Toon posts:

Win XP formateren met boot disk?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje... ik heb gister mijn pc geformat omdat ie erg traag ging lopen. Via de windows XP cd alles opnieuw erop gezet, geen probleem. Nou blijkt dat ie helemaal nix gewist heeft, alleen de accounts van de compu heeft gereset :Y)

Onder het formatteren heb ik mijn Fat32 omgezet in NTFS. Was dit wel slim? Want nu kan ik de boot disks voor XP niet meer runnen, ik krijg een I/O error. Moet ik nu eerst XP weer omzetten in Fat32 met de cd, en daarna de boot disks runnen om zo de hele schijf te formatteren?

Verwijderd

Bij de installatie van Windows met je bootable CD heb je de optie te kiezen om je schijf te formateren voordat je Windows erop zet.

• Defire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
NTFS kiezen lijkt me zeker geen verkeerde keuze :)
Deze is sneller en beter beveiligd dan FAT32.

Gewoon ff de Windows XP CD erin doen. SPATIE rammen en dan de boel formateren (langzaam) op NTFS en je hebt binnen no-time je windows weer werkend :)

Verwijderd

Topicstarter
Ta, ik ga weer aan de slag :9

Verwijderd

Je moet wel eerst de XP partitie Formateren. Als je kiest om Windows op C te zetten zonder de partitie te deleten dan zet die hem er simpelweg overheen.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Jup, de install heeft nu een convert uitgevoerd. Geen format. Als je van FAT32 naar NTFS wordt het overigens wel aangeraden om eerst te formatten en niet te converten.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus de vorige keer gedaan... Ik heb slechts 1 partitie, alleen de C schijf. Moet ik gewoon in rechtsklikken -> formateren via deze computer? En dan XP er op zetten met een boot disk?

Ik probeer nu gewoon te formatten zoals ik de vorige keer heb gedaan, maar dat verandert weinig. Ik kon de partitie wel deleten via de setup, maar dat was niet mogelijk want er stonden bestanden op die nodig waren voor de installatie ;(

• Defire
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:04:
Dat heb ik dus de vorige keer gedaan... Ik heb slechts 1 partitie, alleen de C schijf. Moet ik gewoon in rechtsklikken -> formateren via deze computer? En dan XP er op zetten met een boot disk?

Ik probeer nu gewoon te formatten zoals ik de vorige keer heb gedaan, maar dat verandert weinig. Ik kon de partitie wel deleten via de setup, maar dat was niet mogelijk want er stonden bestanden op die nodig waren voor de installatie ;(
hoho, ben je uberhaupt wel vanaf de windows CD aan het booten?
Ik krijg namelijk de indruk dat je via Windows de CD erin doet en dan probeert te formateren?

Wij hebben het over dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.windowsreinstall.com/winxphome/images/Image10.gif

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:04:

Verwijderd in "Win XP formateren met boot disk?"
Deze reply zei opzich al genoeg hoor ;)

Duw die XP CD in je speler, boot vanaf die CD... en lees rustig de setup opties door. Je moet die schijf gewoon kunnen formatten dan.

edit: te laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 19-10-2004 10:09 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... dat scherm heb ik nog niet gezien :9

Ik ben (hopelijk) aan het formateren via de Windows cd (cd erin, windows installeren en alle stappen volgen), alleen heet het dan geen formateren maar converteren. Helaas heb ik hem al ingesteld op NTFS, dus is dit volslagen zinloos. Moet hem nu uit laten ratelen, want nu kan ik helemaal nix (op de andere pc).

Mja, zal jullie nu niet meer lastig vallen, ik pruts wel wat aan en dan zie ik wel :z

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 18:55
Serieus?

Het formateren en opnieuw installeren van WinXP is toch echt meer voor beginnersweb hoor. Ik hoop echt dat het je lukt, kwestie van booten vanaf de legale Windows CD en de opties lezen....meer is het echt gewoon niet

| I've got permission to color outside the lines |

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:11:

Ik ben (hopelijk) aan het formateren via de Windows cd (cd erin, windows installeren en alle stappen volgen), alleen heet het dan geen formateren maar converteren. Helaas heb ik hem al ingesteld op NTFS, dus is dit volslagen zinloos. Moet hem nu uit laten ratelen, want nu kan ik helemaal nix (op de andere pc).

Mja, zal jullie nu niet meer lastig vallen, ik pruts wel wat aan en dan zie ik wel :z
Je moet van je windows cd BOOTEN!

Dus niet onder windows die cd erin stoppen en de stappen volgen, maar je cd er in stoppen, PC opnieuw opstarten van die cd...

Dan moet je dat scherm uit Defire's post ook gewoon tegenkomen en moet het verder wel lukken denk ik :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:11:

Ook als je de Windows-cd gebruikt heet het volgens mij gewoon formatteren, ik denk dat je wederom erg zinloos bezig bent :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Hah, heb tot nu toe alleen nog geprobeert te booten vanaf de floppy... Zal het nu proberen vanaf de cd :)

Bedankt iedereen :>

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:25:
Hah, heb tot nu toe alleen nog geprobeert te booten vanaf de floppy... Zal het nu proberen vanaf de cd :)

Bedankt iedereen :>
Hmm, dat zou in principe niet uit moeten maken, maar ik kreeg even de indruk dat je gewoon in windows je cd erin gestopt had?

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 19 oktober 2004 @ 10:28:
[...]

Hmm, dat zou in principe niet uit moeten maken, maar ik kreeg even de indruk dat je gewoon in windows je cd erin gestopt had?
Hah, had ik ook... Ben nog beetje naabje denk ik :+
Maar bij het booten vanaf de cd vraagt ie of ik Windows vanaf de cd wil opstarten, ik kan op enter rammen en ook nix doen, maar beide keren gaat ie gewoon naar windows zonder dat ik het scherm van defire krijg :?

• Defire
Hmm, nu gaat het wel heel vreemd worden.

Dus wat jij doet (of moet doen) is dit:

- Windows XP CD erin
- Computer uitzetten
- Computer aanzetten
- Dan krijg je de vraag of je van de CD wilt boten, dmv ENTER of SPATIE. Deze dus indrukken :)
- Vervolgens kom je hier terecht:
Hier staan alle screens die je tegen moet komen :)
http://www.windowsreinsta...stallxpcdnewhdd/part1.htm

En bij
http://www.windowsreinsta...stallxpcdnewhdd/part2.htm
Laat hij dan het format scherm eindelijk zien :)

Vertel me alsjeblieft dat dit zo wel werkt >:)

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:41:
[...]

Maar bij het booten vanaf de cd vraagt ie of ik Windows vanaf de cd wil opstarten, ik kan op enter rammen en ook nix doen, maar beide keren gaat ie gewoon naar windows zonder dat ik het scherm van defire krijg :?
Gaar USB toetsenbordje ofzo ? :P

offtopic:
/me moet denken aan krvabo's server...

Verwijderd

Topicstarter
Defire schreef op 19 oktober 2004 @ 10:46:
Hmm, nu gaat het wel heel vreemd worden.

Dus wat jij doet (of moet doen) is dit:

- Windows XP CD erin
- Computer uitzetten
- Computer aanzetten
- Dan krijg je de vraag of je van de CD wilt boten, dmv ENTER of SPATIE. Deze dus indrukken :)
- Vervolgens kom je hier terecht:
Hier staan alle screens die je tegen moet komen :)
http://www.windowsreinsta...stallxpcdnewhdd/part1.htm

En bij
http://www.windowsreinsta...stallxpcdnewhdd/part2.htm
Laat hij dan het format scherm eindelijk zien :)

Vertel me alsjeblieft dat dit zo wel werkt >:)
Heb hem uitgezet en weer aangezet, maar hij vraagt niet of ik wil booten, hij start gewoon op. De XP CD is trouwens volkomen legaal, daar kan het niet aan liggen. Ik kan wel onder het opstarten op F4 / F8 drukken (weet niet meer welke ;)), dan vraagt ie of ik wil booten vanaf de floppy, de CD of het netwerk. Als ik dan de CD kies, start ie Windows gewoon op... Het werkt dus niet zoals bij jou :Y)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 11:00:
[...]

Heb hem uitgezet en weer aangezet, maar hij vraagt niet of ik wil booten, hij start gewoon op. De XP CD is trouwens volkomen legaal, daar kan het niet aan liggen. Ik kan wel onder het opstarten op F4 / F8 drukken (weet niet meer welke ;)), dan vraagt ie of ik wil booten vanaf de floppy, de CD of het netwerk. Als ik dan de CD kies, start ie Windows gewoon op... Het werkt dus niet zoals bij jou :Y)
Dat is dan echt gestoord. 8)7
Doe het is zonder die F8 en stel eens hard in je BIOS in dat zijn 1st boot device de CD-ROM moet zijn.

• Defire
d0h, stom van me :9

Het lijkt erop dat je CD-rom niet als eerste geboot word?
Dit moet je aanpassen in je BIOS (Kom je door DEL of ander toest weergegeven tijdens het opstarten) in te drukken. Bij BOOT-ORDER moet je ff checken of je CD-rom als eerste gaat.

Je moet dus, voor al die screens, moet je de zin "Druk op Enter om windows installatie te starten" krijgen :)

• Xander
  • Nu online
Defire schreef op 19 oktober 2004 @ 11:05:

Dit moet je aanpassen in je BIOS (Kom je door DEL of ander toest weergegeven tijdens het opstarten) in te drukken. Bij BOOT-ORDER moet je ff checken of je CD-rom als eerste gaat.

Je moet dus, voor al die screens, moet je de zin "Druk op Enter om windows installatie te starten" krijgen :)
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:41:
[...]

Lijkt er toch op dat de bootorder enzo gewoon kloppen?

Verwijderd

Topicstarter
Defire schreef op 19 oktober 2004 @ 11:05:

Hmm.. in de BIOS stond alles op auto.. de Pri Master heb ik nu op CDROM gezet, de rest staat nog op auto. Als ik dan reboot, krijg ik "Pri Master Drive - ATAPI Incompatible"... ik druk op F1, krijg het scherm dat jij bedoelde. Na het laden van een aantal dingen krijg ik een error:

*** STOP: 0x0000007F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Moet een systeemdiagnose uitvoeren, een geheugencontrole en eventueel de beeldschermadapter aanpassen... snap er weinig meer van :Y)

Begint trouwens aardig te stinken hier... weet niet of er iets doorbrandt, maar zet de pc wel even uit :)

EDIT: De stank kwam van de gasbrander van de schilder 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 11:32 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 05:18

sus

is druk :+

eeehm....

We hebben het hier nu wel mooi over allerlei setupschermen, maar de kans is vrij groot dat het hier om een recovery-setup gaat. Dan krijg je dus 9-van-de-10 keer niet de mooie blauwe schermen, maar wordt alles gewoon teruggezet zoals hij uit de fabriek komt door een eigen gebouwde wizzard. Hierin zit meestal de optie "converteer naar ntfs".

Heb je een merkcomputer of een zelfbouw computer, en kreeg je windows bij die pc of heb je die later zelf gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door sus op 19-10-2004 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
SuspiciouS schreef op 19 oktober 2004 @ 11:29:

[...]

Heb je een merkcomputer of een zelfbouw computer, en kreeg je windows bij die pc of heb je die later zelf gekocht.
Het is een merkcomputer, kan wel wat opzoeken qua gegevens enz.. Windows was al geinstalleerd op de pc, en kreeg er software bij (onder andere de cd van windows xp home)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 11:33 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Heb je anders niet de mogelijkheid om met een Win98 bootflop te starten met CD-ROM ondersteuning?
Als je dat kan doen ga dan naar de I386 dirtecory in DOS en tik dan: winnt.exe [enter]

Dan moet de WinXP setup ook starten en krijg je de kans om em te formatten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 11:31:
[...]

Het is een merkcomputer, kan wel wat opzoeken qua gegevens enz..
Deze gegevens zijn wat oud, maar het meeste klopt nog denk ik..

Intel Pentium 4 CPU 2.53 Ghz
Kloksnelheid: 1,89 Ghz
512 MB RAM-geheugen

Processor Information:
Vendor: GenuineIntel
Speed: 1893 Mhz
1 logical processor
1 physical processor
HyperThreading: Unsupported
RDTSC: Supported
CMOV: Supported
FCMOV: Supported
SSE: Supported
SSE2: Supported
3DNOW: Unsupported

Network Information:
Network Speed: DSL > 256k
IP Address: 10.0.0.XXX

Windows Version:
XP Service Pack 2 (Build 2600)
NTFS: Unsupported

Video Card:
Driver: nv4_disp.dll
Type: NVIDIA GeForce4 MX 440
VendorID: 4318
DeviceID: 369
Version: 6.14.10.5216
RenderMode: OpenGL
ScreenSize: 400 pixels
Bit Depth: 16

Memory:
RAM: 511 Mb

Miscellaneous:
UI Language: English
Media Type: DVD
Total Hard Disk Space Available: 117211 Mb
Larges

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 19 oktober 2004 @ 11:36:
Heb je anders niet de mogelijkheid om met een Win98 bootflop te starten met CD-ROM ondersteuning?
Als je dat kan doen ga dan naar de I386 dirtecory in DOS en tik dan: winnt.exe [enter]

Dan moet de WinXP setup ook starten en krijg je de kans om em te formatten.
Ik maak nu een boot disk aan voor win 98... Bij de boot disks voor Win XP kreeg ik een I/O error, heb ergens gelezen dat je niet kunt booten met een floppy als je NTFS gebruikt?

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 11:29:
[...]

Hmm.. in de BIOS stond alles op auto.. de Pri Master heb ik nu op CDROM gezet, de rest staat nog op auto. Als ik dan reboot, krijg ik "Pri Master Drive - ATAPI Incompatible"... ik druk op F1, krijg het scherm dat jij bedoelde. Na het laden van een aantal dingen krijg ik een error:

*** STOP: 0x0000007F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Moet een systeemdiagnose uitvoeren, een geheugencontrole en eventueel de beeldschermadapter aanpassen... snap er weinig meer van :Y)

Begint trouwens aardig te stinken hier... weet niet of er iets doorbrandt, maar zet de pc wel even uit :)

EDIT: De stank kwam van de gasbrander van de schilder 8)7
:X

Je moet niet je IDE configuratie wijzigen, je hardeschijf hangt nogsteeds gewoon aan je primary master waarschijnlijk, moet je ook niets aan gaan verandern 8)7
Je moet je bootvolgorde veranderen, tenminste, dat bedoeld Defire. Dit heet waarschijnlijk "boot sequence", of "first boot device", "second boot device" etc... dit vind je geloof ik in de meeste biossen bij "Advanced.
Let wel, ik denk nogsteeds dat je bootvolgorde klopt... anders zou je die "Druk op Enter om windows installatie te starten" melding volgens mij ook niet krijgen. Wat je iig niet moet doen is je IDE config gaan aanpassen 8)7 die laat je gewoon lekker op auto staan...
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 11:31:
[...]

Het is een merkcomputer, kan wel wat opzoeken qua gegevens enz..
Ok, nu nog het merk ? :P En heb je echt een windows installatie cd erbij, of een zogenaamde "Recovery CD" ?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 11:45:
[...]

Ik maak nu een boot disk aan voor win 98... Bij de boot disks voor Win XP kreeg ik een I/O error, heb ergens gelezen dat je niet kunt booten met een floppy als je NTFS gebruikt?
Jawel. Je kunt alleen je hardeschijf niet benaderen dan. Maar die flop boot DOS van de flop zelf. Daarna hoef je alleen op bijv. D: te zijn (als dat je CD-ROM is) en naar de I386 DIR te gaan zodat je winnt.exe kan opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 19 oktober 2004 @ 11:45:
[...]

:X

Je moet niet je IDE configuratie wijzigen, je hardeschijf hangt nogsteeds gewoon aan je primary master waarschijnlijk, moet je ook niets aan gaan verandern 8)7
Je moet je bootvolgorde veranderen, tenminste, dat bedoeld Defire. Dit heet waarschijnlijk "boot sequence", of "first boot device", "second boot device" etc... dit vind je geloof ik in de meeste biossen bij "Advanced.
Let wel, ik denk nogsteeds dat je bootvolgorde klopt... anders zou je die "Druk op Enter om windows installatie te starten" melding volgens mij ook niet krijgen. Wat je iig niet moet doen is je IDE config gaan aanpassen 8)7 die laat je gewoon lekker op auto staan...
[...]
Sorry :>

Bij Advanced setup staat:
Quick Boot: Enabled
1st boot device: IDE-0
2nd boot device: Floppy
3rd boot device: CDROM

Heb nu CDROM bovenaan gezet, daarna IDE-0 en daarna de Floppy... Hopelijk klopt het nu.
[...]

Ok, nu nog het merk ? :P En heb je echt een windows installatie cd erbij, of een zogenaamde "Recovery CD" ?
Hmm... er staat Windows XP Home Edition op, met allerlei zilveren tekentjes en leuke lichteffecten als je het van verschillende kanten bekijkt :P

Het merk weet ik zo niet }:O

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:06:
[...]
Bij Advanced setup staat:
Quick Boot: Enabled
1st boot device: IDE-0
2nd boot device: Floppy
3rd boot device: CDROM

Heb nu CDROM bovenaan gezet, daarna IDE-0 en daarna de Floppy... Hopelijk klopt het nu.
Ik zou de Floppy als tweede zetten en IDE-0 als derde, wel zo gemakkelijk als je ooit eens vanaf een flop wilt starten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 19 oktober 2004 @ 12:09:
[...]

Ik zou de Floppy als tweede zetten en IDE-0 als derde, wel zo gemakkelijk als je ooit eens vanaf een flop wilt starten.
Vandaar dat die de flop niet automatisch wou booten, alleen via F8. Had ik kunnen weten :)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Maar werkt het booten van CD-Rom nou eigenlijk? Nu je eindelijk de CD-Rom als 1ste boot device hebt zou je nu toch eindelijk van CD-Rom moeten kunnen opstarten en eindelijk je harddisk kunnen formatteren??

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 19 oktober 2004 @ 11:57:
[...]

Jawel. Je kunt alleen je hardeschijf niet benaderen dan. Maar die flop boot DOS van de flop zelf. Daarna hoef je alleen op bijv. D: te zijn (als dat je CD-ROM is) en naar de I386 DIR te gaan zodat je winnt.exe kan opstarten.
Ik zit in dos, via de opstartdisc... Op schijf D: geeft ie een error als ik naar I386 DIR wil gaan... kan trouwens geen een command gebruiken, hij zegt constant: "Not ready reading drive D"

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op 19 oktober 2004 @ 12:14:
Maar werkt het booten van CD-Rom nou eigenlijk? Nu je eindelijk de CD-Rom als 1ste boot device hebt zou je nu toch eindelijk van CD-Rom moeten kunnen opstarten en eindelijk je harddisk kunnen formatteren??
Hij boot de CD-rom nog steeds niet... terwijl hij wel op de 1ste boot device staat. Via F8 kom ik toch in het Boot-menu, daar kies ik CDrom en dan kom ik bij een zwart scherm waarin ik kan kiezen om windows in de veilige modus of normaal te starten... :X

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:21:
[...]
Hij boot de CD-rom nog steeds niet... terwijl hij wel op de 1ste boot device staat. Via F8 kom ik toch in het Boot-menu, daar kies ik CDrom en dan kom ik bij een zwart scherm waarin ik kan kiezen om windows in de veilige modus of normaal te starten... :X
Dan lijkt het er heel erg op dat die CD-ROM niet bootable is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• sus

sus

nee, niet via F8. F8 is al opgestart vanaf je HD, dan kom je nl. in het windows-boot-menu terecht.

Je moet die CD van WinXP in je cd/dvd-speler leggen, computer aan zetten. Dan krijg je vanzelf een melding "Druk op een toets om de installatie van windows te starten" (evt in Engels "Press any key to install windows". Dan moet je dus op een toets drukken, waarna je vanzelf in de blauwe schermen van windows-setup komt.

Als je die melding niet krijgt, probeer dan je brander, misschien dat die als primaire cd-lezer staat ingesteld.

m.a.w. NIET op F8 drukken, dan ben je al te ver.

Verwijderd

Topicstarter
SuspiciouS schreef op 19 oktober 2004 @ 12:26:
nee, niet via F8. F8 is al opgestart vanaf je HD, dan kom je nl. in het windows-boot-menu terecht.

Je moet die CD van WinXP in je cd/dvd-speler leggen, computer aan zetten. Dan krijg je vanzelf een melding "Druk op een toets om de installatie van windows te starten" (evt in Engels "Press any key to install windows". Dan moet je dus op een toets drukken, waarna je vanzelf in de blauwe schermen van windows-setup komt.

Als je die melding niet krijgt, probeer dan je brander, misschien dat die als primaire cd-lezer staat ingesteld.

Als ik hem in de brander doe, gebeurt er precies hetzelfde als bij de DVD-rom, alleen nu met een hoop lawaai. Er flits even een zwart scherm met "Druk op een toets om windows te starten" voorbij, dat verdwijnt meteen weer en windows wordt normaal opgestart. ;(

• sus

sus

hmmm... dan ben ik het ook kwijt... Je bootsequence is goed zo te zien, je probeert zowel de dvd als de fikker, doet het ook niet...

Lijkt me dat je dan een niet-bootable-cd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
SuspiciouS schreef op 19 oktober 2004 @ 12:32:
hmmm... dan ben ik het ook kwijt... Je bootsequence is goed zo te zien, je probeert zowel de dvd als de fikker, doet het ook niet...

Lijkt me dat je dan een niet-bootable-cd hebt.
Mja.. das pech, niet via de CDrom dus. Maar iemand een verklaring voor die I/O error met de windows XP boot diskette?

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:35:
[...]

Mja.. das pech, niet via de CDrom dus. Maar iemand een verklaring voor die I/O error met de windows XP boot diskette?
Nope... nouja, na die bootdisks heeft hij de cd toch ook nodig? misschien dat je cd-rom gewoon brak is.
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:16:
[...]

Ik zit in dos, via de opstartdisc... Op schijf D: geeft ie een error als ik naar I386 DIR wil gaan... kan trouwens geen een command gebruiken, hij zegt constant: "Not ready reading drive D"
D:\ is wel je cd-rom? Je hebt geen hardeschijven die door dos herkend worden (NTFS dus...), dus je cd-rom zou net zo goed C:\ kunnen worden? Of is dat je RAM-drive?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:35:
[...]

Rotte diskette? Vuile diskdrive? Corrupte bestanden?? Who knows...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

SuspiciouS schreef op 19 oktober 2004 @ 12:26:

Sommige BIOS'sen ondersteunen ook de F8 functie. Als je dan als je de PC aanzet meteen op F8 ramt kan je het boot medium uitkiezen. Daar ging ik iig eerder dit topic wel vanuit.

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 19 oktober 2004 @ 12:44:
[...]

Nope... nouja, na die bootdisks heeft hij de cd toch ook nodig? misschien dat je cd-rom gewoon brak is.

[...]

D:\ is wel je cd-rom? Je hebt geen hardeschijven die door dos herkend worden (NTFS dus...), dus je cd-rom zou net zo goed C:\ kunnen worden? Of is dat je RAM-drive?
De enige harde schijf die ik heb is C, en die is NTFS gecompileerd.. De brander is D, en de DVD-rom is E... maar bij E gaf ie dezelfde error 8)

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 19 oktober 2004 @ 12:48:
[...]

Sommige BIOS'sen ondersteunen ook de F8 functie. Als je dan als je de PC aanzet meteen op F8 ramt kan je het boot medium uitkiezen. Daar ging ik iig eerder dit topic wel vanuit.
Als ik op F8 ram, krijg ik dit:

Select First Boot Device

Floppy: 1.44 MB 3.5
IDE-0: Maxtor 6Y120L0
CDROM: AOPEN CD-RW CRW4850 1.01
Network

--

Betekend dit dat de brander als first boot device staat ingesteld? Moet ik dit in de bios veranderen of gewoon de CD-rom op D zetten en de brander op E (via deze computer)?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:54:
[...]

Als ik op F8 ram, krijg ik dit:

Select First Boot Device

Floppy: 1.44 MB 3.5
IDE-0: Maxtor 6Y120L0
CDROM: AOPEN CD-RW CRW4850 1.01
Network

--

Betekend dit dat de brander als first boot device staat ingesteld? Moet ik dit in de bios veranderen of gewoon de CD-rom op D zetten en de brander op E (via deze computer)?
Hier kan je dus gewoon simpel kiezen waar vanaf je wilt booten.
Je kan dit ook hard instellen door je BIOS zelf in te gaan en je CDROM: AOPEN CD-RW CRW4850 1.01 als 1st boot device te zetten. Dan kan je gewoon je CD erin leggen, je PC aanzetten en hij boot van CD! (wel op enter drukken als de CD vraagt om van CD te starten)

[ Voor 5% gewijzigd door DeMoN op 19-10-2004 12:58 ]

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:50:
[...]

De enige harde schijf die ik heb is C, en die is NTFS gecompileerd.. De brander is D, en de DVD-rom is E... maar bij E gaf ie dezelfde error 8)
en C? en F?

Oh btw, bij het starten van een win98 flop zie je volgens mij welke driveletter hij aan een drive toewijst, kijk daar eens naar :P

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 19 oktober 2004 @ 13:00:
[...]

en C? en F?

Oh btw, bij het starten van een win98 flop zie je volgens mij welke driveletter hij aan een drive toewijst, kijk daar eens naar :P
C is de harddisk, en F hoort bij daemon tools, de schijf waar je bestanden komen nadat je ze hebt gemount :)

Ik heb de winXP opstart disc in de fikker gegooid, waarna hij (automatisch :*)) ging booten... Nu is ie vanalles aan het laden voor Windows Setup. Daarna krijg ik een zwart scherm, en dan bij

Afbeeldingslocatie: http://www.windowsreinstall.com/winxphome/images/Image4.gif

dit scherm. Ik volg de stappen vanaf hier wel :9

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn C-schijf als partitie heb gekozen (het is de enige), krijg ik niet dit

Afbeeldingslocatie: http://www.windowsreinstall.com/winxphome/images/Image10.gif

scherm, maar een die dit zegt:

U wilt Windows XP installeren op een partitie waarop al een ander besturingssysteem is geïnstalleerd. Als u Windows XP op deze partitie installeert, kan het andere besturingssysteem mogelijk niet juist werken.

[..]

* Druk op C als u door wilt gaan met de installatie op deze partitie

* Druk op Esc als u een andere partitie wilt selecteren.

---

Dit heb ik al eerder gezien bij het installeren van Windows XP, en het haalt niets uit, omdat je gewoon XP er overheen gooit zonder iets te wissen. ;(

• Freee!!

Freee!!

Dan stel ik voor dat je eerst op een andere manier die harddisk formatteert (DOS 6.0 bootflop :? ).

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:11:
Nadat ik mijn C-schijf als partitie heb gekozen (het is de enige), krijg ik niet dit

[afbeelding]

scherm, maar een die dit zegt:

U wilt Windows XP installeren op een partitie waarop al een ander besturingssysteem is geïnstalleerd. Als u Windows XP op deze partitie installeert, kan het andere besturingssysteem mogelijk niet juist werken.

[..]

* Druk op C als u door wilt gaan met de installatie op deze partitie

* Druk op Esc als u een andere partitie wilt selecteren.

---

Dit heb ik al eerder gezien bij het installeren van Windows XP, en het haalt niets uit, omdat je gewoon XP er overheen gooit zonder iets te wissen. ;(
omfg :P

Het is zooo simpel en je blijft tegen de lamp lopen he :P ;)

Uhmm weet je wat... flikker anders eerst lekker alles van die hele hdd af!

En doe daarna wat je nu aan het doen was want je bent goed bezig zo! :)

_Maar doe eerst eens dit_: (ik ga ervan uit dat ALLE DATA VERLOREN MAG GAAN)

- Download dit: http://www.russelltexas.com/juliatexas/delpart/delpart.exe
- Kopieer dit naar een aparte floppy!
- Start weer op met die Win98 floppydisk!
- Douw nu die flop met dat delpart.exe progsel in je PC! (verwisselen dus)
- Gooi hiermee alles weg!

Nu kan je ZEKER weten een nieuwe installatie van Windows XP gaan draaien!
Begin nu dus weer met dat booten vanaf CDROM zoals je de post hierboven ook deed en dan moet het werken.

Succes en geef niet op ;)

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:07:
C is de harddisk, en F hoort bij daemon tools, de schijf waar je bestanden komen nadat je ze hebt gemount :)
C is als je in DOS opgestart bent echt niet je harddisk, NTFS word niet ondersteund in DOS... om over Daemon Tools nog maar niet te spreken, die doet zo weinig als ie niet actief is :X Bovendien kunnen de driveletters onder dos totaal door elkaar gehusseld zijn, maargoed, is niet meer relevant...

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 19 oktober 2004 @ 13:19:
[...]

omfg :P

Het is zooo simpel en je blijft tegen de lamp lopen he :P ;)

Uhmm weet je wat... flikker anders eerst lekker alles van die hele hdd af!

En doe daarna wat je nu aan het doen was want je bent goed bezig zo! :)

_Maar doe eerst eens dit_: (ik ga ervan uit dat ALLE DATA VERLOREN MAG GAAN)

- Download dit: http://www.russelltexas.com/juliatexas/delpart/delpart.exe
- Kopieer dit naar een aparte floppy!
- Start weer op met die Win98 floppydisk!
- Douw nu die flop met dat delpart.exe progsel in je PC! (verwisselen dus)
- Gooi hiermee alles weg!

Nu kan je ZEKER weten een nieuwe installatie van Windows XP gaan draaien!
Begin nu dus weer met dat booten vanaf CDROM zoals je de post hierboven ook deed en dan moet het werken.

Succes en geef niet op ;)
;) ik kom er wel

Ik heb me harde schijf gewist, nu boot ik de XP-cd en laat XP draaien... Als het goed is moet het nu werken :>

Pluim voor jou! O+

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 13:29 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:28:
[...]

;) ik kom er wel

Ik heb me harde schijf gewist, nu boot ik de XP-cd en laat XP draaien... Als het goed is moet het nu werken :>

Pluim voor jou! O+
Thx O+
Hopelijk gaat alles nu goed verder ;)

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 19 oktober 2004 @ 13:36:
[...]

Thx O+
Hopelijk gaat alles nu goed verder ;)
Tot nu toe wel: 18% van formatteren... ;)
Nu kan ik de stappen van Defire wel volgen. Bedankt iedereen! _/-\o_

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ram een paar keer op de ESC knop net voor hij je bootdevices gaat checken (dus cdrom/flop/ide-0) voor een bootsector. Bij de meeste biossen krijg je een netjes bootschermpje waar je kan kiezen waarvan je op wilt starten. Kies hier de CDROM of DVDspeler waarvan je op wilt starten (dus degene waar je XP home cd in zit) en het zou moeten werken.

• Xander
  • Nu online
Black_Adder schreef op 19 oktober 2004 @ 14:05:
Ram een paar keer op de ESC knop net voor hij je bootdevices gaat checken (dus cdrom/flop/ide-0) voor een bootsector. Bij de meeste biossen krijg je een netjes bootschermpje waar je kan kiezen waarvan je op wilt starten. Kies hier de CDROM of DVDspeler waarvan je op wilt starten (dus degene waar je XP home cd in zit) en het zou moeten werken.
En dat is bij het mobo van de TS dus geen Esc maar F8, en het was hem al gelukt ;)

Pagina: 1