Laadstroom Li-ion 3.7V 700mAh accu

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Haloa,

Ik heb dus het oplaad gedeelte uit m`n foon gefikt en wil de accu nu dmv de 5v van m`n computer voeding opladen.

Mijn vraag is alleen: Wat voor weerstand moet ik met het circuit in serie zetten? Ik heb de accu al even op 5v aangesloten gehad, dan laadt ie dus wel op maar wordt al snel warm. Het laadvermogen is dan dus veel te groot.

Dus: Welke laadstroom heeft dat ding nodig? En welke weerstand hoort daar bij? Thnx.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

hoe snel wil je hem opladen?
met 7mA duurt het 100uur
met 350mA is dat 2 uur (theoretisg)
wet van ohm R=U/I.
spanningsval is 5-3.7=1.3Volt
R=1.3/0.350=3.71ohm
_maar_... oplaadbare batterijen moeten met wat meer zorg worden opgeladen. dan moet je opzoek gaan naar een echte oplader. een pc voeding kan veel te veel stroom leveren voor het opladen van zoon klein accuutje.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:31

mr_petit

opperprutser

je kan een accu niet simpelweg met een weerstand en voeding opladen.
Een accu heeft een interne weerstand die in de loop der tijd (en waarschijnlijk ook tijdens het laadproces) veranderd.

een acculader is dus ook een stroomgereguleerde voeding.
Daarnaast veranderd de klemspanning van je accu tijdens het laadproces, waardoor spanningsregulatie niet echt een optie is.

"man is not truly one, but truly two,"