Toon posts:

[EXCEL] verwijderen van celinhoud na toekennen celeigenschap

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met het volgend probleem;

Ik heb een exceldocument waar ik een kolom heb met zowel een datum als een tijd. Ik heb na het toekennen van celeigenschappen (TIJD) voor elkaar gekregen dat hij alleen de tijd laat zien. Alleen als ik naar de celinhoud kijk dan zie nog steeds de datum erbij staan! Hoe kan ik er voor zorgen dat ik alleen de tijd blijf zien en dat excel automatisch de datum verwijderd?

Alvast bedankt!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Door de 'Time Format' te gebruiken ipv de 'Date Format'. Tenminste zo werkt het bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op 19 oktober 2004 @ 09:23:
Door de 'Time Format' te gebruiken ipv de 'Date Format'. Tenminste zo werkt het bij mij.
waar zit die optie Woudloper?

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op 19 oktober 2004 @ 09:23:
bedoel je de celeigenschap? Die heb ik op tijd aangegeven

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even een kleine uitleg voor de Engelse variant van Excel:

Format --> Cells (Ctrl-1) en bij het Number tabje heb je de keuze uit: General, Number, Currency, Accounting, Date, Time, Percentage, Fraction, Scientific, Text, Special en Custom.

Jij moet in dit geval dan kiezen uit 'Time'.

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op 19 oktober 2004 @ 09:32:
Even een kleine uitleg voor de Engelse variant van Excel:

Format --> Cells (Ctrl-1) en bij het Number tabje heb je de keuze uit: General, Number, Currency, Accounting, Date, Time, Percentage, Fraction, Scientific, Text, Special en Custom.

Jij moet in dit geval dan kiezen uit 'Time'.
Ja dit begrijp ik. Dit heb ik ook zo gedaan door dit toe te kennen alleen laat hij wel alleen de tijd zien maar als ik kijk naar de inhoud dan laat excel nog steeds de datum erbij zien. Toch bedankt !

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit komt doordat het veld waarschijnlijk eerst de datum format heeft gehad en vervolgens de timeformat heeft gekregen. Onderhuis wordt er namelijk wel altijd een datum/tijd opgeslagen hoewel je dat niet altijd ziet.

Je kan proberen om bijvoorbeeld de tijd als text in de cell te plaatsen. De datum gewoon in een cell te laten staan en middels de datum/tijd functies: HOUR, MINUTE, SECOND de uren, minuten en secondes op te vragen, door:
code:
1
=CONCATENATE(HOUR(A1);":";MINUTE(A1);":";SECOND(A1))

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op 19 oktober 2004 @ 10:20:
Dit komt doordat het veld waarschijnlijk eerst de datum format heeft gehad en vervolgens de timeformat heeft gekregen. Onderhuis wordt er namelijk wel altijd een datum/tijd opgeslagen hoewel je dat niet altijd ziet.

Je kan proberen om bijvoorbeeld de tijd als text in de cell te plaatsen. De datum gewoon in een cell te laten staan en middels de datum/tijd functies: HOUR, MINUTE, SECOND de uren, minuten en secondes op te vragen, door:
code:
1
=CONCATENATE(HOUR(A1);":";MINUTE(A1);":";SECOND(A1))
Domme vraag misschien maar hoe zet ik dit om in het Nederlands want mijn excel 2000 pakt deze formule niet.

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Heel makkelijk:

code:
1
=UUR(A1)&":"&MINUUT(A1)&":"&SECONDE(A1)

De functie "CONCATENATE" kun je tevens ook vertalen naar "TEKST.SAMENVOEGEN".

-- == Alta Alatis Patent == --

Pagina: 1