Toon posts:

Geforce 6800 LE problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet lang na dat ik een XFX geforce 6800 LE heb aangeschaft is mijn systeem vreemd gaan doen met de meeste 3d applicaties... (o.a. 3mark2003)

Na het opstarten van het programma hangt m'n systeem na een tijdje, en niet zo'n beetje ook.
Het scherm valt uit (no signal) en numlock/crtl-alt-del reageert niet meer... alleen een HW reset helpt

RivaTuner de-installeren /terugklokken en de pixelpipelines/shaders weer dichtgooien heeft ook geen zin :(

Ik heb ondertussen m'n MoBo bios geflashed/gereset, windhoos xp opnieuw geinstalleerd en de laatste Nvidia drivers geinstalleerd (Forceware 61.82) 8)7

Ik heb de geforce versie met de robodhond, dus het lijkt me niet op een productiefout

Help!

Specs:
P4P800 - P4 2.6Ghz HT - 2048MB DDR 400
Geforce 6800 LE 128MB 300/700 @333/777
Maxtor 80GB ATA133 - Maxtor 200GB ATA133
350W voeding

Windows XP PRO SP2

Verwijderd

Terugclocken, lijkt me logisch..

Verwijderd

klinkt inderdaad als een instabiele overclock

ik heb er ook een paar gehad met mijn radeon 9600

probeer is op standaard snelheden dan moet ie het weer stabiel doen en pipelines dichtgooien ik dnek niet dat dat helpt dus laat ze maar lekker open :P

Verwijderd

Topicstarter
RivaTuner de-installeren /terugklokken en de pixelpipelines/shaders weer dichtgooien heeft ook geen zin :(

Heb ik al geprobeerd, draait nu weer op 300/700, geen verbetering

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

In die nieuwe drivers schijnen wel bugs te zitten.......
Had met 61.77 spontane reboots op mijn pc, out of the blue.
Kon zelfs niet meer normaal een dvdtje afspelen op mijn pc.

(een beetje hetzelfde wat jij hebt dus....)

Snel een oudere sertified driver erop gezet : 56.xx geloof ik..(ik heb een gf 2 gts)
en alle probs waren opgelost!
Was zelfs eerst bang dat me voeding het systeem ineens niet meer trok.

Tis bij jou natuurlijk wel zo dat je een 6800 le hebt.......
Ik zou binnen de range drivers die je van nvidia hebt die 6800 ondersteunen kijken welke nv-driver je probleem verhelpt.....
Volgens mij was er een 61.76.......moet je effe kijken op de ftp site van nvidia.

ftp://download.nvidia.com/windows/

Tis in ieder geval zo dat er een paar flinke bugs in die nieuwe drivers zitten , die voor rare complicaties kunnen zorgen.... :|

succes

[ Voor 76% gewijzigd door chrisstructor op 19-10-2004 10:11 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:28:
Niet lang na dat ik een XFX geforce 6800 LE heb aangeschaft is mijn systeem vreemd gaan doen met de meeste 3d applicaties... (o.a. 3mark2003)

Na het opstarten van het programma hangt m'n systeem na een tijdje, en niet zo'n beetje ook.
Het scherm valt uit (no signal) en numlock/crtl-alt-del reageert niet meer... alleen een HW reset helpt

Ik heb ondertussen m'n MoBo bios geflashed/gereset, windhoos xp opnieuw geinstalleerd en de laatste Nvidia drivers geinstalleerd (Forceware 61.82) 8)7

Ik heb de geforce versie met de robodhond, dus het lijkt me niet op een productiefout

Help!

Specs:
P4P800 - P4 2.6Ghz HT - 2048MB DDR 400
Geforce 6800 LE 128MB 300/700 @333/777
Maxtor 80GB ATA133 - Maxtor 200GB ATA133
350W voeding

Windows XP PRO SP2
Gezien de problemen die je hebt, is het hoogst waarschijnlijk dat de kaart defect is. Terugbrengen dus.

Het merendeel van de eerste 6800LE kaarten had precies hetzelfde probleem. In de nieuwe versies komt dit probleem bijna niet meer voor; bijna niet meer voor.....

Verwijderd

Topicstarter
OK, kaart ingeruild, nog niet getest (werk):O)

op de sticker op de achterkant staat nu NAFB V1.1 i.p.v. 1.0 en W10/04 i.p.v. W07/04 ik vroeg me af wat dat betekende, iemand enig iedee?

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

je hebt nu een pcb versie 1.1 vernieuwde revisie!

en dat andere is gewoon een latere productie datum.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat dat goed is:oP (en dat ik de pipelines/shaders nog open kan zetten;o) is er een plaats waar ik de verbeteringen op kan zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
tsja, wat kan ik zeggen...

Nieuwe kaart gekregen, 16 pixel pipelines open en 6 vertex shaders open, verder geen probs met 3dmark05.

Goed einde _/-\o_

bij de nieuwe versie van de kaart zijn er een paar zwaardere condensatoren op gezet en de trillingen bij 320x240 zijn plijtos. verder zag ik geen verbeteringen (op het snellere geheugen na).

mazzel, en dank aan iedereen die hier gepost heeft. ;)

Verwijderd

Maak ff een foto, voor als we ook grotere condensatoren erop willen zetten

:)

Verwijderd

Topicstarter
de twee groene zijn vervangen door twee paarse (die er al opzaten) kijk maar bij een andere v1.0 6800 le :*)

heb geen digitale camera ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 22:46 ]

Verwijderd

Plz mensen help,

Ik heb al een tijdje mijn 6800 LE maar niet zo heel veel gebruikt (geen tijd)

Nu heb ik mijn pc geupgrade en wil ik toch wel wat games gaan spelen aangezien ik geen vervelende videokaart heb die mij ook wel een paar centen gekost heeft, het volgende probleem doet zich in mijn situatie voor:

Ik start windows op, geen probleem ik start een game op (doom 3)

En het lijkt geen probleem na een paar minuten crasht mijn systeem volledig monitor gaat op stand-by en niks helpt meer alleen de stroom uitzetten!

ik heb er verder niks bijzonders mee gedaan niet over geklokt of iets ik weet niet wat ik moet doen.
heb de kaart in augustus gekocht.

Greets Seb

Verwijderd

Ga eens een kijkje nemen op het msi (ookal heb je mss geen msi kaart) , daar staat wel redelijk wat over dit probleem. (staat op page2 denk ik ,bij vga kards)

Verwijderd

Waar kan ik dat vinden, kan je misschien een url plakken, kan niks vinden :s,

Thanks anyway

Verwijderd

Beste Sebforce,

Je moet je kaart gewoon terugbrengen, waarschijnlijk heb je een van de eerste versies en die schijtdingen hebben echt veel problemen. Ikzelf had er ook 1 gekocht helaas in Duitsland en ben em al 4 weken kwijt zonder een vervangende te krijgen, ze houden me aan het lijntje dat hun leverancier nog geen nieuwe heeft. Maarja ode je niks aan.
Maar ik weet voor 99,9% zeker dat je kaart niet goed is, en dat het niet aan jouw systeem ligt.
Dus terugbrengen en nieuwe eisen!

Succes!!

Verwijderd

ik had eerst hetzelfde probleem met een POV6800NU

steeds vaker en eerder tijdens 3d applicaties een zwart scherm, hangend geluid, reageerd nergens meer op.
kaart ook teruggestuurd, maar was helemaal in orde
wat bleek...

de 6800 trekt VEEL stroom, dus nieuwe 400watt PSU gekocht ipv de 300 diek had
probleem opgelost.

later toen rivatuner uitkwam op 16 pipes en 6 shaders gezet, paar weken later ging ie af en toe weer hetzelfde doen 8)7
geen zin om weer duurdere PSU te kopen, dus eentje kortgesloten zodat ik em aan kan zetten met de knop aan de achterkant zonder dat ie op het mobo zit
en nu heeft men 6800 dus een aparte voeding >:)

Verwijderd

Uhm,

Ik heb het advies opgevolgd om de kaart gewoon terug te brengen en een nieuwe te vragen, was bij de desbetreffende mycom geen probleem en ze hadden er wel vaker van gehoord. Ik moet em nog ff testen zit op het moment op school dus alsik thuis kom gelijk checken, maar dat verhaal van die voeding vind ik een beetje vaag het kan toch niet zo zijn dat ze van elke consument die deze kaart koopt een voeding van minimaal 400 watt eisen.

Deze kaarten worden ook met hele systemen geleverd en daar zit dan meestal een 250 of 300 watt in voor zover ik heb gezien dus het lijkt me erg sterk dat ik met mijn 350 watt niet deze kaart kan draaien.

Thanks anyway

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

En hoe is dit afgelopen? Ik heb een soortgelijk probleem namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
looskuh schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:14:
En hoe is dit afgelopen? Ik heb een soortgelijk probleem namelijk.
in 90% van de gevallen toch garantie...

Verwijderd

Stel b00nen kijk nou eens naar deze topic Het 6800LE Topic Deel 13 , Tsjonge is het zo moeilijk :/ :O

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2004 @ 12:32:

geen zin om weer duurdere PSU te kopen, dus eentje kortgesloten zodat ik em aan kan zetten met de knop aan de achterkant zonder dat ie op het mobo zit
en nu heeft men 6800 dus een aparte voeding >:)
Hoe heb je dat geflikt? Heb je foto's of misschien tuts?
Pagina: 1