Toon posts:

Vreemde brom in 5.1 setje door monitor.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo gauw ik mijn monitor aan zet en het beeld oplicht bromt mijn speaker rechts achter van mijn 5.1 setje.
Heb alles al geprobeerd om dit te verhelpen, monitor op andere groep, monitor helemaal appart van de boxen en pc zetten zodat er geen magnetisch stoorveld is.

Maar had gisteren mijn eigen pc aan staan met muziek en had toen de monitor even op een andere pc aangesloten. Toen hoorde ik weer die zelfde brom, dit vindt ik wel heel vreemd, terwijl de boxen op mijn eigen computer zijn aangesloten en de monitor op een andere pc.

Wie kan mij hier bij helpen?

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:27
hoi,

dit is aardig goed te verklaren.

het elektronenkanon is dar lichtelijk beschadigd en veroorzaakt een ander magnetisch veld dan normaal. (het kan ook zonder beschadiging wel anders zijn, bijv. ouderdom). dit veld wordt dan niet door de monitor opgevangen en gefiltert zodat het niet in de kast blijft.

gevolg is dan dat er straling vrijkomt waar jou setje net niet tegen kan. probeer het maar eens als jij en speaker uit je huls haalt en dan aanzet. dan kan het al zijn dat je minder bromming krijgt. ook kan je er MDF omheen bouwen (neit te strak tegen de speaker, kleine luchtruimte van paar MM er tussen)

dit kan het zijn, maar hoeft niet.

trouwens welk setje heb je dan?

Klaas

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat die speaker rechtsachter minimaal 2 meter van de monitor af staat en dat er ook nog 3 speakers dicht bij de monitor staan en niet brommen.
Heb trouwens al eens geprobeerd om de monitor helemaal midden in de kamer te zetten maar hij blijft brommen, het is ook alleen de speaker rechtsachter.

Ik heb een creative inspire T5400 setje op een asus A7N8S-E deluxe moederbord die sound onboard heeft. Heb het ook al eens geprobeerd met een losse geluidskaart, helpt ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een andere monitor op precies de zelfde manier aansluit heb ik geen bromtoon.

Wie kan mij helpen??????

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand hier een oplossing voor?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:22:
Weet niemand hier een oplossing voor?
Heej chilll... niet zo snel je topic kicken!

Zo te lezen is er gewoon iets met je monitor aan de hand.
Misschien is het niet eens een magnetisch veld, maar zorgt hij via de VGA kabel voor een storing op je speakerset.
Misschien is het zelfs zo dat je geluidskaart deze storing al heeft, check dat even met een hoofdtel ofzo...

En als je dan echt een oplossing wilt hebben:
Koop een nieuwe monitor, nadat je zeker weet dat die niet hetzelfde probleem maakt.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben ook bang dat het een nieuwe moet worden, ik denk de LG F900B.
Pagina: 1