Toon posts:

Probleem met laptop (processor wil er niet in)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een laptop Merk:Gericom , 1200mhz Celeron (processor: Celeron sl5xs)

..heb mijn laptop open gehad (voor het eerst:S) voor een schoonmaak beurt...
Dus heatsink eraf geschroeft, waaronder de processor en een cooler zit bevestigd.

Mijn probleem: processor wilt niet meer in de processorvoet zoals hij er eerst in zat! :(

De processorvoet ziet er wat anders uit dan normaal. Het heeft namelijk geen ronde maar Rechthoekige openingen waarin de ' pinnen' van de processor in moeten. In de rechthelft zit een soort klemmetje van koper waar de Pin in moet, de linkerhelft van de rechthoek is leeg(dus klemmetje neemt helft van de ruimte in beslag).
Deze processorvoet heeft geen!! hefboom klik-systeem(zoals je dat vaak ziet). Aan de zijkanten van de voet staat : skt open(rechterkant) & skt close(linkerkant), hierop past 1 logosteen achtig zwarte blokje van plastic.
Toen ik de processor voor het eerst eraf haalde zat deze op SKT CLOSE!
Maar nu past de processor niet meer op de processorvoet todat ik deze blokje niet eraf haal. De reden hiervan is dat de pinnetjes niet meer in de kopere klemmetje komen maar daarnaast in de lege ruimte (linkerkant van het ' rechthoekje', zoals hierboven beschreven). Hier door is de processor dus een beetje naar links geschoven n is er geen ruimte meer om de blokje op SKT CLOSE te plaatsen, maar past nu wel op SKT OPEN(dat verder geen functionaliteit heeft).
Mogelijk is dit een stuntje van de fabricant om zo erachter te komen of de processor er ooit is eraf gehaald...?? :?

Situatie nu: processor pinnetjes zitten dus niet in de kopere klemmetjes die daarvoor bedoeld zijn maar er naast....n maken licht contact met de klemmetjes(dus zit er tegenaan i.p.v. erin & met een beetje speling).

Als ik nu mijn laptop opstart brand alleen de voeding lampje en de groene standby licht knippert aan & uit. De cooler krijgt fftjes een kick...n draait een halfe rondje en houd dan ook op!!...verder doet er dus nix :( n krijg ook nix om mijn scherm....het is doodstil ;(

MIJN VRAAG: HELP ME PLZZZZZZZZZZZZZZZZZ |:(
Heeft ooit iemand eerder zo'n processorvoet gezien...iets soortgelijks meegemaakt? Enige ervaring hiermee?

Ik krijg die processor er niet meer zo in zoals hij er eerst in zat.
Misschien is dat ook niet nodig, n maakt ie genoeg contact..maar ik betwijfel dat.

Ik hoop dat het probleem is dat ie niet goed contact maakt en dat mijn processor dus niet is opgeblazen:S....

Verder vind ik het raar dat de cooler niet draait.....alleen maar halfe rondje......als er spanning op zit moet ie tog draaien....dit staat tog los van de processor?? of stuurt de processor deze cooler nog aan?

Ik hoop dat iemand mij kunt helpen, want zit in 'deepshit' ....laatste lesweek...n ben alles kwijt...n laptop in coma(hoop nog niet dood) :'(

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Hoe heb je je proc er uit gekreegen? met en schroevendraaier of zo? kijk ff naar de proc en dan naar de socket,als het goed is meot je dan kunnen zien hoe die er in moet,moet je bij celeron proc,niet een soort paletje overhaalen om m vast te zetten? weet ik niet ik heb alleen amd procs.

Verwijderd

Jammer dat je geen foto hebt. Kan je het mischien posten of zo want die beschrijving is ook niet makkelijk te volgen. Trouwens een Celeron sl5xs is pga370. Op google vind je een paar voorbeeld foto's. Mischien herken je wel wat
http://images.google.com/...&lr=&safe=off&sa=N&tab=wi

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wel vaker laptops schoongemaakt van binnen, maar me nooit gerealiseerd dat ik ook onder de processor had moeten "stofzuigen"..... 8)7

(Oftewel: Wat was er aan de hand dat je besloten had dat de processor/processorvoet ook gereinigd moesten worden? Of deed je dit enkel en alleen om de cooler goed te kunnen reinigen?)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Mij proc heb ik eruit gekregen door simpel weg alleen de heatsink eruit te schroeven. de proc zat hieronder. Dus heatsink eraf...n de proc kwam ook mee uit de proc.voet
( heatsink is langwerpig ong.15 cm breed 7 cm hoog en 0.5cm Diep.)
Onder de heatsink zat aan de ene kant de processor en aan de andre kant een cooler.

Deze proc.voet is anders en er zit dus geen palletje om het zaakje vast te zetten!
(ik heb in mijn verhaaltje hierboven proberen uit te leggen hoe die processorvoet eruit ziet). De pinnetjes klemmen in een klemetje van koper die in de proc.voet zit. Alleen de pinnetjes willen er daar niet meer in...ik snap niet hoe het in hemelsnaam mogelijk is om ooit die pinnetjes weer daar in te krijgen.Normaal is het gewoon palletje omhoog proc eruit....proc weer in met de pinnetjes in de ronde gaatjes(female ) ...valt er zo in....n dan palltje omlaag...n klaar is kees...
Maar niet in mijn geval :'(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:57:
Jammer dat je geen foto hebt. Kan je het mischien posten of zo want die beschrijving is ook niet makkelijk te volgen. Trouwens een Celeron sl5xs is pga370. Op google vind je een paar voorbeeld foto's. Mischien herken je wel wat
http://images.google.com/...&lr=&safe=off&sa=N&tab=wi
Heb me verrot gezocht op google...maar zie alleen maar proc.voetjes met ronde gaatjes:(.....n dat is nou het probleem...heb geen ronde gaatjes...DIE VAN MIJ ZIJN RECHTHOEK
Foto probeer ik morgen ff te posten....ff een digcam regelen

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op 19 oktober 2004 @ 01:00:
Wel vaker laptops schoongemaakt van binnen, maar me nooit gerealiseerd dat ik ook onder de processor had moeten "stofzuigen"..... 8)7

(Oftewel: Wat was er aan de hand dat je besloten had dat de processor/processorvoet ook gereinigd moesten worden? Of deed je dit enkel en alleen om de cooler goed te kunnen reinigen?)
Het was mijn intentie ook nie om die proc eruit tehalen....maar het kon niet anders.
het is bevestigd aan de heatsink....n die moest ik eruithalen om bij de cooler te komen.....dus heatsink eraf ...omgeklapt...n daar was mijn proc oook....dus eruit en omgeklapt aan de heatsink... |:(

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Is het een soort mechanisme met een schuifje of iets dergelijks waarmee je een dingetje van socket open naar socket close kan verplaatsen en terug? Zoiets dat, als je het schuift, ervoor zorgt dat die klemmetjes open en dicht gaan? Dat lijkt mij dan het meest logische en het verbaast me dan ook dat als de klemmetjes dicht zitten dat je dan toch die processor eruit hebt gekregen. Weet je zeker dat er niets is afgebroken?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 19 oktober 2004 @ 01:29:
Is het een soort mechanisme met een schuifje of iets dergelijks waarmee je een dingetje van socket open naar socket close kan verplaatsen en terug? Zoiets dat, als je het schuift, ervoor zorgt dat die klemmetjes open en dicht gaan? Dat lijkt mij dan het meest logische en het verbaast me dan ook dat als de klemmetjes dicht zitten dat je dan toch die processor eruit hebt gekregen. Weet je zeker dat er niets is afgebroken?
Nee, geen mechanisme waar te nemen!!! dat SKT close & open stelt in principe nix voor...kan daar alleen een blokje op vast zetten....die als een soort zegel dient.
Klemmetjes kunnen niet open n dicht.....er is een klein opening..
Je kunt het zo zien dat.....eruithalen kon nog wel...door druk gaan die klemmetjes wat op zij....maar er weer tegen aan duwen om die pin in de klem te krijgen lukt niet egt...omdat dat tegenwerkt ( oneway road :? )
Vanaf boven is er ook een opening...dus er op zetten en erin klikken...door wat druk op te zette....maar dat lukt ook niet egt...anders forceer ik de proc

Hij past er alleen in de ruimte naast de klemmetje...!! n dan maakt ie volgens mij niet goed contact.....lijkt me sterk dat het zo hoort te werken

Verwijderd

Moet je niet het hele plastic verschuiven oid?
Kan zijn dat er een veertje achter zit, dus je duwt tegen het plastic waardoor de gaatjes opengaan, proc erin, loslaten en vast zit ie (ik heb zoiets al wel eens gezien)
Maar een foto doet wonderen in deze.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 09:12:
Moet je niet het hele plastic verschuiven oid?
Kan zijn dat er een veertje achter zit, dus je duwt tegen het plastic waardoor de gaatjes opengaan, proc erin, loslaten en vast zit ie (ik heb zoiets al wel eens gezien)
Maar een foto doet wonderen in deze.
Je bedoelt de proc.voet schuiven?? of het gedeelte met de tekst SKT open & SKT close erop? ....het is namelijk 1 geheel....het zit aan de proc.voet vast.....
Maar niet een slechte gedachte...aangezien ik ook geen andere mogelijkheid zie...dus ik probeer het ff...
Ik zet ook zometeen een foto erop, hoop egt dat het wat wonderen zal doen...

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kan egt nix verschuiven op die proc.voet...zit muurvast
ik zie ook geen enkele aanwijzing van iets dat mechanish zou kunnen zijn op die proc.voet |:(

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:36
http://support.intel.com/.../celeron/sb/CS-007468.htm

Dit is wat ik voor zover heb gevonden.

Wat ik denk is dat je toch die open/close moet gebruiken op een bepaalde manier.
Overigens, de website is www.gericom.com. Je hebt alleen de naam van je laptop niet bij je post gezet, dus kon niet zoeken bij de support voor je.
Je moet dus iets indrukken waardoor de klemmetjes loskomen en je de cpu in het socket kunt zetten. Wanneer je het dan loslaat, dan kun zit deze vast.
Kan het niet zijn dat je koeling op dat gedeelte drukt?
Dus dat je je cpu en koeler tegelijk erin zet.

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 23:06
Ik heb een tijdje geleden via de FTP van gericom (FTP van Gericom) allemaal technische installatie instructies kunnen vinden van mijn laptop (bellagio 1.7 GHz, celeron).

Misschien heb je hier wat aan? Het is wel even speurneuzen op die FTP maar het wijst voor zich (/NOTEBOOK/type/......)

Verwijderd

bij het ding wat ik bedoel bestond de proc voet uit 2 delen, een bruin deel, vast op het mobo en een bewegend wit deel er boven op. Was een oud beestje (amd? of cyrix oid?). je moest het witte deel verschuiven of eerst ietsje optillen.

Ik heb al gezocht maar het apparaat heb ik niet meer dus daar kan ik je ook niet mee helepen, ik heb nog op google gezocht maar zag daar zo ook niks.

Ik vrees dat je 2 opties hebt, pielen tot je ontdekt hebt hoe ie open gaat, of grof geweld.
Succes.

Verwijderd

Topicstarter
NielsOveres schreef op 19 oktober 2004 @ 14:34:
http://support.intel.com/.../celeron/sb/CS-007468.htm

Dit is wat ik voor zover heb gevonden.

Wat ik denk is dat je toch die open/close moet gebruiken op een bepaalde manier.
Overigens, de website is www.gericom.com. Je hebt alleen de naam van je laptop niet bij je post gezet, dus kon niet zoeken bij de support voor je.
Je moet dus iets indrukken waardoor de klemmetjes loskomen en je de cpu in het socket kunt zetten. Wanneer je het dan loslaat, dan kun zit deze vast.
Kan het niet zijn dat je koeling op dat gedeelte drukt?
Dus dat je je cpu en koeler tegelijk erin zet.
Thnx voor de moeite!!
Ik heb een Gericom Overdose T(maar in my systeemeigenschappen stond ' webgine' als ik me goed herinner :? )

Ik kan nix indrukken waardoor die klemmetjes loskomen! :(

Verwijderd

Topicstarter
jan-marten schreef op 19 oktober 2004 @ 14:36:
Ik heb een tijdje geleden via de FTP van gericom (FTP van Gericom) allemaal technische installatie instructies kunnen vinden van mijn laptop (bellagio 1.7 GHz, celeron).

Misschien heb je hier wat aan? Het is wel even speurneuzen op die FTP maar het wijst voor zich (/NOTEBOOK/type/......)
Ja bedankt! heb fftjes gekeken...maar kon niet egt iets vinden voor mij probleem...maar ben nog steeds een beetje aan het speurneuzen :) ..ik heb trouwens een Overdose T
thnx anyway ;)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

Shunt

Boe

trek de soket zelf eens naar achteren heb ooit een vaag iets gezien moest je het soket zelf naar voren trekken en naar achter duwen om vast en lost te halen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:53:
bij het ding wat ik bedoel bestond de proc voet uit 2 delen, een bruin deel, vast op het mobo en een bewegend wit deel er boven op. Was een oud beestje (amd? of cyrix oid?). je moest het witte deel verschuiven of eerst ietsje optillen.

Ik heb al gezocht maar het apparaat heb ik niet meer dus daar kan ik je ook niet mee helepen, ik heb nog op google gezocht maar zag daar zo ook niks.

Ik vrees dat je 2 opties hebt, pielen tot je ontdekt hebt hoe ie open gaat, of grof geweld.
Succes.
Die van mij bestaat alleen uit 1 deel, helemaal wit.
ja dan maar wat gaan pielen :(...heb eigenlijk al heelwat gepield....maar helaas zonder succes tot nu toe 8)7
ik hoop dat het niet tot zover komt dat ik grof geweld moet gaan gebruiken ;(
Hee tog nog bedankt he!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
En hier heb ik dan de pics.....van de mysterieuze proc.voet...ja die met die rechthoekjes.. :X

Heatsink ...hier nog op zijn plaats... :
[img]http://home.planet.nl\~atax\laptop\1s.jpg[/img]

Heastink losgeschroefd....n zie daar...aan de onderkant de cooler en de processor
(proc niet zichtbaar in deze pic..is eraf ) :
[img]http://home.planet.nl\~atax\laptop\2s.jpg[/img]

De beruchte proc.voet....ja ja ik weet het zijn rechthoekjes |:( ...
en er is geen hefboom/palletje te verkennen of een of andere mechanisch speeltje om de proc vast te klemmen in de proc.voet!!
links en rechts zie je wat uitsteken...met opschrift SKT close(links) & SKT open(rechts) hier past een zwart blokje op:
[img]http://home.planet.nl\~atax\laptop\3s.jpg[/img]

n zie hier...' de rechthoekjes' maar nu uitvergroot
in het rechter gedeelte van het rechthoekje zie je een kopere klemmetje waarin de pinnen van processor er ooit in zaten.
linkergedeelte is leeg:
[img]http://home.planet.nl\~atax\laptop\4s.jpg[/img]

Hier zie je de ' zwarte blokje' op de proc.voet op SKT close
Dit zat hierop toen ik de proc voor het eerst eruit haalde...:
[img]http://home.planet.nl\~atax\laptop\5s.jpg[/img]

maar nu...als ik het blokje op SKT close plaats...kan ik de processor niet meer op de proc.voet plaatsen
(je ziet dat de proc op het blokje blijft steken):
[img]http://home.planet.nl\~atax\laptop\6s.jpg[/img]

Dus situatie nu...kan alleen de processor in de proc.voet plaatsen door deze blokje eraf te halen...n eventueel op SKT open te plaatsen
De pinnetjes zitten nu niet in de kopere klemmetjes maar in de lege gedeelte naast de klemmetjes...
dus is de proc in principe een beetje naar links geschoven..
wat dus de verklaring is voor het het feit dat het 'zwarte blokje' niet meer op SKT close past als de processor in de proc.voet zit:
[img]http://home.planet.nl\~atax\laptop\7s.jpg[/img]

Dit is dus mijn probleem :(
krijg die pinnetjes niet meer in die klemmetjes.....
plzzz somebody help meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
HELPPPPPP MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE PLZZZ 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 19 oktober 2004 @ 20:34:
trek de soket zelf eens naar achteren heb ooit een vaag iets gezien moest je het soket zelf naar voren trekken en naar achter duwen om vast en lost te halen
geen beweging in te krijgen :(
heb wat druk gezet.....maar ook niet alteveel...want anders ben ik bang dat ik het forceer...

maar ik heb nu ook pics geplaats! ( zie hierboven)

IK HOOP DAT DIT WONDEREN GAAT DOEN ... _/-\o_

Verwijderd

Het lijkt wel alsof je eerst het zwarte blokje moet verwijderen, processor in de socket, met een schroevedraaier een stukje hevelen zodat de pinnen in de kontakten komen en dat het zwarte blokje plaatsen.
Ik heb het eens een keer eerder gezien maar nooit bij een processor, is een el cheapo methode, werkt wel maar is eigenlijk bedoelt voor eenmalig gebruik.

Gewoon de boel goed bekijken en voorzichtig te werk gaan.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
ik denk dat ik wel een oplossing weet; je socket ziet er best wel uit als een gesloopte socket 370 voor desktops. Ik denk dat als je de processor erin zet op de manier zoals je al had gedaan en dan deze voorzichtig richting het socket open palletje schuift (over de socket heen) en dan uiteindelijk het blokje er weer terug opzet. Uitkomst hiervan is dat de processor zich vastknijpt in de koperen pinnetjes in je socket en doordat je het socket close blokje hebt geplaatst schiet de processor niet zomaar terug ;)

Dit lijkt mij de oplossing van je puzzeltje ;)

damn you terradigitalis :7

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 19-10-2004 21:58 ]

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Vreemde socket.
Ok de socket is dus 1 massief geheel, het "zwarte blokje" lijk alleen maar te dienen als verzegeling.
Als ik die koperen pinnetjes zo bekijk in die socket dan lijken ze er voor gemaakt omen een ronde pin in te kunnen drukken om vervolgen de pin vast te houden.
Dus... leg volgens plaatje de processor met de pinnetjes links van die kopen houdertjes.
dan moet de processor als het goed is plat op de socket liggen.
Dan probeer eens de processor naar rechts te drukken zodat de pinnen van de processor in die koperen klemmetjes vallen.
Dan het "legoblokje" plaatjes om er voor te zorgen dat de cpu niet meer naar links kan.

Hang mij er niet over op, maar dit lijkt mij de enigste oplossing.
Uiteraard eigen risico :X

edit:
2 waren mij voor :P

[ Voor 5% gewijzigd door ^Ripper op 19-10-2004 22:00 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 21:33:
[...]
Dus situatie nu...kan alleen de processor in de proc.voet plaatsen door deze blokje eraf te halen...n eventueel op SKT open te plaatsen
De pinnetjes zitten nu niet in de kopere klemmetjes maar in de lege gedeelte naast de klemmetjes...
dus is de proc in principe een beetje naar links geschoven..

[img]http://home.planet.nl\~atax\laptop\7s.jpg[/img]
blokje niet aan de verkeerde kant?
links ipv recht?
wat dus de verklaring is voor het het feit dat het 'zwarte blokje' niet meer op SKT close past als de processor in de proc.voet zit:
verder door drukken? dat de cpu vlak is aan de rechter socket?

[ Voor 31% gewijzigd door ThaHandy op 19-10-2004 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor jullie reacties!

Dit leek mij ook de meest logische oplossing...
ik heb het allemaal al geprobeerd....ook met schroevedraaier....
heb tog wat aardig druk gezet...maar wou er niet egt in....
n ik ben bang dat als ik teveel druk zet dat er een pin ombuigt
of beter gezegd ik ben er 90% van overtuigd dat bij MEER druk ik KNAP ga horen :-S

STOM DINGGGG waarom moest dit zo ingewikkeld....wou niet eens mijn proc eruit....wou alleen bij de cooler komen.... :'(

PS. Opening klemmetjes niet overal even groot....dus misschien openingen wat groter maken....zie dit als laatste oplossing...hoop dat iemand dit ooit eerder heeft gezien n een betere oplossing weet :?

EIGENLIJK TOG WEL RAAR DAT NIEMAND ZOIETS EERDER HEEFT GEZIEN |:(
Hopelijk kom ik die gene gouw tegen ;(

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op 19 oktober 2004 @ 22:09:
[...]

blokje niet aan de verkeerde kant?
links ipv recht?

[...]

verder door drukken? dat de cpu vlak is aan de rechter socket?
Nee is niet aan de verkeerde kant...blokje dient in principe als een zegel..heeft verder geen functionaliteit....kan niet meer links plaatsen als de proc in de proc.voet zit omdat deze een beetje links geschoven is...

cpu is in dit geval al vlak aan de socket....valt netjes erin...maar alleen naast de klemmetjes n niet in de klemmetjes!

Verwijderd

De oplossing die terradigitalis en GH45T geven lijkt mij ook heel logisch. Het vast "snappen" in die klemmetjes zal wel wat druk nodig hebben en de klemmetjes moeten natuurlijk intact zijn.
CPU in de voet zetten dus, rechts naast je pc gaan staan, met 1 hand de cpu vlak op de plaats houden en vervolgens met je andere hand de cpu naar je toe proberen te trekken tot hij vastklikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 22:55 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 22:24:
[...]

Nee is niet aan de verkeerde kant...blokje dient in principe als een zegel..heeft verder geen functionaliteit....kan niet meer links plaatsen als de proc in de proc.voet zit omdat deze een beetje links geschoven is...

cpu is in dit geval al vlak aan de socket....valt netjes erin...maar alleen naast de klemmetjes n niet in de klemmetjes!
linker ja, moet rechter zijn

al gebrobeerd om de CPU er recht in te doen?
aka: recht er in om em te plaatsen, op zij schuiven om het er uit te krijgen

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

Shunt

Boe

zet die proc er eens in en druk hem eens met dat knopje op lock. ik denk dat dit de oplossing moet zijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op 19 oktober 2004 @ 22:52:
[...]

linker ja, moet rechter zijn

al gebrobeerd om de CPU er recht in te doen?
aka: recht er in om em te plaatsen, op zij schuiven om het er uit te krijgen
ja heb ook geprobeerd om er recht in te doen! maar wilt niet egt lukke... :(
Shunt schreef op 19 oktober 2004 @ 23:24:
zet die proc er eens in en druk hem eens met dat knopje op lock. ik denk dat dit de oplossing moet zijn.
knopje op lock??? bedoel je dat blokje op SKT close......ja dat heb ik allemaal al geprobeerd .... :(

Verwijderd

Is dit misschien wat? Kijk bij upgrade computer.
http://www.acomp.hu/pub/g...k/Manuals/English/2xS.pdf
of hier zit hier http://www.acomp.hu/pub/gericom/Notebook/Manuals/English/
misschien iets tussen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 00:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ziet er heel aardig uit!...alleen de proc.voet is hier weer anders :(
ik ga die andere manuals ook ff langs....
thnx bro! ;)

Verwijderd

Topicstarter
IK HEB HEM ERIN GEKREGEN! :*)

er waren 2 klemmetjes heel licht gebogen.....was moeilijk waar te nemen
kwam erachter toen ik klem voor klem alles langs ging..om de openingen ietje meer te openen...
een paar pogingen later zat ie er in...door proc in proc.voet te plaatsen...n dan rechts op te schuiven d.m.v een schroevedraaier

Maar nu de probleem ...hij start nog steeds niet op |:(
Ik hoor nu wel meer 'geluidjes' dan hiervoor !!!, wat dus betekent dat er een verschil is tussen eerst n hoe de proc er nu inzit...maakt dus nu wel contact!
*Ik hoor weer de 'geluidjes' die hij bij het opstarte maakte...net VOOR dat er iets op het scherm kwam EN dat ik de cooler hoorde!

*Cooler draaide eerst alleen een half rondje(toen proc nog geen goed contact maakte) n NU draait ie voor 2 sec n houd dan weer op met draaien!

Kan iemand mij hiermee helpe???
waar kan het aan liggen dat hij niet opstart?
misschien geheugen?
hoe weet ik of de proc nog niet is opgeblazen :?

Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen!

Verwijderd

Heb ook ooit zo iets stoms gehad dat ik dacht dat mijn lap het niet meer deed. Was gewoon de accu leeg.. hang hem anders ff aan de adaptor en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
En wou nog het volgende vermelden....wat ik vergeten was ...

*beelscherm lampjes(capslock numlock, maar geen harddisk lampje!) branden nu licht...nog niet vol....dit was voorheen nog niet het geval..(dus nu proc erin zit, doet dit het nu ook)

*de groene standby lamp knippert nog steeds aan & uit...netals bij slaapstand

*ik heb nog niet een nieuwe heatsink pad(stickertje voor contact tussen heatsink & proc. ; alternatief hiervoor is coolpasta) geplaatst!
dit moet tog niet het probleem zijn...aangezien dat alleen bestemd is voor een optimale cooling van de proc.?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 00:13:
Heb ook ooit zo iets stoms gehad dat ik dacht dat mijn lap het niet meer deed. Was gewoon de accu leeg.. hang hem anders ff aan de adaptor en probeer het dan nog eens.
Mijn accu is al een tijdje dood B)
Dus dat is het probleem nie...
Proc is eruit geweest....n heb nu na heel veel moeite er weer in gekregen... :(
nog al een apart proc.voet :X

maar ja hij zit er nu in!!....maar start niet meer op ;(

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Beschrijf eens wat voor geluidjes je hoorde; waren het piepjes van het speakertje? zo ja type eens zoiets als lang - kort - lang - kort ;) is wel zon handig willen we een beetje een diagnose kunnen maken van wat er nu werkelijk mis is.

Tevens vast een geruststelling: Ik heb al vaak dode processors gezien maar eigelijk nog nooit dat bij een echt dode processor piepjes kwamen uit de speakertjes.

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op 22 oktober 2004 @ 01:26:
Beschrijf eens wat voor geluidjes je hoorde; waren het piepjes van het speakertje? zo ja type eens zoiets als lang - kort - lang - kort ;) is wel zon handig willen we een beetje een diagnose kunnen maken van wat er nu werkelijk mis is.

Tevens vast een geruststelling: Ik heb al vaak dode processors gezien maar eigelijk nog nooit dat bij een echt dode processor piepjes kwamen uit de speakertjes.
uhhh ...er komen geen piepjes uit de speaker :(

geluidjes die ik hoor.....:

eerst toen de proc nog geen goed contact maakte:
*cooler draaide een kwart rond n hield op met draaien...nauwelijks iets te horen
*harddisk maakt om de paar seconde (lees) geluid
*groen stanby lampje blijft knipperen

Nu de proc er op de juiste manier in zit:
*cooler draait 2 a 3 sec n dan houd op met draaien....hoort duidelijk dat ie in werking treedt na het opstarten
*harddisk maakt om de paar seconde (lees) geluid
*groen stanby lampje blijft knipperen
*Hoor een duidelijk geluid van het inwerking treden van het beeldscherm (kort geluid ,1 sec stilte, geluid,1 sec stilte,geluid, n dan blijft het stil :() en scherm blijft gewoon zwart
Dit geluid hoorde ik eerst ook altijd wanneer ik de laptop opstarte..
..alleen verscheen er TOEN hierna iets op het scherm..n begon met opstarte van XP n dat doet ie nu niet meer :'(

IK hoor dus geen gepiep uit mijn speakers!
Mag ik nog steeds gerustgesteld zijn :? .....n hopen dat ie in coma ligt en nog niet dood is? ;(

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Bios reset doen. Helpt dit niet vrees ik dat je oftewel het mainboard oftewel de cpu hebt vermoord.

Hoogstwaarschijnlijk op het moment dat je hem hebt aangezet zonder dat de cpu er goed in zat.

Andere optie is dat je een beetje te fanatiek die pinnetjes uit elkaar hebt gebogen. (wat absoluut niet nodig was!) en daardoor er nu een aantal losse contacten zijn ontstaan.

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 18:01
Als ik je foto's bekijk vraag ik me af:
Zijn er nou 2 zwarte blokjes? of leg je de processor er af en toe 180 graden gedraaid in?

Verwijderd

Topicstarter
digitalb schreef op 23 oktober 2004 @ 05:49:
Als ik je foto's bekijk vraag ik me af:
Zijn er nou 2 zwarte blokjes? of leg je de processor er af en toe 180 graden gedraaid in?
geen van beide :P
1 zwart blokje! die je rechts als links kan plaatsen...n heb dat gedaan om de verschillende situatie's uit te leggen
maar ja die probleem is gelukkig opgelost
maar hij start nu niet meer op :'(

weet nu niet of het aan me processor ligt of mobo?

Stel het ligt aan me processor: hoe kom ik erachter welke processor's er in kunnen(heb nooit eerder een upgrade gedaan)?

*Ik heb nu een processor: Celeron SL5XS ,1200 mhz
(trouwens er staat Intel M op de processor.....is het vereist dat mijn eventuele nieuwe proc ook een Intel M is...of ondersteunt ie ook gewoon een normale proc.?)
*Chipset: SIS 630et

Hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpe?

Verwijderd

Topicstarter
KBDE schreef op 22 oktober 2004 @ 02:37:
Bios reset doen. Helpt dit niet vrees ik dat je oftewel het mainboard oftewel de cpu hebt vermoord.
Hmm zal dat ff proberen...
Pagina: 1