PcChips M863G start niet op

Pagina: 1
Acties:

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 10:52
Hallo,

Ik heb een PcChips M863G met onboard sound/vga hier liggen maar het wil niet lukken. Ik heb een goede processor (amd athlon xp2200+) en goed gehuegen (strips 256Mb). Alles aangesloten zoals het hoort. Heb nu enkel Mobo + processor + koeler + geheugen aangesloten maa het geeft geen kick. Terug naar de dealer gebracht, die hebben he tmoederboordje getest, niks aan de hand zeggen zei.

Koeler gaat wel draaien. Krijg voor de rest geen signalen uit de speaker, zelfs niet als ik het gehuegen eruit haal.

Iemand suggesies!?!? (CPU verkeerd erin!? Jumpertjes over het hoofd gezien!?) Ik kan niks meer ontdekken.

Bij voorbaat dank

[edit]
Het was trouwens een oude computer met een goedkope upgrade ertegenaan. Er zat een 235watt voeding erin en dacht dat het mischien hier aan zou kunnen liggen. Heb dus een 300watt voeding erop aan gesloten maar dat geeft nog niks.

[ Voor 16% gewijzigd door nickbear op 19-10-2004 10:44 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.

• nickbear
dank u

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Krijg het zware vermoeden dat de CPU DOA is,... Ik gebruik dit mobootje zelf ook en heb dit niet meegemaakt....

................Ik neem gemakshalve aan dat je de CMOS jumper wel eerst hebt omgezet voordat je hem aanzette (zoals in de manual vermeld...)

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Hoi ook ik heb hetzelfde mobo en processor.maar heb een heel ander probleem.
Hij geeft in de bios aan dat het een athlon 900 mp is.
Ik probeer de fsb te verhogen maar kan niet ontdekken waar.
Zover ik weet draait hij nu op 200mhz terwijl hij toch op 333mhz zou moeten kunnen.
In de bios kan ik niet echt iets vinden waar ik de fsb of mp settings kan veranderen.
Dit was overigens de eerste pc die ik zelf gebouwd heb.
Was allang blij dat hij in 1 keer goed opstarte en dat alls werkte :-)
wie weet er raad>?

Mobo : Pchips k7 FSB333
processor: amd sempron 2200+

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:01
PCCHIPS M863G klinkt als SiS chipset, klinkt als non-compatible geheugen. Geheugen eruithalen tegenwoordig heeft ook weinig zin: geheugen of niet, geen piepjes helaas (welke freak bij AMI dat bedacht heeft...)

Wat voor geheugen is het? Heb al een keer bijna bord RMA gestuurd vanwege SDRAM geheugen zonder SPD informatie. Laatst nog een Asrock K7S8X systeempje gebouwd met twinmos DDR400 geheugen, wilde ook niet booten dankzij ontbreken van SPD.

* _JGC_ vervloekt hierbij alle geheugenfabrikanten die geheugen zonder SPD verkopen

Verwijderd

Het is inderdaad een SIS 741GX/963L chipset.

Het geheugen wat erin zit is 256 ddr/333 speciaal geheugen voor PcChips/SIS

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:01
Speciaal geheugen voor SiS/PCCHIPS bestaat niet.

Over het algemeen moeten Infineon, Samsung, V-Data of Kingston wel werken, iig zijn dit de merken die ik over het algemeen in SiS borden prop. TwinMOS werkt iig niet vanwege ontbrekende SPD (werkt weer wel als je em naast een andere module zet), verder zou ik iig alle no-name blokkiewokkie zooi mijden als de engste ziekte die je kunt bedenken.

• nickbear
Oke dan zal ik nu wel antwoord hebben op mijn vraag. Ik heb namenlijk Twinmos geheugen erinzitten. Dat zal de boosdoener wel zijn.

Dank jullie allen voor de te verstrekken informatie.
Pagina: 1