[w2k server] gigabit netwerk en domain controller

Pagina: 1
Acties:

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

Topicstarter
Het verhaal:
Heb hier een segment met een domaincontroller.
Windows 2000 server
Netwerkinstellingen zijn als volgt:
Ip 10.246.64.16
subnet: 255.255.254.0
Gateway: 10.246.64.1
Op deze controller draait ook DNS/DHCP/WINS (active directory)
Hierachter hangen zo'n 100 gebruikers.

Nu hebben we een apart gigabit netwerkje gebouwd met eigen switch en bekabeling. Hiervoor hebben we een 3com gigabitkaart in de server gebouwd en de volgende instellingen gegeven:
ip: 192.168.0.100
subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.100

Wat is het probleem:
Zodra je de gigabit kaart enabled word het 100 mbit netwerk erg traag bij het aanroepen van shares en servers. Alle gebruikers hebben hier last van.
Op de witch zie ik niet echt veel broadcasts of collissions.

-Zodra je de kaart weer disabled gaat het goed
-Server zit niet in een workgroup (is nl een domaincontroller)
-Kaarten staan allebei auto-sensing, 1 draait op 100 en de andere op 1000mbit
-heb al andere drivers geprobeerd voor de kaarten

Iemand een id?

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

• MofD

MofD

*zucht*

Topicstarter
Thnx! Ga dat eens doorspitten, wie weet...

1) "How to configure SBS for full..."
Dit heeft meer betrekking op exchange en dat draai ik niet. De symptoms die staan beschreven heb ik ook niet.

2) "name resolution and connectivity...."
Dit heeft te maken als je RAS draait, of als je op de RAS server dns/wins draait, maar dit is beide niet ter sprake.

Helaas...
:|

Nog een idee?

[ Voor 81% gewijzigd door MofD op 19-10-2004 13:01 ]

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02
Neen ik heb een vermoeden dat dit toch je probleem is. Immers je hebt een domain controller. Daardoor heb je DNS nodig, je hebt er 2 netwerkkaarten in zitten dus het probleem doet zich voro zoals het document beschrijft. Hierdoor kan je DNS in de shit gaan. Waardoor je naams resolutie problemen krijgt. De documenten vertellen je hoe de problemen op te lossen.

Probeer een te pingen van beide netwerk segmenten te ping naar de server, terwijl je 2 netwerkkaarten aan staan op je server.

1. eerst op ip bases (ping w.x.y.z)
2. Op server naam (ping myserver)
3. Op FQDN (ping myserver.mydomain.???)

Wat krijg je voor antwoorden terug. Krijg je ook meteen antwoord terug of moet je effe wachten voordat je antwoordt krijgt.

Hm ik zie net ook dat je 2 default gateways hebt. Dit gaat niet goed werken. Ik heb toch een vermoeden dat je een DNS / Routing probleem hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Rolfie op 19-10-2004 19:39 ]

• MofD

MofD

*zucht*

Topicstarter
Gateway heb ik al weggehaald maar dat helpt niks.
Was ook meer een test om te kijken of het hielp als ik die invulde.

Heb die ping test gedaan, ik heb een TTL van 128 en een tijd van 1ms tot/met 18ms
Lijkt me prima.
Ook alle 3 de ping requests kan de dns resolven.
Van het andere segment wil ik juist niet kunnen pingen! Dit moet gewoon een apart segment worden (gigabit) en is alleen om van de servers waar zo'n kaart in zit de data af te trekken. Het is dus puur een backup segment. Hieraan hangt een Superloader die alle server (13 stuks) backupped.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet op je server de PublishAddresses value in HKLM\System\CurrentControlSet\Services\DNS\Parameters op "10.246.64.16" zetten.
En in de DNS zone van je AD alle verwijzingen naar 192.168.0.100 weghalen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MofD

MofD

*zucht*

Topicstarter
PublishAddresses value, welke vorm moet dat zijn (string/DWORD), want hij bestaat niet in het register.
==> edit: laat maar, gevonden: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=289735

In m'n DNS bestaan ook geen verwijzingen....
Je post geeft me wel weer hoop!
:)

[ Voor 21% gewijzigd door MofD op 20-10-2004 14:26 ]

Verwijderd

volgens mij ligt het helemaal niet aan je DNS...... :)
Probeer de kaarten eens van auto-sensing af te halen, en hard in te stellen op de gewenste snelheden.
Vaak werkt auto-sensing niet lekker!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 18:29
Staat die nieuwe kaart bij geavanceerde instellingen niet als primaire kaart?

• MofD

MofD

*zucht*

Topicstarter
Ja, dat autosensing heb ik ook al geprobeerd, maar dat wil niet helpen.
Onder de geavanceerde instellingen staat de 100mbit kaart bovenaan, dit had ik idd al op een ander forum als mogelijke oplossing gevonden, maar helaas...
Misschien moet ik hier wel voor booten, dus dat ga ik vanavond nog even proberen!
Thnx

Pagina: 1