Toon posts:

Welke headphones voor PCMCIA Sound Blaster Audigy 2 ZS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een nieuwe laptop gekocht. Maar het geluid klinkt nogal slecht op de speakers van de laptop. Dus ik ben van plan om het geluid te verbeteren. Daarvoor heb ik al de Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Notebook gevonden. Ik ben vrijwel zeker dat ik die ga kopen zodra die uitkomt. Ik ben dan ook van plan om headphones daarvoor te kopen. Maar kan ik het beste voor deze geluidskaart analoge headphones te kopen? of USB headphones? Ik weet namelijk niet eens zeker of de geluidskaart kaart een USB slot heeft voor zulke headphones.

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Notebook:
http://www.soundblaster.c...y2ZS_notebook/welcome.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.creative.com/iss/images/products/headers/prod10769_hdr_1_6_1.jpg

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 22:19

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Een usb headphone heeft meestal een eigen chip heb je heel niet eens meer die soundblaster card nodig :Y) Koop gewoon dan een Sennheiser PC 155 USB heb je heel niet eens die Soundblaster card nodig

Speedtouch freak

Verwijderd

Als je al kiest voor een headphone, dan altijd een SennHeisser imo. Puur vanwege de geweldige geluidskwaliteit. Heb zelf nooit eerder een usb headset gehad of beluisterd maar het lijkt me dat daar nogal een verschil in zit, usb headset of een geluidskaart met een degelijke hoofdtelefoon.

Tis maar net wat voor eisen je eraan stelt en wat je budget is denk ik. Ik persoonlijk kies zelf altjd voor een gewone hoofdtelefoon, want het geluid moet goed zijn en tot zijn recht komen.

Gewoon eens een paar shops in gaan, wat eigen cd's meenemen en dan het verschil zelf eens beluisteren. Mijn smaak is de je jouwe niet en andersom en alleen door hetzelf te testen kom je thuis met een produkt waar jij tevreden mee kan zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik analoge headphones aansluit op de geluidskaart, krijg ik dan wel digitale geluid?

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tja, de Sennheiser PC 155 USB is 130 euro, aangezien je voor de ingebakken geluidskaart betaald. Niet echt een optie, denk ik (tenzij je je ZS nog kan terugbrengen).
Andere goedkopere USB koptelefoons zullen, zonder twijfel, zeer slecht klinken.

Ik zou de Sennheiser px100 eens proberen, die's 40 euro. Ik heb 'm zelf ook O+

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Slogra schreef op 19 oktober 2004 @ 17:00:
Tja, de Sennheiser PC 155 USB is 130 euro, aangezien je voor de ingebakken geluidskaart betaald. Niet echt een optie, denk ik (tenzij je je ZS nog kan terugbrengen).
Andere goedkopere USB koptelefoons zullen, zonder twijfel, zeer slecht klinken.

Ik zou de Sennheiser px100 eens proberen, die's 40 euro. Ik heb 'm zelf ook O+
Dan zou ik eerder de Sennheiser PC 150 kopen :) dan heb je er nog een mic bij ook
Das een headset :) Heb je veel meer aan bij een pc.

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:04:
Maar als ik analoge headphones aansluit op de geluidskaart, krijg ik dan wel digitale geluid?
Heb je wel eens het verschil tussen dat geluid gehoort?

Speedtouch freak

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:04:
Geluid is altijd analoog, geluidskaarten zijn altijd digitaal :P

Dat moet ff omgezet worden, de kwaliteit hangt niet echt af van waar dat gebeurt. Als je een goede koptelefoon (analoog) op een goede geluidskaart aansluit zul je beter geluid krijgen dan wanneer je een goedkope usb-koptelefoon (digitaal) aan een usbpoort hangt (daar heb je dus geen aparte geluidskaart voor nodig, die zit in de koptelefoon), vergelijk je een goede usb-koptelefoon met een goedkope geluidskaart + goedkope analoge koptelefoon zal de usb-variant beter klinken.

't Is maar net wat je wilt. Het voordeel van de variant met losse geluidskaart is dat je er meer apparatuur analoog (soms ook digitaal) op kunt aansluiten, bij een usb-koptelefoon kan dat niet (althans, ik heb er nog niet een gezien waarbij dat kon).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

OP de sennheiser USB PC155 zit gewoon een stereo JACK uitgang kan je dus ook een versterker op aansluiten. Of gewoon dus rechtstreeks boxen. Maar is dus maar stereo.
Maar snap zo ie zo al niet wat je moet met 5.1 geluid op een laptop. Die PCMCIA kaart is totaal overbodig lijkt me.

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb toch besloten om alleen een USB headset te kopen. Ik dacht dan eerst aan de Sennheiser PC-155, maar ik heb een andere van Plantronics gevonden. Plantronics heeft een nieuwe reeks headsets voor gamers uitgebracht. Ik vond de Plantronics Pro 1 wel mooi. Welke lijkt jullie beter? De Gamecom Pro 1 of de PC-155?

Plantronics Gamecom
Website: http://www.plantronics.co..._t=GamingMenu&WT.mc_n=nam
PDF Sheet: http://www.plantronics.co...dia/gamecom_1_pro1_en.pdf

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Ga voor de Sennheiser als je de keuze hebt tussen de twee! Wat moet je nu met een game headset :? Als je geen mic nodig hebt, moet je imho ook niet zo'n headset kopen.Bij nader inzien hebben ze beiden een mic. Waarom koop je niet een gewoon normale Sennheiser hoofdtelefoon en duwt die in de uitgang van je laptop. Als dat nog steeds niet goed gegenoeg is, kun je altijd nog een extra sound blaster crap kaart je kopen (ik verwacht niet dat het daar veel beter door zal worden).

Wat wil je ermee doen? gamen, muziek? heb je een mic nodig? zonder meer info kun je weinig zinnigs zeggen!

[ Voor 67% gewijzigd door voodooless op 21-10-2004 13:24 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon het beste geluid voor games, films en muziek.
Pagina: 1