Toon posts:

[XP]Alles is traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP SP2
Asus K7V333
Athlon 2200+ 512 mbRam
Nec Dvd brander/ZipDrive/Diskette
80 Gig en 200 Gig

Hoi,

Ik heb de search gebruikt, op google gezocht, maar niemand met hetzelfde probleem gevonden. Ik weet niet precies wat de oorzaak is. Het probleem is als volgt: Wanneer ik mijn PC opstart duurt dit meer dan 10 minuten voordat m'n loginscherm tevoorschijn komt. Ook als ik naar de lichtjes van m'n PC kijk (het ingebruik HD Lichtje, wat normaal af en toe knippert) blijft deze continu branden, alsof hij de hele tijd bezig is met een bepaald proces. Wanneer ik inlog gaat dit nog trager als daarvoor, lanzaam na ongeveer 15 minuten heb ik m'n desktop voor me. Maar m'n lichtjes blijven echt continu branden. Wanneer ik een appliatie open gaat dit ook retetraag, zelfs met m'n verkenner. Dit duurt dan iets meer dan 3 minuten voor ik ook daadwerkelijk iets op m'n scherm krijg. Wanneer een applicatie dan al gestart is, bijv Mediaplayer dan gaat dat wel goed, de applicaties werken niet traag, maar het opstarten daarvan wel.

Is dit een softwarematig probleem? Is m'n HD kapoet? Ik weet het niet, ik heb gister de hele nacht achter dat ding gezeten zoveel mogelijk ruimte vrij gemaakt, wat al moeilijk ging. Heel wat processen gestopt, ad-awara gedraaid, hijackthis, maar niks mocht baten. Het defragmenteren wilt niet eens lukken, omdat het TE traag is.

Iemand die me kan helpen???

Verwijderd

Kan inderdaad best zijn dat je hd op zijn aan het lopen is. Test hem eens met Active Smart. Probeer als het volgens hem allemaal goed is een andere hd. Waar het ook aan kan liggen is een voeding die niet helemaal lekker meer stroom levert. Wat voor voeding heb je?

• Defire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Er zijn een paar dingen die je kunt proberen. Als eerste moet je er zeker van zijn dat je HD niet kapot (of kapot aan het gaan) is. Maakt hij bv veel lawaai?

Wat betreft dat langzame opstarten. Programma die dit kan analyseren heet "bootvis". Dit programma onderzoekt je hele boot-up process en kan dit ook optimaliseren. het laat meteen zien welk process of welk gedeelte hoe lang over het opstarten doet. Als je DHCP op je PC aan hebt staan kan dit ook nog gevolgen hebben voor het langzaam opstarten van je PC.

Hoeveel ruimte heb je nog vrij op je windows partitie? En kun je met CTRL+ALT+DEL je geheugen/CPU gebruik eens bekijken. Vertoont die hogen waardes?

Maar toch ben ik bang dat die HD aan het einde kan zijn...

EDIT:
Een reinstall van windows, als laatste optie, kan natuurlijk ook veel goed doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Defire op 19-10-2004 09:46 ]

Verwijderd

:O

Sorry niet goed gelezen, tis nog vroeg

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 10:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 09:55:
Heb je al gescand op virussen/spyware?
Is dit een softwarematig probleem? Is m'n HD kapoet? Ik weet het niet, ik heb gister de hele nacht achter dat ding gezeten zoveel mogelijk ruimte vrij gemaakt, wat al moeilijk ging. Heel wat processen gestopt, ad-awara gedraaid, hijackthis, maar niks mocht baten. Het defragmenteren wilt niet eens lukken, omdat het TE traag is.
Ja dus. :)

Wat houd trouwens die "heel wat processen" in?

Verwijderd

Heb je het probleem sinds je SP2 hebt geinstalleerd? En hoe hoog is je CPU/geheugengebruik?

Verwijderd

Topicstarter
@ Misterjonge: Ik weet niet wat voor voeding ik heb
@defore, ik ga dat bootvis 's proberen, ik heb nog ites van 1,5 gig vrij op windows partitie
@misterjonge, al die ipod en itunes bullshit wat spyware winsync enzo (ik vermoed dat na het verwijderen van winsync een beetje is misgegaan, weet het niet zeker

Thx allemaal ik ga het 1 en ander proberen anders ben ik bang dat ik een windows reinstall moet doen en anders m'n HD vervangen :(

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan je voeding.

Paar dagen geleden werd mijn computer ook vreselijk traag, terwijl hij helemaal clean was van ad-ware, virussen etc.

Met verschillende proggies proberen te scannen, niks opgeleverd.

Opvallend was dat hij trager werd als ik cd begon te branden, daardoor is ie doorgebrand ofzo, ruikte wel iets. Lampje op het moederbord was alles wat het deed. Kon niet meer booten.

Dacht eerst dat het aan mobo lag, maar nee dus.

Even nieuwe voeding halen, denk zalman voor 50 eurie.

Hopelijk opgelost dan.

Maar nu sluit ik snel computer af want het onweert hier en alle tv-zenders zijn er al uit en dadelijk ook deze computer

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
[offtopic] Ik vindt het echt heerlijk hoe hier bij bijna ALLE problemen wel iemand is die zegt: "volgens mij ligt het aan je voeding!"
Dus; voortaan; WAT voor probleem je ook hebt; EERST je voeding vervangen, en als het dan nog niet is opgelost pas posten op GoT!

Ik bedenk mij opeens; OF dit forum wordt misschien wel gesponsort door Zalman?? Dat zou echt ineens een hoop verklaren!

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Een probleem met de voeding lijkt me inderdaad erg ver gezocht, dat geeft wel andere problemen ;)

Misschien kan TS eens kijken in de BIOS en in Windows of de schijven nog wel als UDMA worden herkend?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oorzaak gevonden: M'n DVD speler, Ik heb alle IDE apparaaten eraf gehaald en 1 voor 1 aangesloten en gekeken wanneer hij traag werd en dat was met m'n nieuwe dvd branden (nog geen week oud, nog nooit een dvd gebrand ermee) heel vaag, ik kan me nog steeds niet voorstellen hoe het probleem nou is gekomen. Ik heb de dvd speler eruit gerukt m'n oude trouwe cd brander erin gedaan en alles werkt weer helemaal als vanouds.
De dvd brander gaat terug de doos in en die stuur ik terug (hoop dat ik het bonnetje nog heb)

toch bedankt mensen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 16:15:
Ik heb de oorzaak gevonden: M'n DVD speler, Ik heb alle IDE apparaaten eraf gehaald en 1 voor 1 aangesloten en gekeken wanneer hij traag werd en dat was met m'n nieuwe dvd branden (nog geen week oud, nog nooit een dvd gebrand ermee) heel vaag, ik kan me nog steeds niet voorstellen hoe het probleem nou is gekomen. Ik heb de dvd speler eruit gerukt m'n oude trouwe cd brander erin gedaan en alles werkt weer helemaal als vanouds.
De dvd brander gaat terug de doos in en die stuur ik terug (hoop dat ik het bonnetje nog heb)

toch bedankt mensen
Wellicht heb je een probleem met je Master/slave/CS config van je nieuwe DVD.
Hangt ie misschien via dezelfde kabel aan nog iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
op dezelfde kabel heb ik nog een zipdrive hangen ja..kan dat er iets mee te maken hebben? ik heb de jumper van de dvd brande op alle plaatsen geprobeerd...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 16:37 ]

Verwijderd

als je een andere pc hebt ergens bij jouw in de buurt, is het mischien handig om de dvd speler goed in te stellen op master of slave (hangt dus vanaf wat de andere cd speler heeft) en dan in een andere pc proberen, kijken of het systeem dan ook traag word.
Pagina: 1