Toon posts:

[java]Bestaand XML bewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klein projectje heb ik een soort van opslag methode nodig voor users en passes.
Vanwege het formaat van de opdracht wou ik het in XML doen. Ik weet niet veilig, maar daar gaat het nou niet om.

Het XML document bestaat al, omdat ik een aantal gebruikters heb bij initialisatie. Nu wil ik in dit document via een java servlet interface een gerbuiker kunnen toevoegen. Ik heb meerdere topics gelezen, maar die bouwden de XML doc's op vanaf nul. Is het werkelijk niet mogelijk alleen 1 regel toe te voegen.

XML:
1
2
3
4
5
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<users>
  <user username="piet" password="geheim" />
  <user username="jan" password="zegikniet" />
</users>

Ik wil nu een gebruiker toevoegen, moet ik dan eerst alles uitlezen, en weer opnieuw opbouwen??

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 08:54:
Voor een klein projectje heb ik een soort van opslag methode nodig voor users en passes.
Vanwege het formaat van de opdracht wou ik het in XML doen.
Wil je het uitwisselen?
Wil je het transformeren?
zo ja... xml kan leuk zijn.

Wil je alleen opslaan?
Dan is XML toch een veel minder goeie optie. Kan je veel beter een gewone db voor gebruiken. XML op zich is dus niets en heeft geen faciliteiten voor bv transacties, concurrency control etc en dat heeft een database dus wel.

Dus geen XML om de XML.
Het XML document bestaat al, omdat ik een aantal gebruikters heb bij initialisatie. Nu wil ik in dit document via een java servlet interface een gerbuiker kunnen toevoegen. Ik heb meerdere topics gelezen, maar die bouwden de XML doc's op vanaf nul. Is het werkelijk niet mogelijk alleen 1 regel toe te voegen.
Dat klinkt wel een beetje dom ;)

Daarmee kun je eenvoudig je dom aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 19-10-2004 09:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat een db beter is, maar voor zoiets kleins...
Maargoed als de research voor XML uit de hand gaat lopen qua tijd kan ik altijd daar nog op terug vallen.

Ik wou alleen het principe wat tomcat ook standaard doet. Die slaat ook de users op in een XML doc.

Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van org.w3c.dom en javax.xml.*

Het komt er dus op neer dat (behalve dat het niet aant e raden is) het niet simpel zal zijn!!!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 09:18:
in een XML doc.

Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van org.w3c.dom en javax.xml.*
Dat hele Java XML gebeuren (JAX, JAXP etc) kan nogal vervelend zijn. Ik erger me ook groen en geel aan de duplicaten van oplossingen en blijf daarom (nog) werken met waar ik in het verleden ook mee heb gewerkt.
Het komt er dus op neer dat (behalve dat het niet aant e raden is) het niet simpel zal zijn!!!
Dat valt wel mee. Met JDOM heb je niets te gemaken met de geklungel van Sun en kan je meteen aan de slag gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 19-10-2004 09:21 ]

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Je kan voor die simpele gegevens net zo goed de gegevens in een simpel tekstbestandje opslaan, zonder xml formaat. Dit is gemakkelijker uit te lezen en op te bouwen in java

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein