Toon posts:

Muziek van server op afstand (ander netwerk) afpelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om 20 GB muziek die op mijn server thuis bij mijn ouders staat af te spelen op mijn stage plek.

Ik zou bijvoorbeeld Winamp willen gebruiken.

Binnen mijn thuisnetwerk zou ik gewoon een muziekmap van de server kunnen toevoegen aan de de winamp playlist van de remote pc (via windows file sharing), waarop ik muziek wil luisteren.

Maar ik kan van buiten t LAN niet op die manier werken (vanwege firewall (lees: veiligheid)). Hoe kan ik het dan toch voor elkaar krijgen om op de remote pc een winamp playlist te maken met muziek van de server.

Voor de duidelijkheid: Ik wil dus dat de muziek op de server blijft staan en alleen dat nummer wat afgespeeld wordt gebufferd wordt.

Alvast bedankt voor de moeite,

Jasper

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ShoutCast server draaien?

Kan volgens mij prima op poort 80 eventueel en 't gaat nog via 't HTTP-protocol ook na mijn weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen geluidskaart in de server pc. Dus ik kan de muziek niet op die pc afdraaien.

De geluidskaart van de remote pc moet gebruikt worden.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 20:41

ThunderNet

Flits!

Windows Media Encoder?

(oftewel de versie om media content op internet te kunnen streamen)
jah het is gratis :D en redelijk gebruiksvriendelijk.
En voor zover ik weet is hij ook gewoon compatibel met Winamp

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 02:02:
[...]

Er zit geen geluidskaart in de server pc. Dus ik kan de muziek niet op die pc afdraaien.

De geluidskaart van de remote pc moet gebruikt worden.
Wie zegt dat dat moet dan?!? :X

De ShoutCast-server leest de MP3 en verstuurt die over het netwerk naar je remote PC, alwaar je het via Winamp kunt afspelen.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

gnump3d?

Die gebruik ik op m'n werk om lokaal mp3's te streamen, via internet zal het ook wel werken denk ik.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 19 oktober 2004 @ 02:08:
[...]

Wie zegt dat dat moet dan?!? :X

De ShoutCast-server leest de MP3 en verstuurt die over het netwerk naar je remote PC, alwaar je het via Winamp kunt afspelen.
dat wist ik niet, maar dat klopt idd.
maar dan moet je wel de output in winamp op "NULLSOFT null output plugin" zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik shoutcast (of gnump3d) gebruik heb ik weer een volgende wens.

Ik zou graag, evt. vanuit een webbased omgeving, de playlist kunnen vernaderen.

Ik gebruik nu winampWWW , maar die is erg beperkt. Je kunt alleen dingen toevoegen aan de playlist van winamp, maar niet verwijderen of volgorde veranderen.

Tips?

Verwijderd

Ik doe dit ook wel eens op mijn werk, en bestuur dan mijn PC thuis gewoon via VNC. misschien is dat een optie ?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Volgens mij had ZDnet een download van de dag die ook fijn werkte,
Hathor Media Server dacht ik

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Thuis een webserver draaien volstaat al.
Remote moet je dan een winamp playlist gebruiken met entries als
http://my-ip/musicfolder/track1.mp3

Verwijderd

GnuMP3D :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je wilt per se streamen ? Zo nee, zou je namelijk gewoon een FTP-servertje kunnen installeren op je thuismachine en vanaf daar de MP3's downloaden ... of the easy way, de boel op een DVD'tje branden en meenemen naar je stage, scheelt nog een hoop bandwidth ook :Y)

Mother, will they like this song?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

jep

Het makkelijkst is om ze gewoon vanaf je webserver te streamen. Je kunt zo heel snel en simpel een playlistje bouwen en alles on demand opvragen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TheLunatic schreef op 19 oktober 2004 @ 10:13:
Je wilt per se streamen ? Zo nee, zou je namelijk gewoon een FTP-servertje kunnen installeren op je thuismachine en vanaf daar de MP3's downloaden ... of the easy way, de boel op een DVD'tje branden en meenemen naar je stage, scheelt nog een hoop bandwidth ook :Y)
^^^ Met stom ;) Scheelt je een hoop bandbreedte (hou je ruimte over om te GoT'ten ;) ), en met een DVD+/-RW kun je zo je halve collectie wegstouwen. Knappe jongen als je al die 4,7 GB er op je stage doorheen jaagt binnen de periode ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
www.netjuke.org kan ook je winamp playlists aanpassen via een webinterface.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
* Rac-On heeft net na enig worstelen gnump3 geinstalleerd, en ben er erg blij mee...
Had een beetje een rechten probleem met mijn smbmount :p
Anyway, het progsels heeft wel werkelijk alles wat je wil:
User-based authenticatie, ondersteuning voor winamp playlists, ogg, mpg, mp3 en leuke webinterface.
Ook leuk: Automatisch downsampling van music afhankelijk van het ip adres van de bezoeker :D
Ik mis alleen nog de apache-style access files (ip based e.d.)

[ Voor 18% gewijzigd door Rac-On op 19-10-2004 10:43 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Pagina: 1