Toon posts:

Geen geluid bij divx/xvid wèl alle codecs!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zullen natuurlijk nu wel denken, :o :o weer zo'n noob, maar ik heb toch echt gezocht en veel topics doorgelezen.
Mijn probleem is dus als volgt, ik heb soms geen geluid bij xvid en divx.

Nu zullen jullie vast zeggen :Z :Z je hebt geen goede codecs,
ik heb dus AC3 en FFDSHOW wat in principe voldoende zou moeten zijn.

Ook heb ik de betreffende films in G-spot bekeken, en G-spot zegt: 4 codecs compatible bij audio

Ik heb geprobeerd in BSplayer en mediaspeler.

Nou snap ik er niets meer van.
:'(
vroeger gooide ik films waarvan het geluid niet deed er gewoon af, maar nu wil ik het toch echt een keer oplossen

Alvast bedankt voor de reacties _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 02:19 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

En welk geluidsformaat geeft GSpot aan voor de desbetreffende films?

AC3filter doet enkel AC3 (en sinds de 1.0x release candidates ook DTS). Ffdshow kan enkel in de nieuwste alpha builds geluid verwerken en bovendien enkel als je dat aanduidt in de Ffdshow opties.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

In de nieuwste (beta) versie(s) van Gspot kan je ook geluid en video laten renderen. Als een codec niet werkt verschijnt de desbetreffende codec in het rood. Als je bijv WinDVD6 hebt en je laat hem xvid renderen geeft hij vaak aan dat de intervideo mpeg4 decoder niet rendert.
Het render gedeelte vind je onderaan (je kan in 3 stappen renderen)

Misschien dat er codecs met elkaar interferen (morgan streammixer (of zoiets) bijv gaf bij mij weleens problemen)?

Mocht je nog geen aparte mp3 codec geinstalleerd hebben dan kan dat natuurlijk nooit kwaad.

succes :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 03:20 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem als jou, ik had ook gezocht en kwam tot mijn verbazing op een codec die ik nog niet had.

Ik kan je helaas geen website meerg even waar ik hem vandaan haal. Check anders even google op deze Codec pack.

Codecs_6020_allin1[www.free-codecs.com]

Edit:

Op www.free-codecs.com deze bovenstaande versie heeft het opgelost voor mij.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 09:04
Check je AC3 Codec output instellingen. Als je output op 2.1 stereo staat heb je dan wel geluid?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 01:57:
Ik had hetzelfde probleem als jou, ik had ook gezocht en kwam tot mijn verbazing op een codec die ik nog niet had.

Ik kan je helaas geen website meerg even waar ik hem vandaan haal. Check anders even google op deze Codec pack.

Codecs_6020_allin1[www.free-codecs.com]

Edit:

Op www.free-codecs.com deze bovenstaande versie heeft het opgelost voor mij.
_O_ _O_
Dat was hem!

zal dan wel liggen aan 1 van deze 2:
Afbeeldingslocatie: http://img76.exs.cx/img76/8951/opgelost.jpg
Pagina: 1