Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer start niet door: 'YoYo'

Pagina: 1
Acties:
  • 1.152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:32
IK heb een probleem met mijn computer waarop windows XP is geïnstalleerd. Ik wilde gisteren een aantal gegevens backuppen van mijn oude HD. Ik heb toen mijn windowx xp HD op primairi slave gehangen en de oude HD op primairi master. Vervolgens heb ik alles weer in originele staat hersteld (dus winXP HD op primiari masters) vervolgens start ik mijn pc op en dan blijft hij hangen (tijdens het booten)net na de detectie van alle hardware. Het enige wat dan nog op mijn scherm staat is YoYo... (en dan is die o een dubbele o die door elkaar heen loopt). Deze HD word gewoon herkend in de bios. Verder kan ik met een opstart diskette gewoon door de HD bladeren.

Weet iemand wat YoYo.. betekend en hoe ik het weer kan maken?

Verwijderd

Misschien is YoYo een samentreksel van "Yes / No" en is je scherminstelling/aansturing niet helemaal lekker? :?

move > OM

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 09:19 ]

• Bart1983
Nee dat denk ik niet want ik kan helemaal niks met mijn toetsenbord.

Verwijderd

Stom misschien, maar ook de safe mode al geprobeerd?

• Bart1983
Ja zover kan ik niet meer komen. Direct na de detectie van de hardware komt dat YoYo..

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

jumpers harde schijven goed? Andere schijven er al eens afgehaald? Stekker goed? (!) op je schijf?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Bart1983 schreef op 19 oktober 2004 @ 09:04:
Ik heb toen mijn windowx xp HD op primairi slave gehangen en de oude HD op primairi master. Vervolgens heb ik alles weer in originele staat hersteld (dus winXP HD op primiari masters)
Je hebt wel een vreemde manier van backuppen, als ik het goed begrijp heb je de originele HD waar XP op staat als slave gezet, een HD er bij in gezet, en die als Master ingesteld. Toen had die al raar moeten doen denk ik. Een dubbele O heb ik alleen nog nooit gezien.

• Bart1983
jumpers staan zoals in de oude situatie. Er hangen geen andere schijven aan.

Het backuppen was inderdaad een beetje raar komt omdat de kabeltjes te kort waren en ik had geen zin om de oude had uit mijn andere pc te halen.

Die dubbele O is meer 2 ringetjes aan elkaar oo (dit aan elkaar

Verwijderd

probeer eens je windows installatie te repairen met de windows xp cd.
In de bios wel even instellen dat de computer moet booten van het cd-rom station.

Klinkt inderdaad alsof er iets mis is met de jumpers. mischien dat je die even kan herplaatsen, ook al ziet het eruit of ze goed zitten. kan zijn dat ze geen goed contact maken of iets dergelijks. Als de jumpers op cable select staan, moet je natuurlijk ook zorgen dat de primary op het einde van de kabel zit. (of was het nou andersom)

Verwijderd

Heb je je MB niet gesloopt.... nu je toetsenbord niet meer werkt??? In het vervolg zou ik even een image trekken voordat je gaat knutselen met je schijven!!
Bart1983 schreef op 19 oktober 2004 @ 09:21:
Nee dat denk ik niet want ik kan helemaal niks met mijn toetsenbord.

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:40
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:08:
Heb je je MB niet gesloopt.... nu je toetsenbord niet meer werkt??? In het vervolg zou ik even een image trekken voordat je gaat knutselen met je schijven!!

[...]
Dat lijkt me wel heel onwaarschijnlijk. Kijk verder even of alle IDE kabels netjes goed zitten

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die dubbele oo is denk ik het teken van oneindigheid - da's zeg maar een 8 op zijn kant. Ik heb alleen geen idee waar dat ding in de ASCII-tabel zit, dus ik kan hem ff niet posten hier.
Als je wel van floppy kunt booten betekent dat dat je hdd goed herkend wordt. Als welke drive benader je je HDD? Als je er met C: naar toe moet, staat ie vrijwel zeker ook goed in je bios. Wat je even kunt proberen is het hele zaakje in je BIOS op autodetect te zetten, en kijken of ie dan meer wil.
Evt kun je ook proberen met je XP cd op te starten, en een system repair uit te voeren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

[ Voor 63% gewijzigd door RwD op 19-10-2004 11:06 ]

• Bart1983
The_Eagle schreef op 19 oktober 2004 @ 10:24:
Evt kun je ook proberen met je XP cd op te starten, en een system repair uit te voeren.
Ja vroeger kon ik altijd mijn installatie repareren. Maar ik kan nu niet kiezen voor het repareren van een bestaande windows installatie.

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Hang je schijven eens terug in de backupsetup. Kun je er dan wel aan?

• Bart1983
Mensen bedankt voor de snelle reactie's. IK heb inmiddels windows xp opnieuw geinstalleerd, en het draaid weer als een zonnetje. Van mij kan dit topic dicht!

Verwijderd

ik heb ditzelfde probleem! echter heb ik niet vantevoren met schijven zitten kloten, ik zette mn pc vanochtend aan en ik kreeg die rare melding; Y∞Y∞.. iemand een idee?

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:28
IK heb inmiddels windows xp opnieuw geinstalleerd, en het draaid weer als een zonnetje.
Dat is iig een oplossing :P

Verwijderd

ik dacht aan een ietsie minder radicale oplossing... :S

het gekke is dat ik totaal niet snap waar dit vandaan komt. gisteravond een beetje gemsnd en gesurfd, niets meer. en vanochtend ineens deze melding. met de hd zelf is niks mis, hij wordt gewoon in mn bios herkend enzo. ik heb de jumpers nog eens gechecked, alle kabels gechecked, het zit gewoon goed. En op internet kan ik niks vinden!

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 14:02 ]

Verwijderd

Nieuw virus misschien?

Verwijderd

ik kan er niks over vinden bij symantec.. verder heb ik een virusscanner erop staan (helemaal up to date)

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Lijkt me niet aangezien het topic bijna een jaar oud is.
Heb je gezocht op "yoyo" of op "y∞y∞"? Misschien maakt dat nog uit in google?

[ Voor 11% gewijzigd door Wokkels op 01-10-2005 14:29 ]

Permanent wintericon!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je wel of niet de safe modus van XP in komen?
Probeer anders eens een BIOS reset, misschien dat dat helpt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

ik heb zowel op YoYo als Y∞Y∞ gezocht.. beide zonder resultaat.

ik kan de pc niet in safe mode opstarten, omdat ie al eerder blijft hangen, nl. op het punt dat ie gaat booten vanaf de hd (eerst zie je 'verifying DMI pool data', dan booting from cd (failed - geen windows cd in de drive - en dan krijg je dus die rare melding).

Verwijderd

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd; maxtor diagnostische tool uitgevoerd (powermax); daaruit bleek dat er niks mis is met de HD zelf;
de schijf als slave aangesloten en opgestart m.b.v. een andere hd met windows erop, ook dan is de HD gewoon te benaderen en de gegevens te bewerken..
BIOS instellingen gereset; geen effect
met de windows recovery console een en ander geprobeerd (boot sector opnieuw schrijven); geen effect..

i'm running out of ideas here!! :(

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 20:18
Klinkt als een corrupte bootsector/bootmenu.
al eens geprobeerd om chkdsk in recovery te draaien of het bootmenu opnieuw in te stellen?

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;291980

/edit
herinner me nu dat ik dit ook eens had met een onjuist bootmenu onder linux. het scherm werd toen volgeschreven met nullen

[ Voor 25% gewijzigd door twiekert op 05-10-2005 17:18 ]

Verwijderd

Je zegt BIOS instellingen gereset; heb je de "Clear CMOS" jumper op je mainboard gebruikt, of load default settings gedaan?

Heb je al geprobeerd om een nieuwe MBR te schrijven? Te kijken met een disk-editor of er andere vreemde zaken aan het begin van je HDD staan?

Ik zou ook een spitten in de OM FAQ / Beleid ; daar staan nog meer suggesties zoals hierboven.

Verwijderd

- ik heb 'load default settings' gedaan
- ik heb mbv. de recovery console een nieuwe bootsector geschreven, en daarna een nieuwe MBR. verder ook bootcfg /rebuild
- ik heb met chkdsk de hd gechecked, niks aan de hand
- ik heb met een diagnostisch programma van maxtor (powermax) de hd gechecked, niks aan de hand
- ik heb de onderstaande FAQ nagelopen;
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.

nu nog even met mn partition magic rescue disk de boel checken, en daarna weet ik het echt niet meer denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 01:35 ]

Verwijderd

ik heb btw. een maxtor diamond max 10 schijf (200 gb) van amper 2 maanden oud, met 1 windows xp prof. installatie erop.

Verwijderd

Het gaat waarschijnlijk niet om het YoYo-virus dat op de meeste sites te vinden is.

Maar irritant is het wel en het moet zeker om een (ander) virus gaan. Dit is de derde keer dit jaar dat m'n computer niet meer op wil starten en allen "YoYo" laat zien. :(

Het probleem is idd. wel op te lossen door Windows opnieuw te installeren, maar blijkbaar nest het zichzelf in bepaalde bestanden of zo. En ik heb alle virusscanners geprobeerd, maar geen enkele kan iets vinden.

De enige threads die ik hierover tot nu toe heb kunnen vinden zijn hier op tweakers en op http://forum.defcon.org/showthread.php?t=6450.

Iemand een idee?

Verwijderd

Lijkt toch op het yoyo virus?
http://www.trendmicro.com...alisting.asp?NAV=18&ltr=Y
YOYO.1271-B
This is a Boot virus. It is detected by the latest pattern file.

Kan nergens vinden wat het virus precies doet.

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Het is duidelijk dat niemand hier echt iets over weet. Ik denk namelijk dat het een zeer schadelijk virus is dat zich in de bios nestelt en daarna de bootsector saboteert. Ik meen te hebben gelezen dat alleen een bios update het probleem verhelpt.
Ik heb de computer al tig keer geprobeerd te verschonen.. en laat ik voorop stellen dat ik bijna álles heb geprobeerd.. maar ik toch elke keer hetzelfde kreeg. Vanuit het niets komt het dus terug en het virus en nergens te vinden.
Elke keer als ik dacht dat het over was, begon de ellende opnieuw. Weet iemand misschien na 1 jaar iets meer over dit verschijnsel?
Pagina: 1