[XP] Toevoegen netwerkgebruiker

Pagina: 1
Acties:

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
Een bestaande netwerkgebruiker (die normaal op een Windows 98 PC werkt) wil over naar een PC met XP (Pro). Aanloggen gaat in eerste instantie fout omdat de gebruiker danwel wachtwoord niet bekend is (op die XP machine denk ik dan). Dus onder een andere user (die voorheen met die XP PC had gewerkt) een nieuwe user proberen aan te maken met de username die op de Windows 98 PC al werkte, en aangegeven dat ie aanlogd op het domein dat gebruikt wordt (dus niet lokaal). Er wordt dan een foutmelding gegeven dat (sorry, de letterlijke tekst heb ik niet meer) 'er tussen dit werkstation en de server geen vertrouwensband bestaat op basis waarvan die actie uitgevoerd mag worden'. Waar wordt dit door veroorzaakt?

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Verwijderd

Beetje erg vage omschrijving als je het mij vraagt. Maar ik doe een poging:

Je hebt dus, als ik het goed begrijp, onder het account van een gebruiker die al ooit heeft gewerkt op de betreffende machine een nieuw account proberen aan te maken? Een local account bedoel je dan denk ik. En met datzelfde account wil je nu aanloggen op een domein? Dat gaat niet lukken, als je een domein hebt heb je denk ik ook een DC, dan moet je een gebruiker aanmaken op DC niveau en het dan nog maar eens proberen.

Ik vraag me af hoe lang je topic openblijft als je niet even meer duidelijk schept hoe en wat :)

• BoGhi
Ik heb inderdaad onder dat andere account de nieuwe gebruiker aangemaakt binnen die XP installatie, maar wel gelijk als netwerkgebruiker (dus met domein om op aan te loggen, niet als 'lokaal' dus). Juist daarop geeft XP die foutmelding; het lijkt er dus op dat de DC server dit werkstation niet vertrouwd..?

Wat ik zelf vreemd vind is dat ik die nieuwe gebruiker uberhaupt nog aan moet maken op die XP installatie, omdat die toch al bekend is binnen het domein/netwerk?

Verwijderd

Ik zou als ik jouw was even de inlog gegevens opzoeken van de gebruiker op de Domain Controller/ Active Directory. Misschien even een reset doen van het user/computer account.

Good luck

Verwijderd

Het probleem is voor zover ik dat kan lezen dat hij de user/pass combo wel in z'n AD kent maar die computer helemaal niet in het domein aangemeld is. Dan krijg je inderdaad dergelijke meldingen.

Hang dus die Windows XP-machine even in het domein en log daarna met die credentials echt op het domein in.

Oh; en crossposten houden we niet van. Je topic in WOS gaat als het goed is zo dicht.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 01:36 ]

• BoGhi
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 01:35:
Het probleem is voor zover ik dat kan lezen dat hij de user/pass combo wel in z'n AD kent maar die computer helemaal niet in het domein aangemeld is. Dan krijg je inderdaad dergelijke meldingen.

Hang dus die Windows XP-machine even in het domein en log daarna met die credentials echt op het domein in.
Volgens mij was ik (onder die oudere account) al ingelogd op het domein, en niet lokaal. Maar het klinkt wel als een logische situatie, dus ik ga dit nog even checken.
Oh; en crossposten houden we niet van. Je topic in WOS gaat als het goed is zo dicht.
De topics lijken op elkaar, maar zijn echt twee verschillende problemen.. Deze gaat over een XP Pro client, de ander is een XP Home..

• BoGhi
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 01:35:
Yep, dit was 't dus idd. Bij het aanmaken van de nieuwe user was ik lokaal ingelogd, en dus niet op het domein. Tnx.. (en sorry, vrij domme actie..)

Ik ben nog wel even nieuwsgierig naar het antwoord op de vraag of je inderdaad dus op zo'n XP-client werkstation een gebruiker(-account) moet aanmaken, terwijl dat account al lang bekend is in het domein. Dat betekent dus dan op IEDERE client waar die gebruiker op in zou kunnen gaan loggen..? Dat leek mij eigenlijk overbodig..
Of heb je het nu 'n beetje over roaming profiles? (Dan moet je daar 'ns naar googlen)
[edit]: ik dacht al, zou ik nog wat zeggen over zwervende profielen.. :) Die worden dus NIET gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door BoGhi op 20-10-2004 09:46 ]

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Je hoeft natuurlijk lokaal geen gebruiker aan te maken.
Als je inlogt op het domein wordt die gebruiker automagisch aangemaakt op de client...
Of heb je het nu 'n beetje over roaming profiles? (Dan moet je daar 'ns naar googlen)

United we stand, and divided we fall

Pagina: 1