.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

IEF

Why so serious?

Shadow_Zero schreef op maandag 01 november 2004 @ 21:32:
Ik kan wel e-mail ontvangen in Mozilla Thunderbird, maar e-mail versturen lukt me nog niet :'(
Heb smtp.cs.com ingesteld, moet ik nog iets doen bij "Use secure connection" ?

EDIT:
Ik bemerk nu dat ie wel verstuurt, maar hij krijgt de e-mail niet in de "Sent" folder, dat blijft ie gewoon eeuwig proberen. Zegt iemand dat wat?
als je kijkt op

http://get.to/csmailCompuServe 2000 & Externe Mailprogramma's

dan zie je daar handleidingen voor meer dan alleen outlook :)
onder andere thunderbird...
Pagina: 1