Toon posts:

Canon Lide 50: Cannot communicate with scanner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van deze melding word ik onderhand dus aardig gestoord :(
In het verleden wel eens eerder kennis mee gemaakt toen ik bijvoorbeeld apparaten van usb poort verwisseld heb. Maar omdat ik toen toch aan een herinstallatie van windows toe was heb ik daar niet alteveel moeite aan besteedt.

Nu heb ik echter weer hetzelfde probleem... Voor het eerst sinds een nieuwe installatie van windows probeer ik m'n scanner te gebruiken. Alleen was ik vergeten dat hij dan eerst nog moet kalibreren met de deksel dicht terwijl ik er al een boek onder had liggen. Dit heb ik dus afgebroken met taakbeheer aangezien er nergens een cancel knopje of kruisje te zien was. En nu weigert hij te werken. De knopjes op de voorkant doen niks meer en zodra je 'm softwarematig probeert te benaderen krijg je de genoemde melding. Het apparaat staat gewoon zonder uitroeptekentje onder apparaatbeheer. Maar bij de eigenschappen van de scanner in het configuratiescherm komt na een lange pause 'On Port: \\. \Usbscan 0', 'Status: Unavailable' tevoorschijn terwijl de knop 'Test Scanner or Camera...' grijs is. Wel hoor/zie je de scankop zoals het hoort even bewegen onder het opstarten tijdens de initialisatie van windows.

Ik heb de drivers al verwijderd met een tooltje van canon en weer opnieuw geinstalleerd. Met google ben ik een aantal tips tegengekomen zoals controleren dat de still image service aanstaat, zoveel mogelijk usb apparaten loskoppelen, een andere kabel gebruiken, een andere poort. Maar het heeft allemaal niet mogen helpen. Waarschijnlijk zal een herinstallatie van windows wel weer helpen maar daar heb ik op dit moment echt even geen tijd voor. Wie heeft dus nog een beter idee?

relevante specs:
mobo: Intel D875PBZ
usb randapp: Canon I850, Casio EX-S1, Iriver iFP-595T, Logitech MX500

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
helemaal geen reacties? :'(