Toon posts:

[XP] Poorten stealth maar geen firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een aantal poorten te openen van mijn pc, maar via diverse testen komt er uit dat mijn poorten stealth zijn. Ik gebruik dus geen firewall momenteel en er zijn ook geen resten van een firewall meer te vinden. De poorten heb ik geprobeerd te openen via mijn modem met de NAPT. Dit heeft dus geen effect.
Firewall van xp home dat ik draai staat ook niet aan en verder heb ik Mcafee antivirus draaien (zit geen firewall in en als ik deze uit zet geeft het hetzelfde resultaat).
Ben geen computer expert zoals jullie ook wel kunnen lezen, maar ik heb overal al gezocht, maar niets kunnen vinden dat een oplossing bood.
Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

PC:
P4 2400Ghz
XP home (herinstal 2 maanden terug)
Mcafee antivirus
Modem Speed Touch 510

Verwijderd

de port die je wil openen moet je dus forwarden op je router naar je pc (ook wel firewall genoemd :)) en die port moet dus ook open staan op je pc (netstat -an|find "portnummer")

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 11:22 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 15:50
Met welk programma wil je 'een poort openen'?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 11:22:
de port die je wil openen moet je dus forwarden op je router naar je pc (ook wel firewall genoemd :)) en die port moet dus ook open staan op je pc (netstat -an|find "portnummer")
Jah maar volgens mij heeft ie dat al gedaan. Hij heeft het namelijk over zijn NAPT. Btw, een firewall is niet hetzelfde als NAT :)

ohwja.. netstat -an |findstr portnummer moet het zijn ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Je modem blockt je poorten. In de 510 speed touchs zit toch gewoon een http servertje met script die de poorten voor je open zetten ?

Dat moet je dan niet bij napt doen maar bij virtual servers.. inside IP en ouside IP ingeven en je poort.. That's it.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik gedaan heb:

Vaak komt dit door dat men achter een router zit. Je moet dan je poorten open gaan zetten. Je kan of hier Nederlandse eMule FAQ even kijken of mocht je een speedtouch modem hebben het volgende doen:
Ga naar het ip adres 10.0.0.150 kies advanced aan de linkerkant en dan NAT > New bij het eerste ip adres zet je het adres van je modem neer en het 2de laat je staan zoals het staat. Dan kies je aan bijde kanten welke poort je wilt invoeren standaard is dat voor eMule 4662. dan moet je dat nummer 2x invullen en dan op apply klikken en dan boven het menu save all doen.

NAT staat niet in het rijtje, wel NAPT. Daar kan ik ook doen zoals boven beschreven, alleen werkt het uiteindelijk niet, maar komt dat niet doordat ik al volledig stealth ben??? Als ik naar de volgende site ga http://www.pc-point.nl/veiligheidstest geeft deze net als andere sites aan dat ze mijn poorten niet zien, alsogf ik achter een firewall zit, die ik niet aan heb staan!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 15:50
Je router/modem is in dit geval ook een soort van firewall, ga daar nou eens van uit.

Je kan als het goed is aangeven NAAR welke computer in je netwerk je de poorten wil laten forwarden. Vul hier het IP-adres van je eigen computer in.

Kan je anders een screenshot laten zien van je NAPT-settings?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Kan nu niet aangezien ik op mijn werk zit. Ik heb de ip al met mijn eigen adres ingevult, maar ook met 0.0.0.0
Heeft allemaal geen succes. Voor een screenshot moet het plaatje natuurlijk naar een site geupload he, voor je het hier kunt laten zien?

tnx

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:50:
Kan nu niet aangezien ik op mijn werk zit. Ik heb de ip al met mijn eigen adres ingevult, maar ook met 0.0.0.0
Heeft allemaal geen succes. Voor een screenshot moet het plaatje natuurlijk naar een site geupload he, voor je het hier kunt laten zien?

tnx
Jah, en dat kan je o.a. hier goed doen: http://www.imageshack.us

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, loos bericht.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier dan hetgeen ik gedaan heb:

Afbeeldingslocatie: http://img89.exs.cx/img89/1940/speedtouch.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Waarom staat er trouwens bij state bij de een syn_Recv .. en bij de andere none?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, nou heb ik hetzelfde gedaan, maar dan in netscape en nou staat mijn pport wel open. Probeer ik het opnieuw met een andere poort, lukt dat weer niet. :(
Pagina: 1