Emulator opstarten vanuit bootmenu

Pagina: 1
Acties:

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Had iets bedacht en heb geen flauw idee of het werkt;

In je bootmenu; waar nu win XP & win 98 in staan ook de mogelijkheid om je PC als x-box te booten, als PS2 etc.

Bestaat dit; is het theoretisch mogelijk etc.

Voordeel lijkt me dan dat ie zeg maar alleen de emulator heeft draaien waardoor je PC lekker snel kan zijn en zo mooi de spellen smooth kan draaien...

Just asking... search leverde nix op :-S (of heb ik echt zo'n idioot idee :-S )

Nikon D7000

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het probleem is juist dat de meeste emulaters op een OS draaien*, dus je zult al eens eerst een emulator moeten vinden die geen OS nodig heeft ;)

Kip-ei probleem :Y)

* Correct me if i'm wrong, ik ben niet zo'n spielerij type... :+

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 18-10-2004 23:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

geen kip-ei probleem je meot alleen een emutje schrijven die zelf een xbox of ps2 OSje heb

want ze bestaan verder niet maar het is wel een pr8 idee dan kan je de volledige rekenkr8 benutten voor ps2 games

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-11 09:28

BitByter

Prutst dit forum

(jarig!)
met een c64 emulator die onder dos draait zou het kunnen :)
heb ik voor de grap ook wel 's gedaan :P

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 23:59:
geen kip-ei probleem je meot alleen een emutje schrijven die zelf een xbox of ps2 OSje heb

want ze bestaan verder niet maar het is wel een pr8 idee dan kan je de volledige rekenkr8 benutten voor ps2 games
Ja, maar dat "alleen een emutje schrijven" is echt niet zo makkelijk. Een OS biedt een plethora aan "API-calls" om je hardware aan te sturen, die crap zul je dan dus allemaal zelf moeten gaan vangen (denk aan de vele soorten vga-kaartjes, geluidskaartjes, chipsets etc). Als je op een OS draait wordt dat allemaal door het OS geregeld en hoeft de programmeur effectief "alleen nog maar" de code zelf te "vertalen" naar een andere processor (als dat al nodig zou zijn) en wat andere console specifieke hardware te emuleren.

Ik vrees dat je er makkelijker over denkt dan het is...

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 19-10-2004 00:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
zat zelf misschien ook te denken om een emulator als shell van win 98 te draaien; maar of dit zin heeft/ wat opleverd :-S

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
p.s. emulatoren zijn toch niet illegaal??

Zou er markt zijn voor "emulator-PC-tjes"

Zeg maar een shuttle met daarop zo'n leuk bootmenu met emulatoren waar je dan zeg maar alles in kan drukken...

Standaard emulator-pc; dan zit je ook niet met videokaarten, drivers etc.... dit hoef je maar 1 keer te "pakken"

[ Voor 26% gewijzigd door veryip op 19-10-2004 00:05 ]

Nikon D7000

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
veryip schreef op 19 oktober 2004 @ 00:05:
p.s. emulatoren zijn toch niet illegaal??
Uhm.... nou....
Een Emulator an sich niet, wat je er mee doet wel ;)
veryip schreef op 19 oktober 2004 @ 00:05:
Standaard emulator-pc; dan zit je ook niet met videokaarten, drivers etc.... dit hoef je maar 1 keer te "pakken"
Dan heb je dus een X-Box ;)

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 19-10-2004 00:08 ]

Over mij

Verwijderd

ik denk er ook niet makkelijk over tis ook bijna mission impossible als je de hele xbox moet gaan porte naar je pc je bent cker 4 jaar in je 1tje bezig omdat ook maar te kunnen schrijven

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:08:
ik denk er ook niet makkelijk over tis ook bijna mission impossible als je de hele xbox moet gaan porte naar je pc je bent cker 4 jaar in je 1tje bezig omdat ook maar te kunnen schrijven
Waar baseer je die 4 jaar op? Heb je enig idee hoeveel werk dit KAN zijn? Voor het zelfde geld doe je er 1 jaar over... of 50... Hangt natuurlijk af van je programmeurs-kunsten, je beschikbare tijd, budget, eisen, platform....enz.

P.s. zou je alsjeblieft afkortingen als "1tje", "cker", "pr8" en "rekenkr8" willen weglaten? Dat leest niet prettig en is niet erg gewenst hier op Got...

Wat betreft de illegaliteit: sjek deze draad maar eens, of ditte... De emulators zijn an sich niet zo gauw illegaal, de ROM images vaak wel (of kopieën van CD's/DVD's etc).

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 19-10-2004 00:13 ]

Over mij

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 14:49

Nik

Eigenlijk he, de XBOX heeft zijn OS op een HDD staan, toch?

Prop die HDD eens in je PC, en kijk wat je er mee kunt... Of blaat ik nu maar wat? Als je dan die hardware compatiblekunt maken, dan kun je dus je PC ook als XBOX gebruiken :P

(oke ik blaat maar wat denk ik, maargoed, ik refereer naar CherryOS, het aanstormende OS dat Mac OSX op de PC laat draaien, althans, zo wordt beweerd).

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

RobIII schreef op 19 oktober 2004 @ 00:02:
[...]

Ja, maar dat "alleen een emutje schrijven" is echt niet zo makkelijk. Een OS biedt een plethora aan "API-calls" om je hardware aan te sturen, die crap zul je dan dus allemaal zelf moeten gaan vangen (denk aan de vele soorten vga-kaartjes, geluidskaartjes, chipsets etc). Als je op een OS draait wordt dat allemaal door het OS geregeld en hoeft de programmeur effectief "alleen nog maar" de code zelf te "vertalen" naar een andere processor (als dat al nodig zou zijn) en wat andere console specifieke hardware te emuleren.

Ik vrees dat je er makkelijker over denkt dan het is...
Een emulator schrijven is nou ook weer niet het moeilijkste wat er is. Maar het probleem dat een emulator heeft is, inderdaad wat jij zegt, dat het zelf de hardware moet gaan aansturen.

Behalve dat het een hels karwei is, zal de winst die je zou behalen door er geen OS laag tussen te hebben, dubbel en dwars teniet gedaan worden door niet geoptimaliseerde drivers (vooral de grapics en sound).

Verwijderd

ik baseer het nergens op maar denk ff na hij zegt pc2 en xbox lijkt muh dat je met ensamble (kan het fout hebben) de grond moet leggen voor een progtaaal of OS (weet niet psies hoe dat werkt allemaal) en dan moet je de hele xbox programeer structuur gaan uitpluizen om alle games goed te late draaien laat staan van de eerder genoemde drivers chipsets procesoren en al dat andere moeilijke gedoe

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
JoetjeF schreef op 19 oktober 2004 @ 00:12:
[...]
Behalve dat het een hels karwei is, zal de winst die je zou behalen door er geen OS laag tussen te hebben, dubbel en dwars teniet gedaan worden door niet geoptimaliseerde drivers (vooral de grapics en sound).
Dat ben ik helemaal met je eens, natuurlijk. Dat heb ik ook niet beweerd :P Ik weet wel dat ik er niet aan begin :P

Het is zelfs zo dat daar de kracht van een console in zit; als voorbeeld: In een X-Box zit een ...what... 733CPU-tje ofzo? (Nogmaals, ik ben niet zo'n gamer) en een "goedkoop" VGA kaartje... Probeer datzelfde nu nog eens te bereiken op een Windows/Linux/Mac/Whatever met dezelfde specs maar met onderliggend OS :Y)
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:12:
ik baseer het nergens op maar denk ff na hij zegt pc2 en xbox lijkt muh dat je met ensamble (kan het fout hebben) de grond moet leggen voor een progtaaal of OS (weet niet psies hoe dat werkt allemaal) en dan moet je de hele xbox programeer structuur gaan uitpluizen om alle games goed te late draaien laat staan van de eerder genoemde drivers chipsets procesoren en al dat andere moeilijke gedoe
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:15:
[...]
lijkt me niet mogelijk xbox zal wel geen ide kabeltjes erin hebbe hangen voor die hdd en zal wel cker geen fat of ntfs erop hebbe staan
offtopic:
Alsjeblieft, doe me nou een lol en spreek normaal ABN en geen MSN... En gebruik eens wat leestekens en hoofdletters, dit is echt voor geen meter te lezen...

Heb je al eens een XBox open gedraaid? Er zit een normale HDD in (as far as I know tenminste) en voor zover ik weet is die ook gewoon in een PC te gebruiken...

Tadaa:
Afbeeldingslocatie: http://www.stevefishwick.co.uk/projects/XBox/open/inside.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door RobIII op 19-10-2004 00:22 ]

Over mij

Verwijderd

proller schreef op 19 oktober 2004 @ 00:11:
Eigenlijk he, de XBOX heeft zijn OS op een HDD staan, toch?

Prop die HDD eens in je PC, en kijk wat je er mee kunt... Of blaat ik nu maar wat? Als je dan die hardware compatiblekunt maken, dan kun je dus je PC ook als XBOX gebruiken :P

(oke ik blaat maar wat denk ik, maargoed, ik refereer naar CherryOS, het aanstormende OS dat Mac OSX op de PC laat draaien, althans, zo wordt beweerd).
lijkt me niet mogelijk xbox zal wel geen ide kabeltjes erin hebbe hangen voor die hdd en zal wel cker geen fat of ntfs erop hebbe staan

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

RobIII schreef op 19 oktober 2004 @ 00:15:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens, natuurlijk. Dat heb ik ook niet beweerd :P Ik weet wel dat ik er niet aan begin :P
Was eigenlijk ook geen echte reactie/kritiek op jouw, maar ik vond het zo duidelijk dat ik het nog een keertje wilde aanhalen. Het sloot namelijk goed aan bij mijn verhaal. Was een beetje lui om het over te typen :+

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:15:
[...]

jewel... xbox heeft gewoon HD met 10 GB oid erin hangen; als je 'm laat ombouwen; modchip dus dan kan je er ook grote HD's in gooien; maar idd, een omgebouwd xbox komt aardig dicht in de buurt omdat ej daar natuurlijk naar hartelust emulators op kan zetten...

Heb alleen geen ervaring hiermee of dit goed draait...

Nikon D7000

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
JoetjeF schreef op 19 oktober 2004 @ 00:19:
[...]

Was eigenlijk ook geen echte reactie/kritiek op jouw, maar ik vond het zo duidelijk dat ik het nog een keertje wilde aanhalen. Het sloot namelijk goed aan bij mijn verhaal. Was een beetje lui om het over te typen :+
Nee, ik begreep je goed hoor, en zag het niet als kritiek... Ik steunde jou weer effe :+

Wat ik wel wil benadrukken is dat het de investering gewoonweg niet waard is (of zal zijn) juist vanwege de diversiteit van PC's hedentendage. En als je PC dan een bepaald type CPU, VGA, Chipset, Geluidskaart etc moet hebben om die emulator te draaien, wat heb je dan? Juist! Een console :Y) die dan overigens net zo goed meteen zonder emulator kan draaien :X

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 19-10-2004 00:25 ]

Over mij

Verwijderd

spijt me

zit in donker op laptop te tikke wat ik niet gewend ben dus ga ik geen leestekens opzoeken als ik nouwlijks kan zien waar die staan :P

maar heeft iemand dan al is geprobeert om een xbox hdd in een pc te gooien want als dat kan en je kan hem gewoon naast ej OS draaien *met enige aanpassingem van vid kaarten en drivers) dan heb je de OS van xbox dus meteen de emulator

of raaskal ik nu maar wat

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:26:
spijt me

zit in donker op laptop te tikke wat ik niet gewend ben dus ga ik geen leestekens opzoeken als ik nouwlijks kan zien waar die staan :P
No offence, maar dat vind ik geen excuus om geen leestekens te gebruiken. Dat jij er te lui voor bent...En dan moeten wij maar ons best doen om er wijs uit te komen?
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:26:
maar heeft iemand dan al is geprobeert om een xbox hdd in een pc te gooien want als dat kan en je kan hem gewoon naast ej OS draaien *met enige aanpassingem van vid kaarten en drivers) dan heb je de OS van xbox dus meteen de emulator

of raaskal ik nu maar wat
Lees mijn vorige reply nou eens:
RobIII schreef op 19 oktober 2004 @ 00:24:
[...]
En als je PC dan een bepaald type CPU, VGA, Chipset, Geluidskaart etc moet hebben om die emulator te draaien, wat heb je dan? Juist! Een console :Y)
M.a.w. dan heb je gewoon een XBox... (met het XBox voorbeeld dan he...)

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 19-10-2004 00:39 ]

Over mij

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
dit is een vraag dus ---> SPV :)
Pagina: 1