Ik wil over een tijdje een nieuwe videokaart gaan kopen, maar ben nu al op zoek. Ik zoek een kaart die tussen de 150 en 200 euro ligt en die wel snel genoeg is binnen die prijsklasse.
En.....
Die een echt WSS (widescreen / 16:9 / breedbeeld, hoe je het wilt noemen) signaal ondersteunt.
Nou zegt de site van TVTool dat deze TV-chips dat doen:
CX25870-75
SAA7108A
SAA7104
Maar het wordt nooit vermeld bij de specs van een kaart, en ik weet niet hoe verouderd die site van TvTool is...
Wie weet welke kaarten dit doen? Ik las dat een hoop mensen het met een Matrox G400 wel lukte, maar met hun nieuwe Radeon 9800 niet meer.
...
En als ik even arrogant mag doen..
. Ik heb net de search doorgewerkt en me compleet groen en geel geërgert aan de mensen die aankomen zetten met onzin als "betere drivers downloaden", "hoezo, mijn breedbeeld zoomt gewoon in hoor", "waar maak je je druk om" en meer van dat soort leken-praat.
Een true anamorphic widescreen signaal is zo'n signaal waar je breedbeeld op reageert en hem écht breedbeeld maakt. Dus niet een 16:9 letterbox-signaal, waarbij een klein beeldje enorm wordt ingezoomd. En het heeft ook niets met je afspeelsoftware, kabel, of voor mijn part gemoedstoestand te maken.
Het moet ondersteund worden door de TV chip op de kaart.
En.....
Die een echt WSS (widescreen / 16:9 / breedbeeld, hoe je het wilt noemen) signaal ondersteunt.
Nou zegt de site van TVTool dat deze TV-chips dat doen:
CX25870-75
SAA7108A
SAA7104
Maar het wordt nooit vermeld bij de specs van een kaart, en ik weet niet hoe verouderd die site van TvTool is...
Wie weet welke kaarten dit doen? Ik las dat een hoop mensen het met een Matrox G400 wel lukte, maar met hun nieuwe Radeon 9800 niet meer.
...
En als ik even arrogant mag doen..
Een true anamorphic widescreen signaal is zo'n signaal waar je breedbeeld op reageert en hem écht breedbeeld maakt. Dus niet een 16:9 letterbox-signaal, waarbij een klein beeldje enorm wordt ingezoomd. En het heeft ook niets met je afspeelsoftware, kabel, of voor mijn part gemoedstoestand te maken.
Het moet ondersteund worden door de TV chip op de kaart.