AMD Athlon 650 koeling

Pagina: 1
Acties:

• Troy_BP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
ik heb een amd 650 staan nog en die wilde ik weer es inzetten als fileservertje, 1 probleempje de ventilatortjes zijn kapot.
Ik heb na het gebruik van de search al gezien dat passief koelen niet kan. maar aangezien ik flink blut ben, vroeg ik me af in hoeverre ik passief koelen moet interpreteren:P
oftewel kan ik niet gewoon de heatsink er op laten zitten en gewoon een 120mm fan erop richten (a la het zalman waaiertje).
ik ga het niet proberen zonder wat meer kennis hierover te hebben, misschien dat hier iemand is met meer kennis over cpu's en de warmte ontwikkeling ervan.
dat dit zaakje warm word is me wel bekend.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Tuurlijk kan dat.. dan is het gewoon actief koelen :)
Proc zal zo niet te heet worden :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Volgens mij zat er normaalgesproken een 50 of 60 mm fan op, dus als jij een flinke 120 mm fan erop zet dan zal dat best afdoende koelen. het gaat erom dat er minimaal dezelfde luchtstroom gegenereerd wordt als met de originele koeling, zodat het koelblok z'n warmte daaraan kwijt kan ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden" voor de maximum temperatuur van een A650. En dan kun je gewoon zonder actieve koeling (maar wel met heatsink!) eens proberen de PC te opstarten. Als deze langzamerhand veel te heet wordt, dan moet je maar actieve koeling toepassen. Een 120mm fan op de HS gericht valt ook onder actieve koeling, want je gebruikt een actieve fan -aangenomen dat je de fan aansluit en laat draaien ;)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

En dan kun je gewoon zonder actieve koeling (maar wel met heatsink!) eens proberen de PC te opstarten.
Is dat niet een beetje gevaarlijk als het een Athlon met een Argon core is? Want die verstookt wel 54 watt.

Ik zou gewoon gelijk een 12 cm fan erop zetten en als die de processor goed koel kan houden, kan je 'm eventueel nog op 5 of 7 volt laten lopen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Processoren altijd actief koelen. Dus gewoon die 120mm fan erop richten en kijken of hij niet boven de 50 graden komt. Ze kunnen wel meer hebben maar zeker is zeker.

Zo'n 120mm fan koeld dan niet alleen je cpu maar tevens ook je geheugen en chipset, mits je hem goed uitricht. Je kan hem zelfs nog je videokaart laten koelen.

En uiteraard, zoals al eerder gezegd, niet op 12 volt laten lopen, maar gewoon 5 of 7.

Gr Roman

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1