Toon posts:

RivaTuner => Radeon 9200SE 128Mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Radeon loopt standaard op:

CORE: 200 Mhz
MEMORY: 180 Mhz

Maar met het programma RiveTuner krijg ik dit naar:

CORE: 300 Mhz
MEMORY: 260 Mhz

Maar als ik dan test met 3dmark 2001 krijg ik dezelfde FPS in de eerste test en wat me nog het meest verwonderd is dat het beeld perfect is (en dit na zo hoog to overclocken).

Daarom denk ik ook dat ik iets verkeerds doe. Maar ik kan maar niet vinden wat. Misschien dat iemand hier weet waar de fout aan te wijten is.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Wat is het aantal punten dat je krijgt voor en na?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de tests gedaan voor 4555 en na 4570 lijkt me toch wel onmogelijk als je de snelheid zo opvoerd. :?

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Kijk eens met het programma rivatuner bij hardware monitoring. Speel een spel of zo, kijk na een minutje welke waarden de grafieken voor core e memory weergeven. (Indien je vga geen 2-d mode heeft, hoef je dat spel niet te spelen ;) )

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Hoeveel punten krijg je als je hem minder ver overklokt? Bijvoorbeeld naar 250/200 ofzo?

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Na het spel is hij terug op de oude waarden gestapt, en na het 1ste deel van 3dmark doet hij dat ook. Waar is dit aan te wijten? Kan het zijn omdat hij te hoog is overclocked :)

Hij schakeld ook terug als ik maar 5mhz overclock :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op 19 oktober 2004 @ 11:44:
Hoeveel punten krijg je als je hem minder ver overklokt? Bijvoorbeeld naar 250/200 ofzo?
De punten blijven in alle gevallen hetzelfde, hij schakelt op het begin van de benchmark altijd terug naar de orginele snelheid.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:43
Typisch gevalletje van: "DUHHH" :P
SE = Slow Edition = meestal gehalveerde geheugenbus wat ervoor zorgt dat je kan overclocken wat je wilt, maar door de kreupele geheugenbus er toch niet meer FPS uit worden gespuugd.
hoe lang heb je die kaart al? Korter dan 8 dagen? Breng hem terug en ruil hem voor een NIET SE :)

EDIT:

WACHT !
Misschien doet Atitool wonderen en zijn SE versies niet geleverd met gehalveerde memorybus bij Ati.
Atitool heeft namelijk een mogelijkheid om de 'clock lock' van jouw kaart weg te halen.
Kijk hier:
http://www.techpowerup.com/atitool/

Edit 2:
nieuws: Sapphire Radeon 9200SE Atlantis gespot
9200SE heeft dus wel een gehalveerde bus en zal je niet echt verder brengen ook al overclock je

[ Voor 46% gewijzigd door Zeus op 19-10-2004 11:58 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart al meer dan een jaar, heb hem gekocht als upgrade voor mijn Geforce4MX 64MB.

Als ik "onderclock" blijft de snelheid wel. Maar ja als het niet gaat dan gaat het niet. Er komt een nieuwe budget van Nvidia de 6600 ofzo, ben van plan die dan te kopen. Was eingelijk gewoon is geintereerd in het overclocken van mijn videokaart.

Mijn CPU heb ik toch van 1600 mhz naar 2500 mhz gekregen dus ik dacht mm misschien lukt dat met die videokaart ook, maar blijkbaar niet :P

Kzal dat proggie nog eens proberen dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als het programma opstart zegt hij inderdaad dat "the clockspeeds are locked on the original catalys drivers". Dus ik heb een ander dirver nodig. Zal deze eens installeren. Dan zal het probleem wellicht van de baan zijn.

Even de oude drivers er af, de nieuwe erop en restarten, ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 12:04 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:43
als je in ATI-tool klikt op settings > tabblad miscellaneous >
dan zie je daar een hokje staan met "remove clock lock" :D

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op 19 oktober 2004 @ 12:15:
als je in ATI-tool klikt op settings > tabblad miscellaneous >
dan zie je daar een hokje staan met "remove clock lock" :D
Maakt niet meer uit ik heb de nieuwe drivers geïnstalleerd. Nu draait hij op CORE 300 Mhz, MEMORY 230 Mhz en ik heb een 3d mark van 5162, das dus een leuke verhoging vind ik. Echter zijn er nog wel een paar kleine storingen die amper te zien zijn weliswaar, maar de snelheid zal toch een beetje lager moeten.

Bedankt voor de hulp :)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Of je plakt er een fan op :P
Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/romamideero/M9800SE/2.JPG%20+%20http://home.tiscali.nl/romamideero/M9800SE/2.JPG
Pagina: 1